Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
-
- Verbannen
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]
Zo bijzonder is deze theorie van ds. Verschuure nou ook weer niet. Ik heb ook wel eens zo'n visie gehoord in een dienst waarin ds. J.M.D. de Heer voorging. Toen ging het ook over de rode vaars. Volgens mij was dat een preek over een Zondag uit de Heidelbergse Catechismus. Ik ben alleen vergeten welke. Overigens was het toen zelfs nog bediening van de Heilige Doop ook.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Welke theorie bedoel je?Jantje schreef:Zo bijzonder is deze theorie van ds. Verschuure nou ook weer niet. Ik heb ook wel eens zo'n visie gehoord in een dienst waarin ds. J.M.D. de Heer voorging. Toen ging het ook over de rode vaars. Volgens mij was dat een preek over een Zondag uit de Heidelbergse Catechismus. Ik ben alleen vergeten welke. Overigens was het toen zelfs nog bediening van de Heilige Doop ook.
-
- Verbannen
Nou, dat ds. Verschuure d.m.v. de rode vaars een embryoleer verkondigt, evenals ds. De Heer dus, die toch echt niet Bijbels genoemd kan worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Jantje schreef:Nou, dat ds. Verschuure d.m.v. de rode vaars een embryoleer verkondigt, evenals ds. De Heer dus, die toch echt niet Bijbels genoemd kan worden.

-
- Verbannen
Jantje schreef:Hoezo?

-
- Verbannen
Waarom vinden jij en Ad dit zo grappig? Ik meen het serieus hoor. Het is een ernstige zaak.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Tiberius schreef:Jantje schreef:Hoezo?

-
- Verbannen
Andere predikanten in de GG preken die niet de zgn ‘embryoleer’?Jantje schreef:Nou, dat ds. Verschuure d.m.v. de rode vaars een embryoleer verkondigt, evenals ds. De Heer dus, die toch echt niet Bijbels genoemd kan worden.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
- Verbannen
Laten we het er maar op houden dat zelfs daar ook standen in te vinden zijn.
En verder begin ik nu steeds meer de zienswijze te begrijpen van degenen die deze leer een steen des aanstoots vinden.

En verder begin ik nu steeds meer de zienswijze te begrijpen van degenen die deze leer een steen des aanstoots vinden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Jantje schreef:Laten we het er maar op houden dat zelfs daar ook standen in te vinden zijn.![]()

Ik rol werkelijk van de ene verbazing in de andere met jou, Jantje.Jantje schreef:Nou, dat ds. Verschuure d.m.v. de rode vaars een embryoleer verkondigt, evenals ds. De Heer dus, die toch echt niet Bijbels genoemd kan worden.
-
- Verbannen
Waarom? Ik zeg toch niet iets heel bijzonders?Jongere schreef:Ik rol werkelijk van de ene verbazing in de andere met jou, Jantje.Jantje schreef:Nou, dat ds. Verschuure d.m.v. de rode vaars een embryoleer verkondigt, evenals ds. De Heer dus, die toch echt niet Bijbels genoemd kan worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik ook. Echt ongelooflijk. Maar... Verklaar je nader Jan. Wat versta je onder de door jou hier genoemde leer en waarom is het een steen des aanstoots voor jou?Jongere schreef:Ik rol werkelijk van de ene verbazing in de andere met jou, Jantje.Jantje schreef:Nou, dat ds. Verschuure d.m.v. de rode vaars een embryoleer verkondigt, evenals ds. De Heer dus, die toch echt niet Bijbels genoemd kan worden.