Gereformeerde Gemeenten

Delftenaar

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Delftenaar »

De kandidaten weten hoe het werkt.

Wat ze er oo,k van vinden (dat weet ik niet), ze accepteren het wel.
Job

Bericht door Job »

Bertiel schreef: Vandaag, 14:36
Job schreef: Vandaag, 12:29
Bertiel schreef: Vandaag, 12:26 dat kan, maar door iemand zo lekker ff af te fakkelen is heerlijk voor je gevoelsleven, maar of het helemaal deugt is vraag 2..
vraag het uit, ga de discussie aan
Het punt is wel dat er nauwelijks tot geen antwoorden komen tot op heden.
je bedoelt op die éne vraag na het rapport?
Nee, ik heb het niet over de kwestie Geldermalsen. Ik bedoel alles wat er tot nu toe gereageerd is op Comriaan in diverse topics, daar heb ik tot nu toe één wederreactie op gezien afgelopen dagen of week.
Comriaan

Bericht door Comriaan »

Onderzoek nu eens alle bronnen over de Gereformeerde Gemeenten, en ga dan eens discusseren, bijvoorbeeld het aanbod van genade, hoe het bijvoorbeeld zich verhoudt tot de evangelische beloften of verbondsbeloften, en hoe verhoudt zich dat bijvoorbeeld tot de doop. Waarin verschilt nu GG met CGK of HHK of Gereformeerde Bond.
Comriaan

Bericht door Comriaan »

Een discussiepunt of vraag is bijvoorbeeld deze: Waarom wordt in de leeruitspraken van de Gereformeerde Gemeenten in 1931 geen woord gerept over de positie van Christus als Middelaar van het genadeverbond. Nog een vraag: Wat is nu het verschil: als je stelt dat Christus Hoofd is van het genadeverbond, zoals in 1931 GG leerregels, of dat je stelt zoals de CGK dat Christus Middelaar van het genadeverbond is.
MGG

Bericht door MGG »

Comriaan schreef: Vandaag, 16:42 Onderzoek nu eens alle bronnen over de Gereformeerde Gemeenten, en ga dan eens discusseren, bijvoorbeeld het aanbod van genade, hoe het bijvoorbeeld zich verhoudt tot de evangelische beloften of verbondsbeloften, en hoe verhoudt zich dat bijvoorbeeld tot de doop. Waarin verschilt nu GG met CGK of HHK of Gereformeerde Bond.
Alle bronnen? De lat ligt extreem hoog. Het lijkt mij sterk als iemand alle bronnen geraadpleegd heeft ;).
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Comriaan schreef: Vandaag, 16:42 Onderzoek nu eens alle bronnen
Onderzoek allereerst “nu eens” je eigen bronnen. Het leesprekengedoe n.a.v. een (overigens prachtige) gelezen preek van ds. Kattenberg is juist een van de kleinere zaken van het hele Geldermalsenconflict. Dit gebruiken voor je eigen stokpaardjes lijkt me niet zo handig.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Comriaan schreef: Vandaag, 16:42 Onderzoek nu eens alle bronnen over de Gereformeerde Gemeenten, en ga dan eens discusseren, bijvoorbeeld het aanbod van genade, hoe het bijvoorbeeld zich verhoudt tot de evangelische beloften of verbondsbeloften, en hoe verhoudt zich dat bijvoorbeeld tot de doop. Waarin verschilt nu GG met CGK of HHK of Gereformeerde Bond.
Moet je dan eerst een toelatingsexamen afleggen, voordat je mag discussiëren? :)
Comriaan

Bericht door Comriaan »

Discusseren op niveau, veronderstelt dat je de bronnen kent. Het lijkt erop dat er wel eens zomaar wat geroepen wordt, zonder kennis van zaken.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Comriaan schreef: 10 minuten geleden Discusseren op niveau, veronderstelt dat je de bronnen kent. Het lijkt erop dat er wel eens zomaar wat geroepen wordt, zonder kennis van zaken.
Wellicht doe je nu wat vragenstellers tekort. Tot op heden lijkt het eerder een dropbox.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie