Een homo net zoals een gescheiden man horen geen dominee te zijn.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Waarom niet? Dat heb ik nou nog nooit gehoord. Waarom zou je als homo geen ambtsdrager kunnen zijn? Ik wist überhaupt niet dat zulke gedachten in de GG voorkomen, maar zo leer je nog eens wat.
Re: Gereformeerde Gemeenten
doe niet zo raar
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat kan ik beter tegen jou zeggen. Je neemt een stevig standpunt in. Een kleine onderbouwing zou toch wel passend zijn.
Ik lees al 40 jaar de Saambinder en het RD en de Daniel, en nooit heeft er iets in deze bladen gestaan wat je zelfs maar zou kunnen interpreteren als een aanzet tot jouw gedachtengang.
Ik lees al 40 jaar de Saambinder en het RD en de Daniel, en nooit heeft er iets in deze bladen gestaan wat je zelfs maar zou kunnen interpreteren als een aanzet tot jouw gedachtengang.
-
Evangelist
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat is niet een heel sterke verdediging.
Ik kan me je stelling rond een gescheiden man nog voorstellen. Maar van een celibatair levende homo niet. Waarom stel je dat?
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Re: Gereformeerde Gemeenten
Waarom zou een man met andere geaardheid geen ambtsdrager mogen en kunnen zijn als hij celibatair leeft?KDD schreef:doe niet zo raar
Ik weet in ieder geval van één GG waar zo iemand ouderling is en deze mag zich gerespecteerd weten.
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik kan mij eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat zoiets bij ons in de gemeente een probleem zou zijn, althans als zo iemand dan de leeropvatting wel zijn niet doen deelt.
Ik denk juist dat veel GG heel blij zouden zijn: inclusief, voorbeeld voor jongeren, zonder dat er een discussie is over de leer. Ik waardeer dat verder niet negatief, maar daarom verbaast me de reactie van KDD ook wel echt.
Ik denk juist dat veel GG heel blij zouden zijn: inclusief, voorbeeld voor jongeren, zonder dat er een discussie is over de leer. Ik waardeer dat verder niet negatief, maar daarom verbaast me de reactie van KDD ook wel echt.
- Bert Mulder
- Berichten: 9225
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
- Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
- Contacteer:
Re: Gereformeerde Gemeenten
deleted
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 23 jun 2026, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Bert Mulder
- Berichten: 9225
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
- Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
- Contacteer:
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat oordeelde de synode van de NRC, tot het geval Dr. Beeke, toch anders over.
En ook de GG:
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 52818b201d
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 23 jun 2026, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Bert Mulder
- Berichten: 9225
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
- Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
- Contacteer:
Re: Gereformeerde Gemeenten
deleted
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Bert Mulder
- Berichten: 9225
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
- Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
- Contacteer:
Re: Gereformeerde Gemeenten
deleted
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 23 jun 2026, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Re: Gereformeerde Gemeenten
Er zullen er wel meer zijn die anders oordelenBert Mulder schreef: ↑Gisteren, 23:06Dat oordeelde de synode van de NRC, tot het geval Dr. Beeke, toch anders over.
En ook de GG:
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 52818b201d
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat doet er niet toe. Waar het hier om gaat, is dat jij niet zomaar wat moet roepen, maar je standpunt zou moeten onderbouwen. Dat is althans het hele idee van een gesprek op een forum.
Re: Gereformeerde Gemeenten
Omdat deze zaken het ambt in diskrediet brengen. En het is onbijbels. Lees 1 Timotheus 3 en Titus 1.Evangelist schreef: ↑Gisteren, 22:54Dat is niet een heel sterke verdediging.
Ik kan me je stelling rond een gescheiden man nog voorstellen. Maar van een celibatair levende homo niet. Waarom stel je dat?
Re: Gereformeerde Gemeenten
Het is logischerwijs alleen geen probleem binnen de GG zolang hij afziet van seksualiteit + het niet openbaar maken van zijn geaardheid (zie ook de moeilijkheden betreffende ds D Burggraaf van de HHK die het wel openbaar maakte).