Hier ben ik het van harte mee eens. Maar die duidelijkheid ontstaat niet door allerlei bijzondere en soms zelfs buitenissige verhalen, maar door het eenvoudige spreken van de Heere door Zijn Woord.
Gereformeerde Gemeenten
-
Evangelist
Re: Gereformeerde Gemeenten
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Dat is precies een voorbeeld hoe het niet zou moeten gaan: vele voorbeelden van gemeenten waar er onrust kwam, waarna deze ds. bijzonder snel een beroep aannam. En dat meerdere malen. Dus pas op met je oordelen.
Wat kunnen mensen toch bikkelhard zijn en een ander christen keihard afserveren.mark1985 schreef: ↑Vandaag, 07:42 Als een dominee niet duidelijk de roeping kenbaar maakt bij een intrede of een dienst alleen voor de gemeente, dan is het mensenwerk.
Bij de intrede in genoemde T-G heb ik er niets van vernomen.
Iedereen meent met een psalmversje of tekstje de stem van God te horen.
Je wordt er misselijk van.
Je maakt het mee op dit forum.
Ik zou dit meer onnozel dan bikkelhard noemen. Maar goed. Je weet dan dat je zo'n opvatting niet al te serieus moet nemen, wat mij betreft.
-
De Rijssenaar
De dominee moet toch ook altijd ja zeggen als hij bevestigt wordt? Dan lijkt me dat wel genoeg. Wat moeten wij allemaal met een sappig verhaal hoe iemand geroepen is.. Heeft gemeente helemaal niks aan. En je kunt het ook altijd uit je duim zuigen. Dus zegt nog niks over iemand echt geroepen is.. Ik denk dat je ook wel wat vertrouwen mag hebben als iemand ja zegt dat hij ook echt geroepen is.. Dus eerst iemand vertrouwen geven. Lijkt me veel beterKonijntje schreef: ↑23 minuten geledenWat kunnen mensen toch bikkelhard zijn en een ander christen keihard afserveren.mark1985 schreef: ↑Vandaag, 07:42 Als een dominee niet duidelijk de roeping kenbaar maakt bij een intrede of een dienst alleen voor de gemeente, dan is het mensenwerk.
Je mist mijn punt. Of een predikant daar iets van moet zeggen, laat ik in het midden. Het gaat mij om het keihard afserveren. Ik vind dat bikkelhard. En zoals DDD het aangaf: ook onnozel.De Rijssenaar schreef: ↑13 minuten geledenDe dominee moet toch ook altijd ja zeggen als hij bevestigt wordt? Dan lijkt me dat wel genoeg. Wat moeten wij allemaal met een sappig verhaal hoe iemand geroepen is.. Heeft gemeente helemaal niks aan. En je kunt het ook altijd uit je duim zuigen. Dus zegt nog niks over iemand echt geroepen is.. Ik denk dat je ook wel wat vertrouwen mag hebben als iemand ja zegt dat hij ook echt geroepen is.. Dus eerst iemand vertrouwen geven. Lijkt me veel beterKonijntje schreef: ↑23 minuten geledenWat kunnen mensen toch bikkelhard zijn en een ander christen keihard afserveren.mark1985 schreef: ↑Vandaag, 07:42 Als een dominee niet duidelijk de roeping kenbaar maakt bij een intrede of een dienst alleen voor de gemeente, dan is het mensenwerk.
-
De Rijssenaar
Ja, dat ook. Maar bedoel dat ik het punt van Mark dat hij graag mooi verhaal wil horen onzinnig vind. Dus ben niet met hem eens.. En het oordeel van hem vind ik natuurlijk ook niet kunnen. Ik vind het vooral beetje dom (dit is dan ook weer een bikkelhard oordeelKonijntje schreef: ↑11 minuten geledenJe mist mijn punt. Of een predikant daar iets van moet zeggen, laat ik in het midden. Het gaat mij om het keihard afserveren. Ik vind dat bikkelhard. En zoals DDD het aangaf: ook onnozel.De Rijssenaar schreef: ↑13 minuten geledenDe dominee moet toch ook altijd ja zeggen als hij bevestigt wordt? Dan lijkt me dat wel genoeg. Wat moeten wij allemaal met een sappig verhaal hoe iemand geroepen is.. Heeft gemeente helemaal niks aan. En je kunt het ook altijd uit je duim zuigen. Dus zegt nog niks over iemand echt geroepen is.. Ik denk dat je ook wel wat vertrouwen mag hebben als iemand ja zegt dat hij ook echt geroepen is.. Dus eerst iemand vertrouwen geven. Lijkt me veel beterKonijntje schreef: ↑23 minuten geledenWat kunnen mensen toch bikkelhard zijn en een ander christen keihard afserveren.mark1985 schreef: ↑Vandaag, 07:42 Als een dominee niet duidelijk de roeping kenbaar maakt bij een intrede of een dienst alleen voor de gemeente, dan is het mensenwerk.