Jantje schreef:Ik eet het niet ter ere van Kerst. Maar omdat dat het brood is wat die week in de reclame is. Overigens, als ik over 2 weken, het restant uit de diepvries opeet, zou het wel mogen?Bezorgd schreef:Je doet nu een beetje lacherig, maar het is als je er over nadenkt precies hetzelfde. Ik schrijf het bewust even zo op, echt niet spottend bedoeld maar het is dus: een met poedersuiker bestrooid broodje met spijs eten omdat Jezus is geboren.Jantje schreef:Geen lichtjes en stukjes nee.Bezorgd schreef:Dus @Jantje , jullie hebben helemaal niets aan extra lichtjes , stukjes , broden etc in huis die aan Kerst worden gekoppeld?
Wel een lekker stukje brood, maar dat eet ik met Pasen of Pinksteren ook.![]()
![]()
Het smaakt heerlijk hoor, vooral de amandelspijs... Lekker met een beetje roomboter erbij...
Vanavond eten we toch ook een oliebol?
Vind je dat passend?
En ik denk dat zelfs in de meest behoudende predikantsgezinnen van de gereformeerde gezindte er een kerststol of een kippenpoot genuttigd wordt. Dat is aan de zwaarte van de predikanten soms wel te merken. Of ben ik nu oneerbiedig?
Een gewoon brood is nog altijd goedkoper.
En dat iedereen het doet, is nu precies het punt dat ik wil maken.
Blijkbaar vinden we dat een kerststol of een kipkluif wel kan ter ere van het heilsfeit. Maar een vuurpijl tijdens een datumwisseling niet.
Maar als je er echt over nadenkt is dat vreemd.