Geen idee, ik kom niet uit die buurtZeeuw schreef: Hoeveel raadsleden voor SGP had Rijssen dan bv 50 jaar terug TSD?

Het enige wat ik wilde zeggen is dat het niet zoveel zin heeft om de conclusie op basis van andere tijden (DIA) te gaan weerleggen met een conclusie op basis van een analyse t.o.v. andere plaatsen (Bezorgd). Het is namelijk heel goed mogelijk dat de populatie reformatorische mensen in de tijd sterk is achteruit gegaan, maar relatief gezien nog steeds hoger is dan in andere plaatsen. Daar hoeft helemaal geen verband tussen te zijn.
EDIT: Ik vind dit omtrent de samenstelling van de gemeenteraad in 1971 (47 jaar terug):
De kerkelijke situatie — burgemeester Smit is lid van de gereformeerde gemeente — is natuurlijk ook duidelijk verwerkt in de politieke samenstelling van de gemeenteraad. Van de 17 gemeenteraadsleden zijn er 8 lid van de SGP. De ARP en CHU vormen in Rijssen een gezamenlijke fractie met elk twee leden. Verder zijn er twee leden van de PvdA, 1 KVP''er en 1 vertegenwoordiger van de plaatselijke groepering DSR. Rijssen heeft 2 wethouders, 1 KVP''er en 1 ARP. Bij ons bezoek aan ds burgemeester vertelde hij ons dat de samenwerking tussen de diverse partijen goed mag worden genoemd.
Bron: https://www.digibron.nl/search/detail/6 ... alf-eeuwen