Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

parsifal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Dank voor de berekening TSD. Komt ongeveer overeen met mijn wilde gok voor mannelijke vijftigers.

Ik vind het schuldige aanwijzen ook eng. Sommige politici handelen m.i. onverantwoord, maar het is te makkelijk om zo schuldigen aan te wijzen. Het zou ons ook wel een spiegel moeten voorhouden. We doen nu zoveel om Covid beheersbaar te houden, alsof het helemaal van ons afhangt. Op hetzelfde moment overlijden nog miljoenen jonge kinderen in Afrika aan ziektes die we goed kunnen behandelen of beheersen in de rijkere delen van de wereld. We zagen het als min of meer buiten ons bereik om dat ook aan te pakken. (Bill Gates is trouwens een uitzondering hier, en die zet trouwens echt wel in om de ziekten die het rijke westen minder schade berokkenen toch aan te pakken).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD

Bericht door TSD »

parsifal schreef:Dank voor de berekening TSD. Komt ongeveer overeen met mijn wilde gok voor mannelijke vijftigers.

Ik vind het schuldige aanwijzen ook eng. Sommige politici handelen m.i. onverantwoord, maar het is te makkelijk om zo schuldigen aan te wijzen. Het zou ons ook wel een spiegel moeten voorhouden. We doen nu zoveel om Covid beheersbaar te houden, alsof het helemaal van ons afhangt. Op hetzelfde moment overlijden nog miljoenen jonge kinderen in Afrika aan ziektes die we goed kunnen behandelen of beheersen in de rijkere delen van de wereld. We zagen het als min of meer buiten ons bereik om dat ook aan te pakken. (Bill Gates is trouwens een uitzondering hier, en die zet trouwens echt wel in om de ziekten die het rijke westen minder schade berokkenen toch aan te pakken).
Zelfde berekening en zelfde periode voor 50-59 komt qua IC-opnames uit op 1 vs. 132 besmettingen, inderdaad

Verder eens met het laatste. We zijn als rijke Westen heel erg bezig met onszelf en trekken daarvoor alles uit de kast. Een schril contrast met wat we doen voor 3e wereldlanden inderdaad.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

TSD schreef:
HersteldHervormd schreef: Dus 54 besmettingen is 1 IC bed? Weet je het zeker?
Als er iets niet klopt aan mijn berekening, rekenkundig ofzo, of als jij andere cijfers ziet in het Corona-Dasboard, laat het dan even zien, met deze vraag kan ik niet zoveel, een mens is over het algemeen blind voor zijn eigen fouten ;)
Er zijn totaal 14.052 opgenomen op de IC.

Er zijn totaal 2.054.960 positieve testen in Nederland totaal.

Dus als je die 2 miljoen deelt door de 14 duizend kom je uit op: 146 besmettingen heb je nodig voor één IC bed.

Maar dit is het totaalplaatje. Je hebt gelijk dat het appels met peren vergelijken is qua leeftijdsgroepen e.d.

Bron: https://experience.arcgis.com/experienc ... 4b9b1032d0
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
TSD

Bericht door TSD »

HersteldHervormd schreef:
TSD schreef:
Als er iets niet klopt aan mijn berekening, rekenkundig ofzo, of als jij andere cijfers ziet in het Corona-Dasboard, laat het dan even zien, met deze vraag kan ik niet zoveel, een mens is over het algemeen blind voor zijn eigen fouten ;)

Dus als je die 2 miljoen deelt door de 14 duizend kom je uit op: 146 besmettingen heb je nodig voor één IC bed.

Maar dit is het totaalplaatje. Je hebt gelijk dat het appels met peren vergelijken is qua leeftijdsgroepen e.d.

Dat was nu juist het punt wat ik wilde maken. De verschillen tussen de leeftijdsgroepen zijn dusdanig groot dat dit heel erg relevant is voor de discussie en je dus aan algemene cijfers, over de hele populatie niet zoveel hebt.

De vaccinatiegraad onder de hele bevolking is in mijn ogen nauwelijks van belang omdat groepsimmuniteit onhaalbaar lijkt, het virus blijft toch wel rondzweven. De bescherming van de ouderen en kwetsbaren is heel erg relevant.

En dus ook voor het ontlasten van de zorg: Bescherming van de kwetsbaren is factor 10 tot 100 meer effectief dan die paar prikken onder tieners, twintigers of dertigers.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

TSD schreef:
TSD schreef:

Dat was nu juist het punt wat ik wilde maken. De verschillen tussen de leeftijdsgroepen zijn dusdanig groot dat dit heel erg relevant is voor de discussie en je dus aan algemene cijfers, over de hele populatie niet zoveel hebt.

De vaccinatiegraad onder de hele bevolking is in mijn ogen nauwelijks van belang omdat groepsimmuniteit onhaalbaar lijkt, het virus blijft toch wel rondzweven. De bescherming van de ouderen en kwetsbaren is heel erg relevant.

En dus ook voor het ontlasten van de zorg: Bescherming van de kwetsbaren is factor 10 tot 100 meer effectief dan die paar prikken onder tieners, twintigers of dertigers.
Zijn niet de meeste ouderen gevaccineerd?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
TSD

Bericht door TSD »

Zijn niet de meeste ouderen gevaccineerd?
Ja, de meeste volwassenen zijn zelfs gevaccineerd... wat is je punt?
helma

Bericht door helma »

Nichtje uit Canada is per 12 oktober haar baan in de zorg kwijtgeraakt doordat ze niet gevaccineerd is. In september was ze positief getest en heeft nu een herstelbewijs. (Ze heeft geen symptomen gehad)
Toch mocht ze haar dagen niet afmaken en werd niet meer toegelaten op haar werk.
Omdat per 1 november alleen gevaccineerden Canada nog in en uit mogen met het vliegtuig besloot ze nog 2 weken naar Nederland te gaan om haar grootmoeders te bezoeken. (Die vanaf 1 november ook niet meer mogen komen als ze niet laten vaccineren)
Met alleen haar herstelbewijs mocht ze als niet-Europeaan niet uitstappen op Schiphol.
Nu is ze via Brussel gereisd.
Het gaat toch wel extreme vormen aannemen.
Laatst gewijzigd door helma op 20 okt 2021, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

Wat is daar extreem aan?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

DDD schreef:Wat is daar extreem aan?
:banghead
Het is tijd voor een paar gepaste smileys.
Laatst gewijzigd door Herman op 20 okt 2021, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
huisman

Bericht door huisman »

O.a.jouw vraag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Klavart

Bericht door Klavart »

Wat is dat voor domme vraag?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jouw vraag bewijst het kokende-kikker-syndroom. :super
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Nichtje uit Canada is per 12 oktober haar baan in de zorg kwijtgeraakt doordat ze niet gevaccineerd is. In september was ze positief getest en heeft nu een herstelbewijs. (Ze heeft geen symptomen gehad)
Toch mocht ze haar dagen niet afmaken en werd niet meer toegelaten op haar werk.
Omdat per 1 november alleen gevaccineerden Canada nog in en uit mogen met het vliegtuig besloot ze nog 2 weken naar Nederland te gaan om haar grootmoeders te bezoeken. (Die vanaf 1 november ook niet meer mogen komen als ze niet laten vaccineren)
Met alleen haar herstelbewijs mocht ze als niet-Europeaan niet uitstappen op Schiphol.
Nu is ze via Brussel gereisd.
Het gaat toch wel extreme vormen aannemen.
Dat kun je wel zeggen ja. :fi

Factcheck
De kans dat je opnieuw ziek wordt door corona binnen zes tot acht maanden nadat je covid-19 had, is erg klein. Mogelijk ben je nog langer beschermd, maar dat weten we nog niet. Na de infectie bouw je een uitstekende immuniteit op. Die is niet 100%, maar vergelijkbaar met de immuniteit na vaccinatie. De theorie dat je snel opnieuw geïnfecteerd kan worden, houdt enkel rekening met het aantonen van antistoffen in het bloed, maar de afweer bestaat uit meer dan dat. Als de antistoffen verdwenen zijn, ben je nog beschermd dankzij geheugencellen en cellulaire immuniteit.
bron: gezondheidswetenschap.be

Het is niet waar dat een vaccinatie betere bescherming zou bieden aan de omgeving. Dus ik begrijp dit echt niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Charles

Bericht door Charles »

:Oo :fuite
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
Jouw vraag bewijst het kokende kikker syndroom. :super
Gekookte kikkersyndroom denk ik.

DDD begeeft zich graag op de grens van wat we hier met elkaar willen op dit Refoforum. Ik heb daar een heel naar gevoel bij. Al is DDD als geen ander in staat om op de grens te balanceren.
Plaats reactie