Welke muziek beluister je nu?
Re: Welke muziek beluister je nu?
Vanavond naar de Lutherse kerk in den Haag. Gert van Hoef speelt daar alleen werken van John Propitius. Ben er nog nooit geweest om het orgel live te horen benieuwd dus.
-
Improvisatie was erg mooi, Gerben is bijzonder goed in improviseren, deze keer hield hij heel goed balans tussen toegankelijk en toch ook creatief en vindingrijk. Verder vond ik wel wat veel psalmbewerkingen en andere relatief eenvoudige muziek op het programma, miste een beetje een stevig stuk literatuur. Het geheel werd wel mooi gespeeld en het orgel in Barneveld is ook erg fraai.
20 augustus zit ik hoogstwaarschijnlijk in Ede, toch wat dichterbij als Zaltbommel. Voor mij dan.
Daar zou ik ook graag heengaan maar dat lukt helaas niet.
Bij ons heeft Leo Ravensbergen weleens gespeeld. Die kan de stukken van Propitius ook mooi 'naspelen'.
Bij ons heeft Leo Ravensbergen weleens gespeeld. Die kan de stukken van Propitius ook mooi 'naspelen'.
Mooi! Met zo'n enthousiast gespeeld voorspel krijg je de mensen wel aan het zingen. En knap ook gezien zijn leeftijd!JoP schreef: ↑Vandaag, 15:09 Zie mijn reactie in "Kleine vreugden":
https://1drv.ms/u/c/5A800043626AEF2B/Ef ... w?e=P1Zhki