Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef: Beetje stoere praat om te verdoezelen dat het toch niet fijn is als principes in je eigen vlees snijden?
Nee, dat geloof ik niet.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Toch wel opvallend dat vooral in de Biblebelt de coronacijfers pieken op dit moment.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef: Beetje stoere praat om te verdoezelen dat het toch niet fijn is als principes in je eigen vlees snijden?
Nee, dat geloof ik niet.
Maar wat belet jou om een test te doen vooraf? Als die negatief is, ben je bovendien overal op de horeca-locatie welkom.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
Adje schreef:
Ad Anker schreef:Maar is eten in een achterafzaal regelovertredend?
Naar mijn idee wel. Ik heb nergens gelezen dat ongevaccineerden via een achterdeur naar binnen mogen en in een speciaal zaaltje mogen dineren!
Ik vind het een mooie 'gebruik-je-boerenverstand' oplossing. Om dan met vruchten van geloof en bekering aan te komen vind ik een uiting van een linksachtig bravehendrikkengeloof waar ik niet zoveel mee heb.
Liever een brave Hendrik die zijn verantwoordelijkheid neemt dan een aso die anderen en zichzelf in gevaar brengt.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:
Adje schreef:
Ad Anker schreef:Maar is eten in een achterafzaal regelovertredend?
Naar mijn idee wel. Ik heb nergens gelezen dat ongevaccineerden via een achterdeur naar binnen mogen en in een speciaal zaaltje mogen dineren!
Ik vind het een mooie 'gebruik-je-boerenverstand' oplossing. Om dan met vruchten van geloof en bekering aan te komen vind ik een uiting van een linksachtig bravehendrikkengeloof waar ik niet zoveel mee heb.
Beetje stoere praat om te verdoezelen dat het toch niet fijn is als principes in je eigen vlees snijden?
Dat niet alleen. Ad is de eerste die schermt dat bepaalde standpunten niet bijbels zijn. Nu het voor hem zelf erop aankomt om een niet welgevallig standpunt van de overheid te volgen, geeft hij niet thuis. In dat kader snap ik de opmerking van @ Adje heel goed. Welk signaal geef je als christen aan de seculiere samenleving af om stiekem overheidsregels te ontduiken?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Even voor de duidelijkheid: het ging om een casus van een forummer. Ik heb momenteel geen enkele behoefte om de horeca te bezoeken en ga dat ook niet doen.

Mijn punt is dat een creatieve oplossing voor een schijnbaar gevaar vrucht van geloof en bekering is, om in de terminologie te blijven.

En GG lids vraag: Aan te moeten tonen dat ik gezond ben terwijl ik niet ziek ben kost mij veel moeite, al ben ik daar geen pertinent tegenstander van. Al doe ik het liever niet.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

merel schreef:Dat niet alleen. Ad is de eerste die schermt dat bepaalde standpunten niet bijbels zijn. Nu het voor hem zelf erop aankomt om een niet welgevallig standpunt van de overheid te volgen, geeft hij niet thuis.
Het venijn spat er vanaf. Wat jammer toch.
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

https://youtu.be/FUXGB5FzhPc

Gelekte informatie van Pfizer.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
merel schreef:Dat niet alleen. Ad is de eerste die schermt dat bepaalde standpunten niet bijbels zijn. Nu het voor hem zelf erop aankomt om een niet welgevallig standpunt van de overheid te volgen, geeft hij niet thuis.
Het venijn spat er vanaf. Wat jammer toch.
Ik zou het eerder teleurstelling en irritatie noemen.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:https://youtu.be/FUXGB5FzhPc

Gelekte informatie van Pfizer.
Ziet er erg betrouwbaar uit.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

Ad Anker schreef:
merel schreef:Dat niet alleen. Ad is de eerste die schermt dat bepaalde standpunten niet bijbels zijn. Nu het voor hem zelf erop aankomt om een niet welgevallig standpunt van de overheid te volgen, geeft hij niet thuis.
Het venijn spat er vanaf. Wat jammer toch.
Niet op de persoon, beste moderator.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Terri »

DDD schreef:
Ad Anker schreef:
merel schreef:Dat niet alleen. Ad is de eerste die schermt dat bepaalde standpunten niet bijbels zijn. Nu het voor hem zelf erop aankomt om een niet welgevallig standpunt van de overheid te volgen, geeft hij niet thuis.
Het venijn spat er vanaf. Wat jammer toch.
Ik zou het eerder teleurstelling en irritatie noemen.
In de Covid discussie zie je duidelijk karakter structuren naar voren komen, net zoals in de verschillende kerkelijke denominaties.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

refo schreef:
Ad Anker schreef:
merel schreef:Dat niet alleen. Ad is de eerste die schermt dat bepaalde standpunten niet bijbels zijn. Nu het voor hem zelf erop aankomt om een niet welgevallig standpunt van de overheid te volgen, geeft hij niet thuis.
Het venijn spat er vanaf. Wat jammer toch.
Niet op de persoon, beste moderator.
Juist!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Tiberius »

Ik heb het al vaker gezegd, maar herhaal het toch nog maar eens.
Ook ik heb een gruwel aan die hele QR-samenleving, vanwege inmiddels bekende redenen (heeft totaal geen nut, brengt scheiding aan, enz.). En ik zal geen mogelijkheid voorbij laten gaan om dat te ventileren, op welke schaal dan ook.

Maar ik zou desondanks toch willen pleiten voor burgerlijke gehoorzaamheid: houd je aan de regels, ook al ben je het er niet mee eens. Tenzij die regels uiteraard tegen de Bijbel in gaan.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Dat is een goede oproep, maar in de praktijk wordt er op allerhande wijze mee omgesprongen. Het plaatselijke zwembad heeft ook een horecaruimte waar dus wat drankjes en een koek kunnen worden genuttigd, maar dat is tevens ook de ruimte waar de ouders verblijven als het kind zwemles heeft. Derhalve zijn op een aantal tafeltjes een sticker 'horeca' geplakt en op een aantal andere tafeltjes 'wachtruimte' met onderscheiden regels voor het hebben van een corona qr aanwezigheidscode.
Ik kan me dan niet aan de indruk onttrekken dat de wetgever hier zijn niet best heeft gedaan om de wet te toetsen aan de praktische toepasbaarheid en dat er dus mogelijk ook een maas in de wet is die verhuur van een zaaltje achter het restaurantgedeelte onttrekt aan de coronapasplicht.
Plaats reactie