Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Al vraag ik mij wel af of hypercalvinisme zonder crypto-baptisme voorkomt. Daar kan ik mij niet echt een voorstelling van maken.
Eens..
Uhh....of toch niet.
Want in de vorm van hypercalvinisme met baptisme wel natuurlijk.
Maar crypto-baptisme is natuurlijk ook gewoon verborgen-baptisme.
Uhh....of toch niet.
Want in de vorm van hypercalvinisme met baptisme wel natuurlijk.
Maar crypto-baptisme is natuurlijk ook gewoon verborgen-baptisme.
Eens. Maar in de GG komt gewoon baptisme dan weer niet voor onder de predikanten.
Ik zou toch eens goed nadenken en overwegen.Vrouwke schreef: ↑Vandaag, 09:17 Ik bedoelde vooral te zeggen dat het binnen beide kerkverbanden in de praktijk theologisch echt alle kanten op gaat.
Verder dat ik hoop en bid dat het ooit weer "goed" komt.
Zie eventueel ook nog wat ik gisteren deelde: viewtopic.php?p=1223724#p1223724
Heden 73 jaar geleden en jij denkt dat het nog goed komt?
..
Ik zeg niet dat ik het denk.
Ik zeg dat ik het hoop en erom bid..
En dat ik verder doe wat ik kan doen.
Ik zeg dat ik het hoop en erom bid..
En dat ik verder doe wat ik kan doen.
Snap ik helemaal. Zou ik ook niet doen als ik GG predikant was. Ook het schuldloos gescheiden is nogal eens dubieus.Job schreef: ↑Gisteren, 20:04 https://www.rd.nl/artikel/1138783
Ds. A.T. Huijser (Rijssen-Noord) vroeg hoe een kerkenraad moet handelen die in het geheel geen ruimte ziet voor de bevestiging van een tweede huwelijk, ongeacht de reden voor de eerdere scheiding. „Moet een kerkenraad die op onderzoek van de Schrift deze visie heeft tegen het eigen geweten ingaan?”
Dit zal een lastig besluit zijn voor deze predikant. Hij bevestigde zelf geen tweede huwelijken, ongeacht de oorzaak van scheiden.
Eens. We hadden ooit hier op t forum een discussie - volgens mij tussen Lilian en Valcke- over deze materie.Charles schreef: ↑33 minuten geledenSnap ik helemaal. Zou ik ook niet doen als ik GG predikant was. Ook het schuldloos gescheiden is nogal eens dubieus.Job schreef: ↑Gisteren, 20:04 https://www.rd.nl/artikel/1138783
Ds. A.T. Huijser (Rijssen-Noord) vroeg hoe een kerkenraad moet handelen die in het geheel geen ruimte ziet voor de bevestiging van een tweede huwelijk, ongeacht de reden voor de eerdere scheiding. „Moet een kerkenraad die op onderzoek van de Schrift deze visie heeft tegen het eigen geweten ingaan?”
Dit zal een lastig besluit zijn voor deze predikant. Hij bevestigde zelf geen tweede huwelijken, ongeacht de oorzaak van scheiden.
In de lijn Bathseba , Tamar, Rachab en Ruth wilde Jezus geboren worden.
En dan mensen die op rechte gronden mochten scheiden van hun overspelige partner weigeren te trouwen.
Ik vind het allemaal nog al wat.
En dan mensen die op rechte gronden mochten scheiden van hun overspelige partner weigeren te trouwen.
Ik vind het allemaal nog al wat.
Dan zit je op de verkeerde weg
Denken = wat je verwacht / gelooft
Hopen = wat je wilt / wenst
Laat je hoop maar los.
..