De kleine lettertjes van het Evangelie
Re: De kleine lettertjes van het Evangelie
Dit laat zien hoe je zelf in het leven staat.
De Bijbel zegt dat iedereen in zichzelf onrein is.
-
CvdW schreef:Dit laat zien hoe je zelf in het leven staat.
Dat is een erg snelle conclusie. Omdat je op DIA reageerde 'is dit WERKELIJK de vraag die leeft', dacht ik dat je dit specifiek aan DIA vroeg. Gezien DIA zijn bijdrage lijkt het mij duidelijk dat die vraag bij hem leeft. Gezien deze reactie ga ik er vanuit dat je het als een algemene waarheid bedoelde en zal ik mijn reactie verwijderen.
Lijd je hier smaadheid om Christus wil om betrek je zaken op jezelf omdat je mensen het niet met je eens zijn. Dat maakt nogal een verschil.-DIA- schreef:Ik weet het niet... We zagen het wel lang aankomen.
En wellicht gaat het nog verder.
Maar ik dacht zo: er werd dan tweedracht om Zijnentwil
We hebben vanaf het begin de smaad hier moeten dragen.
Maar eens is het goed. Petrus en de apostelen waren verblijd om smaadheid te lijden om Zijnentwil.
Spreek wat u wilt, wij moeten voor onszelf geopenbaard worden voor de rechterstoel van Christus.
Dan moeten wij, dan moet ik, persoonlijk, u en ik, wij allemaal rekenschap afleggen van alle woorden die wij gesproken, geschreven, en zelfs gedacht hebben. Wie zal dan rein zijn?
In het vervolg zal ik het geschrevene van een ander er bij zetten, zodat het niet verwijderd kan worden.
Door het bericht te verwijderen geef je een bepaalde indruk naar anderen en richting mij is het niet fair.
Door het bericht te verwijderen geef je een bepaalde indruk naar anderen en richting mij is het niet fair.
-
- Verbannen
Nee hoor. Dat is voor mij niet zo moeilijk.GGotK schreef:Dat lijkt me moeilijk stemmen dan, als je er zo over denkt.GerefGemeente-lid schreef:En ja, ik heb ook zorgen, ik lig ook geregeld wakker van de koers die de gemeente alhier ingaat en, als ik helemaal eerlijk ben, het tweetal wat gisteren is afgekondigd, vervult me ook met zorgen. Dus ik spreek ook tegen mezelf.
-
- Verbannen
Als Pietje dat goed vindt, wil ik ze wel sturen, ook aan @Bertiel.Nasrani schreef:Dat zelfde geldt voor ds vd Brink. Ook zijn opvattingen zijn volgens Schrift en belijdenis.GerefGemeente-lid schreef:We mogen niet over andere forummers discussiëren, maar jij weet net zo goed als ik dat de opvatting van @DIA gewoon volgens Schrift en Belijdenis is. Want waarom zou hij anders actief mogen zijn op dit forum?
Ps. Kun je mij de artikelen uit DWS nog mailen?
Welke zorgen geeft het tweetal je dan?GerefGemeente-lid schreef:Nee hoor. Dat is voor mij niet zo moeilijk.GGotK schreef:Dat lijkt me moeilijk stemmen dan, als je er zo over denkt.GerefGemeente-lid schreef:En ja, ik heb ook zorgen, ik lig ook geregeld wakker van de koers die de gemeente alhier ingaat en, als ik helemaal eerlijk ben, het tweetal wat gisteren is afgekondigd, vervult me ook met zorgen. Dus ik spreek ook tegen mezelf.
- Niet meer zo actief -
Moet dat nu? Daar is bovendien een ander draadje voor.
-
- Verbannen
Bovendien wil ik verder liever ook geen publiekelijke mededelingen over doen over waarom ik dit vind.
Dan moet je misschien ook je beginzin niet opschrijven. Nu moet een ieder die die zin leest maar raden wat je bedoelt.GerefGemeente-lid schreef:Bovendien wil ik verder liever ook geen publiekelijke mededelingen over doen over waarom ik dit vind.
- Niet meer zo actief -
Bij de Saambinder in kwestie staat nu:CvdW schreef:Bedankt voor de correctie. Bij het origineel staat 6 april 1943.
Memoveld Dit Mededelingenblad werd in 1944 gepubliceerd met een verkeerd jaartal op de voorkant (1943 in plaats van 1944).
Je moet de kleine lettertjes natuurlijk wel lezen 

- Niet meer zo actief -
De Saambinder had een verschijningsverbod, daarom dat Mededelingenblad.Mister schreef:Bij de Saambinder in kwestie staat nu:CvdW schreef:Bedankt voor de correctie. Bij het origineel staat 6 april 1943.Memoveld Dit Mededelingenblad werd in 1944 gepubliceerd met een verkeerd jaartal op de voorkant (1943 in plaats van 1944).
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat zou ik ook niet doen. We gaan er vanuit dat er een tweetal van God gezonden knechten is opgesteld. Verheugend nieuws!GerefGemeente-lid schreef:Bovendien wil ik verder liever ook geen publiekelijke mededelingen over doen over waarom ik dit vind.
Als ik uit bed kom pak ik mijn bril van het nachtkastje, anders zie ik de kleine lettertjes niet.Mannetje schreef:Je moet de kleine lettertjes natuurlijk wel lezen