Ik denk dat Maxima inderdaad een slechte moeder is.Dodo schreef:Ze schrijven heel zinnige dingen over moederschap, maar niet waarom de moeder fulltime voor de kinderen zou moeten zorgen.Luther schreef:Lees de bijdragen van @helma en @Sheba nog maar eens door. Daar staat het antwoord feitelijk in.Dodo schreef:Maar waarom kunnen een christelijke opvoeding en twee dagen kinderdagverblijf per week, niet samengaan? Volgens sommigen hier tenminste?
Ik denk dat moederschap uit vroegere tijden wordt overschat en geromantiseerd. Natuurlijk werd een deel van de zorg uitbesteed aan personeel. Moeder deed mogelijk zelf een belangrijk deel, maar met een staf aan personeel was er ook zorg voor de kinderen.
Vergelijk Maxima. Ze is moeder, ze doet veel voor de kinderen, weet precies waar ze zijn en wat ze doen en is betrokken. Maar ze is ook vaak aan het werk overal in het land, of zelfs op staatsbezoek in het buitenland. Toch is er niemand die haar een slechte moeder zal noemen die haar moedertaak niet serieus neemt.
En over dat uitbesteden in bijbelse tijden zou ik ook wel eens een onderbouwing willen zien. Dat wordt altijd maar geroepen, maar ik lees het niet.