Alleen zie ik het verband met een zendingsberoep (waar je op reageerde) niet.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Nou, ik vermoed dat dit het 1e beroep zal zijn van de velen die hoogstwaarschijnlijk nog zullen gaan volgen. Het viel me dus op dat je op het 1e beroep reageerdeTiberius schreef: ↑19 jun 2023, 09:06Alleen zie ik het verband met een zendingsberoep (waar je op reageerde) niet.
Bij de tweetallen die nu op dominees.nl staan valt op dat dat Hoogerbrug daar ontbreekt bij veel tweetallen.
Maar wellicht komt dit nog bij andere gemeenten.
Maar wellicht komt dit nog bij andere gemeenten.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Nou nee hoor. Ik reageer niet zozeer op het beroep maar op de drie vragen van GGotk.Piet Puk schreef: ↑19 jun 2023, 09:13Nou, ik vermoed dat dit het 1e beroep zal zijn van de velen die hoogstwaarschijnlijk nog zullen gaan volgen. Het viel me dus op dat je op het 1e beroep reageerdeTiberius schreef: ↑19 jun 2023, 09:06Alleen zie ik het verband met een zendingsberoep (waar je op reageerde) niet.
Een tijdje terug werd in de gezamelijke kerkbode van Rijssen Noord, West, en Zuid al aangekondigd dat West zou gaan beroepen voor een zendingspredikant.Tiberius schreef: ↑19 jun 2023, 08:44Ja, nee, ja.GGotK schreef: ↑19 jun 2023, 08:38 Toch wel opvallend dat Rijssen West voor de eerste keer een dominee/kandidaat voor de zending beroept. Komt dit nu omdat ds den Haan (secretaris ZGG) hier staat? Worden er bepaalde gemeentes aangewezen om een zendingspredikant te kunnen beroepen of mag/kan iedere gemeente dit doen?
In theorie kan en mag elke gemeente dat doen, worden er geen speciale gemeentes voor aangewezen, maar in de praktijk komt zo'n beroep meestal van de gemeente waar een zendingsdeputaat predikant is.
broeder Hoogerbrug heeft zich door zijn voorkomen en preekstijl in een bepaalde hoek gemanoeuvreerd. Niet iedere gemeente is daarvan gecharmeerd.
Omgekeerd mist kandidaat Evers ook op twee plaatsen (Drachten en Gorinchem).
Zegt eveneens iets.
Zegt eveneens iets.
Wat bedoel je met voorkomen? Zijn preekstijl wijkt inderdaad wel af van de andere twee, maar dat lijkt me toch niet onoverkomelijk.
Je bedoelt waarschijnlijk zijn stem. Die is inderdaad erg apart. Je hebt het idee dat hij zo uit de jaren dertig is komen lopen.
Luister je inhoudelijk, dan is het een prettige voorganger. Dat geldt wat mij betreft overigens voor alle drie.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Iemand wel eens met hem gepraat?Mistig schreef: ↑19 jun 2023, 11:23Je bedoelt waarschijnlijk zijn stem. Die is inderdaad erg apart. Je hebt het idee dat hij zo uit de jaren dertig is komen lopen.
Luister je inhoudelijk, dan is het een prettige voorganger. Dat geldt wat mij betreft overigens voor alle drie.
Dit betreft geen 'preekstem' hoor, dit is zijn eigen stem. Lijkt mij erg bijzonder om iemand te beoordelen op een 'aparte' stem...
Hoe dan ook is zijn stem en articulatie een bijna exacte kopie van die van ds. Van Aalst.GGG038 schreef: ↑19 jun 2023, 11:26Iemand wel eens met hem gepraat?Mistig schreef: ↑19 jun 2023, 11:23Je bedoelt waarschijnlijk zijn stem. Die is inderdaad erg apart. Je hebt het idee dat hij zo uit de jaren dertig is komen lopen.
Dit betreft geen 'preekstem' hoor, dit is zijn eigen stem. Lijkt mij erg bijzonder om iemand te beoordelen op een 'aparte' stem...
Job schreef: ↑19 jun 2023, 11:30Hoe dan ook is zijn stem en articulatie een bijna exacte kopie van die van ds. Van Aalst.GGG038 schreef: ↑19 jun 2023, 11:26Iemand wel eens met hem gepraat?
Nee, totaal niet!

Overigens is het mooi om te zien dat de linkse gemeenten die de afgelopen jaren geen of één kandidaat op tweetal stelde nu wel de kandidaten kunnen kandideren.
Dat zegt ook wel wat. En ik herken het wel. Volgens mij zoeken deze broeders meer de breedte.
Dat zegt ook wel wat. En ik herken het wel. Volgens mij zoeken deze broeders meer de breedte.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)