Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
De begrafenisondernemer het héél druk heeft op dit moment!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De ijscoman ook, veel drukker zelfs(denk ik)Orchidee schreef:De begrafenisondernemer het héél druk heeft op dit moment!
Dat wordt wel gezegd ja.Orchidee schreef:De begrafenisondernemer het héél druk heeft op dit moment!
Wat ik altijd opvallend vindt, is dat in warme landen als bv Griekenland, de gemiddelde levensverwachting juist hoger is dan in Nederland.
Dus slecht hoeft hitte niet te zijn.
Vanavond het kampioenschap temperatuur meten wordt gehouden?
Re: RE: Re: Wist je dat........[7]
Dat heb ik ook niet gezegdBezorgd schreef:Dat wordt wel gezegd ja.Orchidee schreef:De begrafenisondernemer het héél druk heeft op dit moment!
Wat ik altijd opvallend vindt, is dat in warme landen als bv Griekenland, de gemiddelde levensverwachting juist hoger is dan in Nederland.
Dus slecht hoeft hitte niet te zijn.

Vader van een vriend is begrafenisondernemer.
Het is overvol in de mortuaria en zéér druk!
Ze kunnen niet op conculega's terug vallen, die hebben hetzelfde "probleem".
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
dat schijnt tegen te vallen voor die ijscoman. Iedereen zit binnen te klagen over de hitte, in plaats van buiten in het zonnetje ijs te eten.Piet Puk schreef:De ijscoman ook, veel drukker zelfs(denk ik)Orchidee schreef:De begrafenisondernemer het héél druk heeft op dit moment!
Het erg warm was in de nacht? Na de warmste dag ooit in NL volgde de warmste nacht ooit.
Ik kan hier binnen de temperatuur niet onder de 29 graden krijgen, na de deuren en ramen vanaf 6 uur wijd geopend te hebben en een ventilator die door het huis blies: Het resultaat was dat de binnentemperatuur zakte van 29 graden naar 28,5 terwijl die alweer opgelopen is naar 29 graden met deuren en ramen open een blazende ventilator.
Ik heb dus maar besloten deuren en ramen weer te sluiten.
Ik kan hier binnen de temperatuur niet onder de 29 graden krijgen, na de deuren en ramen vanaf 6 uur wijd geopend te hebben en een ventilator die door het huis blies: Het resultaat was dat de binnentemperatuur zakte van 29 graden naar 28,5 terwijl die alweer opgelopen is naar 29 graden met deuren en ramen open een blazende ventilator.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
wij hadden vanacht nog een klein buitje gaf een beetje verkoeling. Toen ik om half acht naar m'n werk ging was het buiten weer net zo warm als binnen, dus vlug alles maar gesloten.-DIA- schreef:Het erg warm was in de nacht? Na de warmste dag ooit in NL volgde de warmste nacht ooit.
Nog 1 dag hier in het westen, sterkte voor allen in het Oosten, daar is het pas maandag dat het wat afkoelt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Vannacht rond een uur of één leek het hier wel te stormen. Net een wind van 27 graden bracht het echter weinig verkoeling.
- Niet meer zo actief -
Bij mij is het 35 graden. Best warm.-DIA- schreef:Het erg warm was in de nacht? Na de warmste dag ooit in NL volgde de warmste nacht ooit.
Ik kan hier binnen de temperatuur niet onder de 29 graden krijgen...

Ik houd het met alles dicht nog vol op 29.5 graden. De ventilator zorgt voor wat luchtverplaatsing. 35 graden binnen is werkelijk heel hoog! Is alles gesloten? Buiten staat de maximum temperatuur tot op heden (uitgaande van Twenthe) op 33,7. Deze temperatuur wordt de temperatuur nog wel hoger, zoals het lijkt. Soms zie je de wat fluctuaties, maar al met al lijkt het hoogtepunt nog niet te zijn bereikt.Posthoorn schreef:Bij mij is het 35 graden. Best warm.-DIA- schreef:Het erg warm was in de nacht? Na de warmste dag ooit in NL volgde de warmste nacht ooit.
Hier nog net geen 30 graden met alles dicht en de mobiele airco de hele dag aan.-DIA- schreef:Ik houd het met alles dicht nog vol op 29.5 graden. De ventilator zorgt voor wat luchtverplaatsing. 35 graden binnen is werkelijk heel hoog! Is alles gesloten? Buiten staat de maximum temperatuur tot op heden (uitgaande van Twenthe) op 33,7. Deze temperatuur wordt de temperatuur nog wel hoger, zoals het lijkt. Soms zie je de wat fluctuaties, maar al met al lijkt het hoogtepunt nog niet te zijn bereikt.Posthoorn schreef:Bij mij is het 35 graden. Best warm.-DIA- schreef:Het erg warm was in de nacht? Na de warmste dag ooit in NL volgde de warmste nacht ooit.
Zo'n mobiele airco is overigens niet veel waard, afvoerslang naar buiten, luchtdicht afgesloten, maar er wordt logischerwijs vacuüm gezogen, onderdruk, dus toch lucht van buiten naar binnen door kieren en spleten, maar het scheelt toch 1 of 2 graden en het geeft een koele bries.
Toen mijn oom en tante nog leefden, enkele jaren terug, hadden zij ook zoiets, ze woonden op een bovenverdieping (weet niet meer hoeveelste) van Huize Maranatha. Toen ik er eens op bezoek was vond ik het toch best wel aangenaam.ejvl schreef:Hier nog net geen 30 graden met alles dicht en de mobiele airco de hele dag aan.-DIA- schreef:Ik houd het met alles dicht nog vol op 29.5 graden. De ventilator zorgt voor wat luchtverplaatsing. 35 graden binnen is werkelijk heel hoog! Is alles gesloten? Buiten staat de maximum temperatuur tot op heden (uitgaande van Twenthe) op 33,7. Deze temperatuur wordt de temperatuur nog wel hoger, zoals het lijkt. Soms zie je de wat fluctuaties, maar al met al lijkt het hoogtepunt nog niet te zijn bereikt.Posthoorn schreef:Bij mij is het 35 graden. Best warm.-DIA- schreef:Het erg warm was in de nacht? Na de warmste dag ooit in NL volgde de warmste nacht ooit.
Zo'n mobiele airco is overigens niet veel waard, afvoerslang naar buiten, luchtdicht afgesloten, maar er wordt logischerwijs vacuüm gezogen, onderdruk, dus toch lucht van buiten naar binnen door kieren en spleten, maar het scheelt toch 1 of 2 graden en het geeft een koele bries.
Een mobiele airco met slang is vooral voor de nacht geschikt, of als je een kelder of kruipruimte hebt waardoor je de luchttoevoer kunt regelen. Als je hem dan op ontvochtigen zet, dan werkt dat ook uitstekend.
Ik heb thuis en op kantoor mobiele airco's met split-unit, en ik kan met een apparaat twee verdiepingen van een huis met energielabel C redelijk koelen. Met twee kan ik het helemaal koud krijgen, maar dat is ongezond.
Ik heb thuis en op kantoor mobiele airco's met split-unit, en ik kan met een apparaat twee verdiepingen van een huis met energielabel C redelijk koelen. Met twee kan ik het helemaal koud krijgen, maar dat is ongezond.