Beroepingswerk discussie [4]
Re: Beroepingswerk discussie [4]
Ik vraag mij nog af hoe wij per 1 juli een ledenvergadering moeten houden. Bij ons is de opkomst normaliter ruim boven de 100 mannen...
- Niet meer zo actief -
Dat denk ik niet. Iedereen heeft wel een computer en/of telefoon.Ambtenaar schreef:Dat is helemaal niet veel werk. Maar dan moet wel iedereen beschikken over een computer en telefoon, en juist daarin ligt de beperking.Ad Anker schreef: Ik vraag me af of dit urgent genoeg is om daar zoveel werk in te steken. Als het langer zou duren wellicht wel. Nu lijkt het zo dat per 1 juli eea weer 'normaal' mogelijk is.
En mocht er een enkeling zijn die dat niet heeft, of er niet vaardig genoeg mee om kan gaan, die kan schriftelijk stemmen.
In twee groepen, of de rest via een besloten livestream laten meeluisteren.Mannetje schreef:Ik vraag mij nog af hoe wij per 1 juli een ledenvergadering moeten houden. Bij ons is de opkomst normaliter ruim boven de 100 mannen...
Ik heb regelmatig tijdens presentaties een poll ingevuld met mijn telefoon. Er zijn dus geen technische beperkingen. Op je laptop kun je een online presentatie volgen en via je smartphone kun je stemmen. Zie je gelijk de uitslag.Tiberius schreef: Dat denk ik niet. Iedereen heeft wel een computer en/of telefoon.
En mocht er een enkeling zijn die dat niet heeft, of er niet vaardig genoeg mee om kan gaan, die kan schriftelijk stemmen.
Als bezit van laptop en telefoon geen beperking is, dan zal men het wel niet juist vinden om op deze wijze een dergelijke vergadering te organiseren. Maar zoals Wim Kranendonk al stelde over YouTube, onder druk wordt alles vloeibaar.
Maar pas op: onder nog meer druk wordt alles gasvormig, en dan ontsnapt het aan de controle. 

-
- Verbannen
Wij zouden het precies redden. Er zijn normaal gesproken zo'n 80 tot 100 mansleden.Tiberius schreef:In twee groepen, of de rest via een besloten livestream laten meeluisteren.Mannetje schreef:Ik vraag mij nog af hoe wij per 1 juli een ledenvergadering moeten houden. Bij ons is de opkomst normaliter ruim boven de 100 mannen...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waarom heb je altijd de drang om te benadrukken dat het om mansleden gaat?Jantje schreef: Wij zouden het precies redden. Er zijn normaal gesproken zo'n 80 tot 100 mansleden.
-
- Verbannen
Omdat ledenvergaderingen altijd alleen maar door mannen bezocht kunnen worden. Vandaar ook de naam 'mansledenvergadering'. Zo staat het onder sommige gemeenten ook wel in het kerkblad vermeld (in onze gemeente staat het overigens niet zo vermeld).Ambtenaar schreef:Waarom heb je altijd de drang om te benadrukken dat het om mansleden gaat?Jantje schreef: Wij zouden het precies redden. Er zijn normaal gesproken zo'n 80 tot 100 mansleden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik had daar totaal overheen gelezen. Ik had er ook niet verder over nagedacht. Zo natuurlijk is het voor mij dat vrouwen ook binnen de kerk mogen stemmen.Ambtenaar schreef:Waarom heb je altijd de drang om te benadrukken dat het om mansleden gaat?Jantje schreef: Wij zouden het precies redden. Er zijn normaal gesproken zo'n 80 tot 100 mansleden.

Iedereen weet toch dat dit het geval is binnen de GG. Ik zie het als een pleonasme.Jantje schreef:Omdat ledenvergaderingen altijd alleen maar door mannen bezocht kunnen worden. Vandaar ook de naam 'mansledenvergadering'. Zo staat het onder sommige gemeenten ook wel in het kerkblad vermeld (in onze gemeente staat het overigens niet zo vermeld).
-
- Verbannen
Dat mag. En ik vind het een belangrijke vermelding, een belangrijke extra toevoeging.Ambtenaar schreef:Iedereen weet toch dat dit het geval is binnen de GG. Ik zie het als een pleonasme.Jantje schreef:Omdat ledenvergaderingen altijd alleen maar door mannen bezocht kunnen worden. Vandaar ook de naam 'mansledenvergadering'. Zo staat het onder sommige gemeenten ook wel in het kerkblad vermeld (in onze gemeente staat het overigens niet zo vermeld).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waarom vind jij het een belangrijke extra toevoeging?
-
- Verbannen
Omdat het anders voor buitenstaanders ook zou kunnen betekenen dat er vrouwen aanwezig kunnen zijn.merel schreef:Waarom vind jij het een belangrijke extra toevoeging?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wel humor dat Jantje zich nu moet verantwoorden, terwijl ik ook al expliciet de mannen had vermeld. 

- Niet meer zo actief -
en al die mannen vragen aan moeders de vrouw voordat ze vertrekken, op wie ze moeten stemmen 

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.