Ik verwijt de HRC niks. Wel vind ik het opvallend dat zij na hun afsplitsing de keus gemaakt hebben om zelf een mini kerkverband te vormen.
Mini-kerkverband? Dat is denigrerend, lasterlijk.
Ook gaan dingen in Noord Amerika niet zoals in Nederland. Zo is de HRC deel van NAPARC https://www.naparc.org/
Zou mooi wezen als in Nederland gereformeerde kerken zo zouden samenwerken...
Denigrerend en lasterlijk zelfs. Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kerkverband is een feit en een paar duizend leden vind ik inderdaad mini? Maar gezien je heftige reactie wil ik het best ook een klein kerkverband noemen.
Ik verwijt de HRC niks. Wel vind ik het opvallend dat zij na hun afsplitsing de keus gemaakt hebben om zelf een mini kerkverband te vormen.
Mini-kerkverband? Dat is denigrerend, lasterlijk.
Ook gaan dingen in Noord Amerika niet zoals in Nederland. Zo is de HRC deel van NAPARC https://www.naparc.org/
Zou mooi wezen als in Nederland gereformeerde kerken zo zouden samenwerken...
Denigrerend en lasterlijk zelfs. Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kerkverband is een feit en een paar duizend leden vind ik inderdaad mini? Maar gezien je heftige reactie wil ik het best ook een klein kerkverband noemen.
2 gereformeerde kerken zijn in 2023 gefuseerd
Denk dat er in die 'mini' kerkverbanden in Noord Amerika vaak meer mensen Avondmaal vieren dan in veel 'mega' kerken in Nederland... Zo ligt er maar aan wat je een kerk noemt...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ik verwijt de HRC niks. Wel vind ik het opvallend dat zij na hun afsplitsing de keus gemaakt hebben om zelf een mini kerkverband te vormen.
Mini-kerkverband? Dat is denigrerend, lasterlijk.
Ook gaan dingen in Noord Amerika niet zoals in Nederland. Zo is de HRC deel van NAPARC https://www.naparc.org/
Zou mooi wezen als in Nederland gereformeerde kerken zo zouden samenwerken...
Denigrerend en lasterlijk zelfs. Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kerkverband is een feit en een paar duizend leden vind ik inderdaad mini? Maar gezien je heftige reactie wil ik het best ook een klein kerkverband noemen.
2 gereformeerde kerken zijn in 2023 gefuseerd
Denk dat er in die 'mini' kerkverbanden in Noord Amerika vaak meer mensen Avondmaal vieren dan in veel 'mega' kerken in Nederland... Zo ligt er maar aan wat je een kerk noemt...
Je ben vroeg wakker vandaag Bert. Maar bij ons wordt altijd geleerd dat we moeten kijken naar wat Gods Woord zegt. En niet naar de aantal avondmaalgangers ...
Ook gaan dingen in Noord Amerika niet zoals in Nederland. Zo is de HRC deel van NAPARC https://www.naparc.org/
Zou mooi wezen als in Nederland gereformeerde kerken zo zouden samenwerken...
Denigrerend en lasterlijk zelfs. Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kerkverband is een feit en een paar duizend leden vind ik inderdaad mini? Maar gezien je heftige reactie wil ik het best ook een klein kerkverband noemen.
2 gereformeerde kerken zijn in 2023 gefuseerd
Denk dat er in die 'mini' kerkverbanden in Noord Amerika vaak meer mensen Avondmaal vieren dan in veel 'mega' kerken in Nederland... Zo ligt er maar aan wat je een kerk noemt...
Je ben vroeg wakker vandaag Bert. Maar bij ons wordt altijd geleerd dat we moeten kijken naar wat Gods Woord zegt. En niet naar de aantal avondmaalgangers ...
(het is hier 9:49)
Dus wel dopen en wel belijdenis maar geen Avondmaal? Waar lees jij dat in de Heilige Schrift?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Denigrerend en lasterlijk zelfs. Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kerkverband is een feit en een paar duizend leden vind ik inderdaad mini? Maar gezien je heftige reactie wil ik het best ook een klein kerkverband noemen.
2 gereformeerde kerken zijn in 2023 gefuseerd
Denk dat er in die 'mini' kerkverbanden in Noord Amerika vaak meer mensen Avondmaal vieren dan in veel 'mega' kerken in Nederland... Zo ligt er maar aan wat je een kerk noemt...
Je ben vroeg wakker vandaag Bert. Maar bij ons wordt altijd geleerd dat we moeten kijken naar wat Gods Woord zegt. En niet naar de aantal avondmaalgangers ...
(het is hier 9:49)
Dus wel dopen en wel belijdenis maar geen Avondmaal? Waar lees jij dat in de Heilige Schrift?
nergens eigenlijk. en of je moet je klok veranderen of je moet je locatie veranderen
Ik verwijt de HRC niks. Wel vind ik het opvallend dat zij na hun afsplitsing de keus gemaakt hebben om zelf een mini kerkverband te vormen.
Mini-kerkverband? Dat is denigrerend, lasterlijk.
Ook gaan dingen in Noord Amerika niet zoals in Nederland. Zo is de HRC deel van NAPARC https://www.naparc.org/
Zou mooi wezen als in Nederland gereformeerde kerken zo zouden samenwerken...
Denigrerend en lasterlijk zelfs. Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kerkverband is een feit en een paar duizend leden vind ik inderdaad mini? Maar gezien je heftige reactie wil ik het best ook een klein kerkverband noemen.
2 gereformeerde kerken zijn in 2023 gefuseerd
Denk dat er in die 'mini' kerkverbanden in Noord Amerika vaak meer mensen Avondmaal vieren dan in veel 'mega' kerken in Nederland... Zo ligt er maar aan wat je een kerk noemt...
Merkwaardige afslag die een mini kerkverband niet opeens groot maken. Dacht dat Amerikanen groot dachten, maar blijkbaar valt dat wel mee. Misschien alleen de politici.
Niet dat het aantal gelovige relevant hoeft te zijn gezien wat de Bijbel zegt over 2 of 3 die in Gods naam vergaderen.
Laatst gewijzigd door MGG op 23 jun 2026, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Denigrerend en lasterlijk zelfs. Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kerkverband is een feit en een paar duizend leden vind ik inderdaad mini? Maar gezien je heftige reactie wil ik het best ook een klein kerkverband noemen.
2 gereformeerde kerken zijn in 2023 gefuseerd
Denk dat er in die 'mini' kerkverbanden in Noord Amerika vaak meer mensen Avondmaal vieren dan in veel 'mega' kerken in Nederland... Zo ligt er maar aan wat je een kerk noemt...
Je ben vroeg wakker vandaag Bert. Maar bij ons wordt altijd geleerd dat we moeten kijken naar wat Gods Woord zegt. En niet naar de aantal avondmaalgangers ...
(het is hier 9:49)
Bijlagen
Schermafbeelding 2026-06-23 145901.png (21.93 KiB) 287 keer bekeken
Denk dat er in die 'mini' kerkverbanden in Noord Amerika vaak meer mensen Avondmaal vieren dan in veel 'mega' kerken in Nederland... Zo ligt er maar aan wat je een kerk noemt...
Je ben vroeg wakker vandaag Bert. Maar bij ons wordt altijd geleerd dat we moeten kijken naar wat Gods Woord zegt. En niet naar de aantal avondmaalgangers ...
(het is hier 9:49)
Ben op vakantie
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Merkwaardige afslag die een mini kerkverband niet opeens groot maken. Dacht dat Amerikanen groot dachten, maar blijkbaar valt dat wel mee. Misschien alleen de politici.
Niet dat het aantal gelovige relevant hoeft te zijn gezien wat de Bijbel zegt over 2 of 3 die in Gods naam vergaderen.
Dan niet denigrerend over kleine kerken en kerkverbanden spreken (de gemiddelde gereformeerde of presbyteriaanse kerk in Noord Amerika telt maar zo'n 125 of minder leden)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Merkwaardige afslag die een mini kerkverband niet opeens groot maken. Dacht dat Amerikanen groot dachten, maar blijkbaar valt dat wel mee. Misschien alleen de politici.
Niet dat het aantal gelovige relevant hoeft te zijn gezien wat de Bijbel zegt over 2 of 3 die in Gods naam vergaderen.
Dan niet denigrerend over kleine kerken en kerkverbanden spreken (de gemiddelde gereformeerde of presbyteriaanse kerk in Noord Amerika telt maar zo'n 125 of minder leden)
Jij vat het denigrerend op. Je hoeft jouw foutieve interpretatie niet op mij te projecteren. Ben je lid van het kerkverband?
nee, URCNA
Hoe wil je dit uitleggen? Wat had Dr. Beeke moeten doen volgens jou?
MGG schreef: ↑Gisteren, 07:30
..... Wel vind ik het opvallend dat zij na hun afsplitsing de keus gemaakt hebben om zelf een mini kerkverband te vormen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jij vat het denigrerend op. Je hoeft jouw foutieve interpretatie niet op mij te projecteren. Ben je lid van het kerkverband?
nee, URCNA
Hoe wil je dit uitleggen? Wat had Dr. Beeke moeten doen volgens jou?
MGG schreef: ↑Gisteren, 07:30
..... Wel vind ik het opvallend dat zij na hun afsplitsing de keus gemaakt hebben om zelf een mini kerkverband te vormen.
Het eerste stuk is duidelijk een mening en het tweede stuk een mening wat bijna een feit is. Natuurlijk kan iemand de omvang reusachtig vinden, maar ik neem aan dat bijna iedereen het als mini ziet.
Persoonlijk zie ik meer Bijbelse grond voor de minste zijn en besluiten van meerdere vergaderingen te volgen dan voor scheuren.