Dan komt het voor jou wel weer.Geytenbeekje schreef:Het is niet voor de eerste keer dat er mensen naar de kerk mochten hoor.Zeeuw schreef:Komt wel weer. Eerste keer voor iedereen spannend. 2e keer hebben we bv al weer een tijdje buiten na staan praten.Geytenbeekje schreef:Over dienst klaag ik niet.Herman schreef:God sprak ook niet door de verkondiging?
maar de sfeer eromheen.
Ik heb geen gemeenschap ervaren, ligt niet aan de mensen hoor.
Iedereen probeert ook de best te doen.
Ben zelf gewoon een poos niet geweest.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Wij mochten gisteren ook weer voor het eerst na 5 maanden.
Ook mijn man en dochter (1 van de voorzangers) vinden het allemaal "" vreemd" en "onwennig".
Ook mijn man en dochter (1 van de voorzangers) vinden het allemaal "" vreemd" en "onwennig".
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Begonnen bij jullie de coronamaatregelen al rond Valentijnsdag?Orchidee schreef:Wij mochten gisteren ook weer voor het eerst na 5 maanden.(...)
Gisteren in huize eilander:
- Kom jongens, maak je gereed voor de kerk.
- (zoon van 6): maar ik ben echt heel verkouden!
- (zoon van 5): nee joh, je wilt gewoon niet naar de kerk.
Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Hollander schreef:Begonnen bij jullie de coronamaatregelen al rond Valentijnsdag?Orchidee schreef:Wij mochten gisteren ook weer voor het eerst na 5 maanden.(...)

Tijd gaat snel maar niet ZO snel

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander schreef:Gisteren in huize eilander:

- Niet meer zo actief -
Niks. Dat was toen niet meer nodigMannetje schreef:eilander schreef:Gisteren in huize eilander:
- (zoon van 5): nee joh, je wilt gewoon niet naar de kerk.En wat zei vader Eilander toen?

Prachtig hahahaha eerlijkheid door broertje.eilander schreef:Niks. Dat was toen niet meer nodigMannetje schreef:eilander schreef:Gisteren in huize eilander:
- (zoon van 5): nee joh, je wilt gewoon niet naar de kerk.En wat zei vader Eilander toen?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Dan toch maar niet zingen in de kerk..
NOS:
RIVM-cijfers: aantal infecties bijna verdubbeld
Het aantal coronabesmettingen is in een week bijna verdubbeld, blijkt uit nieuwe cijfers van het RIVM. Ook ligt de 'r-waarde', het besmettingsgetal, op 1,29. Dat betekent dat 100 coronapatiënten samen 129 andere mensen besmetten. Alleen als het besmettingsgetal onder de 1 wordt teruggedrongen, neemt de verspreiding van het virus af.
https://nos.nl/liveblog/2341361-aantal- ... r-46502645
NOS:
Het aantal coronabesmettingen is in een week bijna verdubbeld, blijkt uit nieuwe cijfers van het RIVM. Ook ligt de 'r-waarde', het besmettingsgetal, op 1,29. Dat betekent dat 100 coronapatiënten samen 129 andere mensen besmetten. Alleen als het besmettingsgetal onder de 1 wordt teruggedrongen, neemt de verspreiding van het virus af.
Staat daar dan dat zingen een oorzaak is?Bezorgd schreef:Dan toch maar niet zingen in de kerk..
NOS:

Nee, maar zingen is wel een mogelijk risico voor verspreiding.
Dat niet.Hollander schreef:Staat daar dan dat zingen een oorzaak is?Bezorgd schreef:Dan toch maar niet zingen in de kerk..
NOS:

Maar ik blijf toch liever maar voorzichtig.
Dat is een nog niet bewezen uitspraak.merel schreef:Nee, maar zingen is wel een mogelijk risico voor verspreiding.
Overigens vind ik het passend om terughoudend en verstandig ermee om te gaan, maar dat is meer mijn persoonlijke gedachte dan dat het gestaafd is op voldongen feiten.
Het word niet voor niets afgeraden.
Die complottheorieën geloof ik niet en dat de overheid ons pest geloof ik ook niet!
Al heb ik ook twijfels bij sommige maatregelen.
Wél in 1 auto met 4 personen naar het restaurant rijden en daar anderhalve meter van elkaar vandaan zitten.
Zie wel foto's van zgn anderhalve meter bijeenkomsten maar die afstanden zijn echt geen anderhalve meter.
Die complottheorieën geloof ik niet en dat de overheid ons pest geloof ik ook niet!
Al heb ik ook twijfels bij sommige maatregelen.
Wél in 1 auto met 4 personen naar het restaurant rijden en daar anderhalve meter van elkaar vandaan zitten.

Zie wel foto's van zgn anderhalve meter bijeenkomsten maar die afstanden zijn echt geen anderhalve meter.

Het wordt door het RIVM niet afgeraden wanneer er 1,5 meter afstand wordt gehouden en er goede ventilatie is.Orchidee schreef:Het word niet voor niets afgeraden.
Dat het afgeraden wordt, is een spookverhaal.