Beroepingswerk discussie [4]

Piet Puk

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Speciaal nog even de link: https://www.gergeminfo.nl/nieuws/een-lege-pagina
Wat doet dit met jou, Jantje?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Jantje, hier nog een interessante voor jou of je kerkenraad om te beroepen: https://beroepentest.nl/

:humhihi
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Speciaal nog even de link: https://www.gergeminfo.nl/nieuws/een-lege-pagina
Wat doet dit met jou, Jantje?
Het is niet in woorden uit te drukken. ;)

Alle gekheid op een stokje: ik vind het erg moeilijk dat de middelen niet kunnen worden waargenomen. Ik hoop dat het snel weer mogelijk is om met 100 mensen samen te komen, misschien kan er dan toch iets geregeld worden om een ledenvergadering te beleggen. En anders hoop ik dat de kerkenraad zelf een dominee kiest en beroept.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:
Alle gekheid op een stokje: ik vind het erg moeilijk dat de middelen niet kunnen worden waargenomen. Ik hoop dat het snel weer mogelijk is om met 100 mensen samen te komen, misschien kan er dan toch iets geregeld worden om een ledenvergadering te beleggen. En anders hoop ik dat de kerkenraad zelf een dominee kiest en beroept.
Over welke middelen heb je het?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:
Over welke middelen heb je het?
De mansledenvergaderingen. Eigenlijk was het afgelopen dinsdag geweest.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:De mansledenvergaderingen. Eigenlijk was het afgelopen dinsdag geweest.
Je kunt gewoon digitaal vergaderen. Gisteren een digitale bijeenkomst bijgewoond van meer dan 100 mensen.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:De mansledenvergaderingen. Eigenlijk was het afgelopen dinsdag geweest.
Je kunt gewoon digitaal vergaderen. Gisteren een digitale bijeenkomst bijgewoond van meer dan 100 mensen.
Vergaderen prima, maar (anoniem) stemmen is even wat anders. Daarnaast vraag ik me af of reglementen binnen het kerkverband dit toestaan.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Piet Puk schreef:
Vergaderen prima, maar (anoniem) stemmen is even wat anders. Daarnaast vraag ik me af of reglementen binnen het kerkverband dit toestaan.
Er zijn ook gewoon polling tools. Men moet eens denken in oplossingen in plaats van zo negatief te doen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Piet Puk schreef:
Er zijn ook gewoon polling tools. Men moet eens denken in oplossingen in plaats van zo negatief te doen.
Meestal komen er op een ledenvergadering zo'n 80 tot 100 mansleden. Ik schat in dat ongeveer 10 tot 20% van de aanwezigen niet weet hoe het werkt om digitaal te vergaderen, laat staan hoe een polling tool werkt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Dat denk ik ook. Als ik zie hoe mensen bij ons op kantoor al moeite hebben met digitaal vergaderen dan heb ik niet de illusie dat oude mensen uit de gemeente dit onder de knie gaan krijgen.

Zelf zou ik dat soort oplossing een uitkomst vinden naar we moeten ook rekening houden met onze medebroeders die dit niet kunnen volgen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Meestal komen er op een ledenvergadering zo'n 80 tot 100 mansleden. Ik schat in dat ongeveer 10 tot 20% van de aanwezigen niet weet hoe het werkt om digitaal te vergaderen, laat staan hoe een polling tool werkt.
Dan kun je prima via Cisco Webex vergaderen. Al die zogenaamde wereldmijding die velen ter rechterzijde altijd hebben gepropageerd, heeft dus nu zijn keerzijde. Nu de normale situatie is verstoord door een pandemie, zijn ze op bepaalde gebieden ontredderd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

FlyingEagle schreef:Dat denk ik ook. Als ik zie hoe mensen bij ons op kantoor al moeite hebben met digitaal vergaderen dan heb ik niet de illusie dat oude mensen uit de gemeente dit onder de knie gaan krijgen.

Zelf zou ik dat soort oplossing een uitkomst vinden naar we moeten ook rekening houden met onze medebroeders die dit niet kunnen volgen.
Ik zou het eerder als nalatigheid typeren van degenen die niet in staat zijn om laptop te bedienen. Ze hebben pas een jaar of 35 de tijd gehad om een PC aan te schaffen.

Met een dergelijke houding van rekening houden met mensen die overal achteraan sukkelen, loop je dus achter de feiten aan. Met als gevolg dat men grote woorden bezigt, zoals je ook kunt vinden in het topic over duiding van de pandemie.

Als mensen een laptop of tablet zouden hebben kunnen bedienen, had er gewoon kerkelijk vergaderd kunnen worden. Een computer of tablet kunnen bedienen behoort wat mij betreft gewoon tot de basisvaardigheden. We leven per slot van rekening in de 21e eeuw, en niet meer in de 19e.
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Meestal komen er op een ledenvergadering zo'n 80 tot 100 mansleden. Ik schat in dat ongeveer 10 tot 20% van de aanwezigen niet weet hoe het werkt om digitaal te vergaderen, laat staan hoe een polling tool werkt.
Dan kun je prima via Cisco Webex vergaderen. Al die zogenaamde wereldmijding die velen ter rechterzijde altijd hebben gepropageerd, heeft dus nu zijn keerzijde. Nu de normale situatie is verstoord door een pandemie, zijn ze op bepaalde gebieden ontredderd.
Wat een onzin zeg. Dit heeft misschien bij een paar mensen te maken met wereldmijding, maar er zijn gewoon heel veel ouderen die het gewoon echt niet kunnen.
Mijn ene opa werkt al jarenlang met een computer en weet daar aardig de weg op te vinden, al moet ik hem regelmatig even helpen met wat dingen weggooien of onder een andere naam opslaan.
Mijn andere opa heeft jaren geleden al een cursus gedaan, maar snapt nog steeds maar net hoe hij de laptop aankrijgt. Hij is zijn leven lang automonteur geweest, dus met technisch inzicht lijkt het niet zoveel te maken te hebben.
In mijn werk kom ik dit (opvallende) verschil ook tegen. Sommige ouderen redden zich wel met een laptop of tablet, terwijl anderen het gewoon echt niet begrijpen. Zelfs niet met een heel erg versimpelde handleiding.
Dat gaat dus om mensen uit dezelfde kerkelijke gemeente, met vergelijkbare achtergronden.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Kan er niet andersom gedacht worden ?

Als ik dominee zou zijn dan zou ik nu echt geen beroep in overweging willen nemen, zulke rare tijden.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

@Ambtenaar, Ik constateer dat je niet echt mee kan voelen met mensen die moeite hebben met bepaalde technologieën. Ik vind dat jammer, het komt over van: als mensen niet zo denken als ik of niet hetzelfde kunnen als ik dan zijn ze dom.

Verder kom ik in mijn werkomgeving nog best veel seculiere collega’s tegen die ook niet veel snappen van de techniek die we als IT afdeling aanbieden.
Gesloten