Ik heb juist meer begrip gekregen van Bijbel en belijdenis geschriften afgelopen 2 jaar. Dus ik ervaar dat ik juist dichter bij ben.Refiosi schreef: ↑Vandaag, 11:15Hij framed bepaalde woorden, plukt eenzijdig een gedeelte uit de catechismus en verdedigt een conclusiegeloof. Ik kan het allemaal niet echt serieus nemen, eerlijk gezegd. Het ware geloof vertrouwd op Gods Woord, maar het is precies zoals DIA benadrukt: dat wordt door de Heilige Geest in het hart gewerkt en door God geschonken.Vrouwke schreef: ↑Vandaag, 11:00 Beetje flauw dat @Rijssenaar het nu weer verkeerd gezegd of benadrukt zou hebben. De woorden uit de belijdenisgeschriften staan er gelukkig allemaal in. En hoeven helemaal niet tegen elkaar uitgespeeld te worden. Maar feit is wel dat er vanaf de kansels nogal eens een andere draai aan die woorden gegeven wordt. Waardoor bijvoorbeeld de catechismuspreek de catechismus die behandeld wordt, soms gewoon tegenspreekt.
Dat niet iedereen dat herkent, ziet of tegenkomt is weer een ander verhaal. Maar @Rijssenaar kletst geen onzin. Al zou hij zich misschien soms wat zorgvuldiger uit kunnen drukken. Maar dat is ook best lastig..
Een verstandsgeloof is echt te kort voor de eeuwigheid. Dat kun je proberen, maar daar kom je bedrogen mee uit. Een getrouwe wachter zal daarvoor waarschuwen en waken en ik zal die getrouwe wachters hier altijd blijven verdedigen.
Je dwaalt zelf ongelooflijk weg van de wortels die je hebt en van Schrift en belijdenis.
Ik verdedig het ware geloof aan de hand van heidelbergse catechismus. Al vaker gedaan... Dat jij dat verstandgeloof noemt is juist een framing.
Jij leest mij duidelijk niet goed. Als ik zeg dat geloven en vertrouwen verdacht wordt gemaakt, en ik tegen die uitspraak ben.. En dat ook nog eens aan toon met heidelbergse catechismus. Dan moet je niet het andere benadrukken. Ik mis juist het evenwicht en benoem waar het uit balans raakt..