Welke muziek beluister je nu?

CvD

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door CvD »

Vanavond naar de Lutherse kerk in den Haag. Gert van Hoef speelt daar alleen werken van John Propitius. Ben er nog nooit geweest om het orgel live te horen benieuwd dus.
Henk J

Bericht door Henk J »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 15:48 En hoe was het? Ik heb het plan om 20 augustus naar Vincent Dubois te gaan in Zaltbommel.
Improvisatie was erg mooi, Gerben is bijzonder goed in improviseren, deze keer hield hij heel goed balans tussen toegankelijk en toch ook creatief en vindingrijk. Verder vond ik wel wat veel psalmbewerkingen en andere relatief eenvoudige muziek op het programma, miste een beetje een stevig stuk literatuur. Het geheel werd wel mooi gespeeld en het orgel in Barneveld is ook erg fraai.
20 augustus zit ik hoogstwaarschijnlijk in Ede, toch wat dichterbij als Zaltbommel. Voor mij dan.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Daar zou ik ook graag heengaan maar dat lukt helaas niet.

Bij ons heeft Leo Ravensbergen weleens gespeeld. Die kan de stukken van Propitius ook mooi 'naspelen'.
CvD

Bericht door CvD »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 16:00 Daar zou ik ook graag heengaan maar dat lukt helaas niet.

Bij ons heeft Leo Ravensbergen weleens gespeeld. Die kan de stukken van Propitius ook mooi 'naspelen'.
Was dat vorig jaar toen heb ik hem ook gehoord Leo. Die kan er inderdaad wat van.
Rido91

Bericht door Rido91 »

JoP schreef: Vandaag, 15:09 Zie mijn reactie in "Kleine vreugden":

https://1drv.ms/u/c/5A800043626AEF2B/Ef ... w?e=P1Zhki
Mooi! Met zo'n enthousiast gespeeld voorspel krijg je de mensen wel aan het zingen. En knap ook gezien zijn leeftijd!
Rido91

Bericht door Rido91 »

CvD schreef: Vandaag, 15:56 Vanavond naar de Lutherse kerk in den Haag. Gert van Hoef speelt daar alleen werken van John Propitius. Ben er nog nooit geweest om het orgel live te horen benieuwd dus.
Dat orgel live horen is altijd wel een belevenis vind ik. Prachtige klank, geniet ervan!
CvD

Bericht door CvD »

Rido91 schreef: Vandaag, 16:10
CvD schreef: Vandaag, 15:56 Vanavond naar de Lutherse kerk in den Haag. Gert van Hoef speelt daar alleen werken van John Propitius. Ben er nog nooit geweest om het orgel live te horen benieuwd dus.
Dat orgel live horen is altijd wel een belevenis vind ik. Prachtige klank, geniet ervan!
Dank je wel.
Plaats reactie