Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Leg eens uit welke foutieve lezing van het besluit er in het midden bestaat?
De lezing dat de ongehoorzaamheid in het besluit zou zitten en dus verklaarbaar en daardoor toelaatbaar zou zijn.
Verder de naïviteit dat ongehoorzaamheid t.o.v. v&a niet verder gaat. We zien dat gebeuren t.ov. homoseksueel samenleven. Jij praat daar liever niet over maar dat is een ontkenning van de feiten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Die uitleg snap ik niet. Vrouwen bevestigen gaat in tegen het besluit. Niet vanwege een leeruitspraak aangaande v&a, maar vanwege het schenden van gemaakte afspraken. Dat is de uitleg zoals ik die in het midden tegenkom. En op die basis wordt - ook bij ons in de classis - vermaan toegepast.huisman schreef: ↑Vandaag, 10:04De lezing dat de ongehoorzaamheid in het besluit zou zitten en dus verklaarbaar en daardoor toelaatbaar zou zijn.
Verder de naïviteit dat ongehoorzaamheid t.o.v. v&a niet verder gaat. We zien dat gebeuren t.ov. homoseksueel samenleven. Jij praat daar liever niet over maar dat is een ontkenning van de feiten.
Waarom mij toch weer dingen in de mond leggen of dat eenzijdige verwijt van naïviteit? Dat is toch niet zuiver?!
Uitentreuren heb ik mijn standpunt over de vermeende samenhang tussen die themas hier uit de doeken gedaan. Ik praat nergens overheen, maar blijkbaar mag ik geen andere opvatting hebben dan die van jou. En laat dat nu juist in onze kerken inhoudelijk (qua leer) op het punt van v&a wel mogen! Dat is toch het hele punt...
Over homoseksualiteit gesproken, ik begreep dat classis Middelburg deze week een overleg heeft, denk een beetje vergelijkbaar met het broederlijk overleg van classis Dordrecht. De kerkenraad van Middelburg heeft inmiddels een besluit genomen mbt homoseksualiteit en ze hebben erbij gezegd dat ze er in geen enkel geval op terugkomen. Zulke stevige woorden tonen wat mij betreft aan dat het gesprek nog verder voeren echt geen zin meer heeft. Zal in die classis dus ook problemen gaan geven denk ik zo.