Huisdieren
Re: Huisdieren
Om nog terug te komen op de verschillende soorten honden van de forummers. Wij hebben sinds 3 weken een Duitse Herder pup. Hij is totaal niet bang voor vuurwerk. Hoop dat dat zo blijft. Maar we hebben nog een ander hondje (chihuahua× jack russel) en die is ook niet bang, nooit geweest ook, dat scheelt wel. Bij dat hondje heb ik altijd het idee, dat hij ons woordelijk begrijpt. De herder is ook super intelligent en makkelijk train baar. Ik heb er erg veel plezier in, om te zien hoe makkelijk hij leert.
Uit het RD
"Het afschuwelijke tafereel doet „gruwelijk veel pijn”, zegt Hennipman. „Dit zijn onze Jannie, onze Wilma, onze Nienke. We hebben een band met elke koe; allemaal hebben ze een naam. Ze zijn net niet onze kinderen, zeg maar.”
Ik moest even denken aan de discussie op het forum over mensen die verdriet delen over huisdieren die 'sterven'.
Als mensen al zo'n band hebben met hun koeien dan kan je je indenken dat de band met een huisdier (bijv een hond) in huis nog veel sterker is.
Ik denk dat je band met je trouwe aanhankelijke viervoeter verder gaat dan de band met een van je koeien.
(En ik was ook blij dat de boer de noodzaak zag om de koeien niet in hun eigen mest te laten blijven staan)
https://www.rd.nl/artikel/1092353
Denk dat je je vergist hoe groot de band van een boer met zijn melkvee is. Mijn schoonvader was een boer met melkvee.(zo’n 25 koeien) Er was niets teveel voor hem om het welzijn van zijn koeien te bevorderen. Als je midden in de nacht samen met de koe een kalfje krijgt schept dat een andere band als met je hond. Verder was de koe natuurlijk ook een deel van zijn inkomen.helma schreef: ↑18 jan 2025, 11:23 Uit het RD
"Het afschuwelijke tafereel doet „gruwelijk veel pijn”, zegt Hennipman. „Dit zijn onze Jannie, onze Wilma, onze Nienke. We hebben een band met elke koe; allemaal hebben ze een naam. Ze zijn net niet onze kinderen, zeg maar.”
Ik moest even denken aan de discussie op het forum over mensen die verdriet delen over huisdieren die 'sterven'.
Als mensen al zo'n band hebben met hun koeien dan kan je je indenken dat de band met een huisdier (bijv een hond) in huis nog veel sterker is.
Ik denk dat je band met je trouwe aanhankelijke viervoeter verder gaat dan de band met een van je koeien.
(En ik was ook blij dat de boer de noodzaak zag om de koeien niet in hun eigen mest te laten blijven staan)
Ik genoot in ieder geval om hem te zien melken, voeren en kalveren te wereld zien brengen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, dat begrijp ik! Ik denk dat ik (en anderen met mij) te vaak dingen/situaties beoordelen als 'buitenstaander'.huisman schreef:Denk dat je je vergist hoe groot de band van een boer met zijn melkvee is. Mijn schoonvader was een boer met melkvee.(zo’n 25 koeien) Er was niets teveel voor hem om het welzijn van zijn koeien te bevorderen. Als je midden in de nacht samen met de koe een kalfje krijgt schept dat een andere band als met je hond. Verder was de koe natuurlijk ook een deel van zijn inkomen.helma schreef: ↑18 jan 2025, 11:23 Uit het RD
Ik genoot in ieder geval om hem te zien melken, voeren en kalveren te wereld zien brengen.
Het trof me in dit artikel hoe ze hun band met de koeien verwoordden. Gewoon nooit bij stil gestaan.