Daarvoor hoef ik niet naar Helma hoor. Dat kookt moeder de vrouw wel. Vorige week nog gehad.PvS schreef:Misschien kan je daarvoor bij helma terecht
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
PvS schreef:Probeer dit maar eens:
Aardappelen (4 pond)
Kerrie-zuurkool (2 zakjes)
Gehakt (500 gr) en spekblokjes (300 gr)
Uien (4 grote)
Ananas (1 blik)
Appel (1 goudreinet)
Rood en groen paprikaatje
en dan?
nou zuurkoolstampot met worst vind ik zelf héérlijk; maar dan ben ik bijna de enige hier.PvS schreef:Misschien kan je daarvoor bij helma terechtBert Mulder schreef:Geef mij maar gewoon zuurkool met een stukje worst....PvS schreef:Probeer dit maar eens:
Aardappelen (4 pond)
Uien (4 grote)
Ananas (1 blik)
Appel (1 goudreinet)
dus ik doe eigenlijk altijd zuurkoolschotel
aardappels, zuurkool; gehakt; ananas
Maar de ingredienten die jij noemt klinken ook aanlokkelijk; wil ik graag meer van weten
Zuurkool goed uitknijpen en/of met weinig water uitspoelen.helma schreef:nou zuurkoolstampot met worst vind ik zelf héérlijk; maar dan ben ik bijna de enige hier.PvS schreef:Misschien kan je daarvoor bij helma terechtBert Mulder schreef:Geef mij maar gewoon zuurkool met een stukje worst....PvS schreef:Probeer dit maar eens:
Aardappelen (4 pond)
Uien (4 grote)
Ananas (1 blik)
Appel (1 goudreinet)
Maar de ingredienten die jij noemt klinken ook aanlokkelijk; wil ik graag meer van weten
Succes....verzekerd!
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Is dit de hoeveelheid voor een weeshuis?PvS schreef:Probeer dit maar eens:
Aardappelen (4 pond)
Uien (4 grote)
Ananas (1 blik)
Appel (1 goudreinet)

Hier niet alleen al het woord... zuurkool. Ik mis het wel, want mijn man kan het zelfs niet ruiken...of hij wordt al misselijk.PvS schreef:Zuurkool goed uitknijpen en/of met weinig water uitspoelen.helma schreef:nou zuurkoolstampot met worst vind ik zelf héérlijk; maar dan ben ik bijna de enige hier.PvS schreef:Misschien kan je daarvoor bij helma terechtBert Mulder schreef:[Geef mij maar gewoon zuurkool met een stukje worst....
Succes....verzekerd!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik tref het maar met zo'nalbion schreef:Hier niet alleen al het woord... zuurkool. Ik mis het wel, want mijn man kan het zelfs niet ruiken...of hij wordt al misselijk.PvS schreef:Zuurkool goed uitknijpen en/of met weinig water uitspoelen.helma schreef:nou zuurkoolstampot met worst vind ik zelf héérlijk; maar dan ben ik bijna de enige hier.
Succes....verzekerd!

Gelukkig zijn ze nog geen wezen...Mister schreef:Is dit de hoeveelheid voor een weeshuis?PvS schreef:Probeer dit maar eens:
Aardappelen (4 pond)
Uien (4 grote)
Ananas (1 blik)
Appel (1 goudreinet)
Gelukkig.PvS schreef:Gelukkig zijn ze nog geen wezen...Mister schreef:Is dit de hoeveelheid voor een weeshuis?PvS schreef:Probeer dit maar eens:
Aardappelen (4 pond)
Uien (4 grote)
Ananas (1 blik)
Appel (1 goudreinet)
Overigens ziet het er superheerlijk uit je recept, vind het het proberen waard!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Bert Mulder
- Contacteer:
De hoeveelheid komt ongeveer overeen met ons huishouden....Mister schreef:Is dit de hoeveelheid voor een weeshuis?PvS schreef:Probeer dit maar eens:
Aardappelen (4 pond)
Uien (4 grote)
Ananas (1 blik)
Appel (1 goudreinet)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
die paprika; bak je die met de gehakt mee of doe je die er rauw door??PvS schreef:Zuurkool goed uitknijpen en/of met weinig water uitspoelen.helma schreef: nou zuurkoolstampot met worst vind ik zelf héérlijk; maar dan ben ik bijna de enige hier.
Succes....verzekerd!
voor mijn gezin lijkt het me nog krapjes...Mister schreef:Is dit de hoeveelheid voor een weeshuis?PvS schreef:Probeer dit maar eens:
Aardappelen (4 pond)
Uien (4 grote)
Ananas (1 blik)
Appel (1 goudreinet)
Meebakken is het lekkerst.helma schreef:die paprika; bak je die met de gehakt mee of doe je die er rauw door??PvS schreef:Zuurkool goed uitknijpen en/of met weinig water uitspoelen.helma schreef: nou zuurkoolstampot met worst vind ik zelf héérlijk; maar dan ben ik bijna de enige hier.
Succes....verzekerd!
Dan denk ik dat jullie kinderen wat grotere kropjes hebbenhelma schreef:voor mijn gezin lijkt het me nog krapjes...

-
Vanavond maar even iets anders: pasteitje vooraf, dan broccoli, erwtjes, gebakken aardappeltjes, kipkrokantschnitzel (en wat we als nagerecht eten zien we nog wel
)

~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
een broodje hamburger voor manlief
ik neem een bolletje met ham/kaas
groentensoep voor allebei
roomyoghurt met vruchten
ik neem een bolletje met ham/kaas
groentensoep voor allebei
roomyoghurt met vruchten