Tib, dit heeft niets met de naam van dit onderwerp, of het plaatsen ervan te maken.Tiberius schreef:Ok, jullie je zin.Bert Mulder schreef:IK PROTESTEER!Tiberius schreef:Kunnen wel, maar liever niet.Luther schreef:Misschien kan de titel van dit topic even gewijzigd worden, bijvoorbeeld in: de Reikwijdte van het verbond. (En dan ook even verplaatsen naar Theologie-Algemeen)
Zoals ik eerder al typte: het wezenlijke verschil in geloof tussen de reformatorische gezindte en daarbuiten veroorzaakt vele ongezelligheid als er vragen bij dat geloof gesteld wordt.
een comment zoals dit stelt de GKv, de PRCA en velen anderen opeens buiten de gereformeerde, of wel reformatorische gezindte....
Na spreek ik niet heel goed voor de GKv, maar volgens mij was de definitie gereformeerd nog steeds 'onderhoudende de 3 formulieren van enigheid'....
Met of zonder de 'Nadere Reformatie', over welke we het zelfs oneens zijn wie daar wel of niet toebehoorden....
Niet alsof Brakel bijvoorbeeld ooit aangegeven heeft bij iets als de 'Nadere Reformatie' of de 'Bevinding' te behoren....
Al vermag ik niet te begrijpen, wat het al dan niet verplaatsen van een topic met het buiten de gereformeerde gezindte sluiten van sommige kerkverbanden te maken heeft.
Maar ik protesteer tegen je gezegde,
het wezenlijke verschil in geloof tussen de reformatorische gezindte en daarbuiten veroorzaakt vele ongezelligheid als er vragen bij dat geloof gesteld wordt
Daar ik, en anderen hier, volop binnen de reformatie staan!