Alexander CD schreef:Afgewezen schreef:Alexander CD schreef:Afgewezen schreef:En wat te denken van de nodiging tot de bruiloft, die door de genodigden werd afgewezen...
Was die nodiging niet echt, niet welmenend? Nodigde de koning wel, maar wilde hij helemaal niet dat die genodigden kwamen?
Dat staat er niet. Er staat dat de genodigden niet wilden.
Laten we ons maar aan de Bijbel houden. En niet alles kloppend proberen te maken.
Dit was een gelijkenis, Afgewezen. Het volk Israël dat niet wilde.
Inderdaad: God wilde wél, het volk wilde niet.
Dan zit je nu op één lijn met de dispensationalisten, Afgewezen die denken ook dat de kerk een tweede gedachte van God was omdat de Joden niet wilden.
Maar zo'n zwakke god is niet de God van de bijbel.
De God van de Bijbel zegt;
Mijn raad zal bestaan, en Ik zal al Mijn welbehagen doen.
Maar de raad des Heeren bestaat in eeuwigheid, de gedachten Zijns harten van geslacht tot geslacht.
Dus wat God wil, zal bestaan zal tot uitvoering komen, dat is in tegenstelling met jouw getuigenis.
Laten we de gelijkenis bekijken,
En Jezus, antwoordende, sprak tot hen wederom door gelijkenissen, zeggende:
Het Koninkrijk der hemelen is gelijk een zeker koning, die zijn zoon een bruiloft bereid had;
En zond zijn dienstknechten uit, om de genoden ter bruiloft te roepen; en zij wilden niet komen.
Wederom zond hij andere dienstknechten uit, zeggende: Zegt den genoden: Ziet, ik heb mijn middagmaal bereid; mijn ossen, en de gemeste beesten zijn geslacht, en alle dingen zijn gereed; komt tot de bruiloft.
Maar zij, zulks niet achtende, zijn heengegaan, deze tot zijn akker, gene tot zijn koopmanschap.
En de anderen grepen zijn dienstknechten, deden hun smaadheid aan, en doodden hen.
Als nu de koning dat hoorde, werd hij toornig, en zijn krijgsheiren zendende, heeft die doodslagers vernield, en hun stad in brand gestoken.
Toen zeide hij tot zijn dienstknechten: De bruiloft is wel bereid, doch de genoden waren het niet waardig.
Hier spreekt geen liefdevol God, maar God spreekt hier op dezelfde wijze als tegen Farao.
Daarom gaat op de uitgangen der wegen, en zovelen als gij er zult vinden, roept ze tot de bruiloft.
En dezelve dienstknechten, uitgaande op de wegen, vergaderden allen, die zij vonden, beiden kwaden en goeden; en de bruiloft werd vervuld met aanzittende gasten.
Hieruit blijkt dat Gods kinderen
gevonden moeten worden.
God zoekt Zijn geliefden uit de mensen.
Ziet, hoe grote liefde ons de Vader gegeven heeft, namelijk dat wij kinderen Gods genaamd zouden worden. Daarom kent ons de wereld niet, omdat zij Hem niet kent.
De Heere is mij verschenen van verre tijden! Ja, Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde; daarom heb Ik u getrokken met goedertierenheid.
God wilde niet, want Hij had hen niet lief, Hij zocht alleen de Zijnen.
De Heere proeft den rechtvaardige; maar den goddeloze, en dien, die geweld liefheeft, haat Zijn ziel.
Hij zal op de goddelozen regenen strikken, vuur en zwavel; en een geweldige stormwind zal het deel huns bekers zijn.
----------------------------------------------------------------------------------------
Hieruit blijkt dat Gods kinderen gevonden moeten worden.
Helemaal mee eens! Maar vertel dan de hele waarheid: De genodigden kregen het aanbod eerst!!!! En jij stelde glashard (in ieder geval in vorige stukjes) dat er volgens jou geen aanbod van genade bestaat? Hoe kun je nu het ene afwijzen en het andere hier citeren? Dan trek je toch alles uit het verband? Hoe verklaar je dit. Of zie je het niet als een aanbod. Het werd aangeboden, ze mochten komen. De liefde van de Koning was zelfs zo groot, dat ze een tweede uitnodiging kregen. Hoe durf je dan te stellen dat hier geen liefdevolle God spreekt. Natuurlijk wordt de Koning boos, woedend om de onbeantwoorde liefde zeker als dan ook nog eens Zijn boodschappers (Zijn oogappels) worden gesmaad en zelfs gedood. Hoe zou jij je voelen als degene die je liefhebt jou en je liefde veracht.
Ziet, hoe grote liefde ons de Vader gegeven heeft, namelijk dat wij kinderen Gods genaamd zouden worden. Daarom kent ons de wereld niet, omdat zij Hem niet kent.
De Heere is mij verschenen van verre tijden! Ja, Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde; daarom heb Ik u getrokken met goedertierenheid.
God wilde niet, want Hij had hen niet lief, Hij zocht alleen de Zijnen.
Dit snap ik echt niet. Hij
zocht alleen de Zijnen?? Terwijl er twee regels boven staat Ik heb u liefgehad?? Nee, het was niet alleen maar zoeken van de Zijnen, maar een eeuwigheidsliefde.
En hoe kan het ook zijn dat er verschillende keren in de Bijbel staat: En Jezus de scharen ziende werd met innerlijke ontferming bewogen. Dacht je niet dat die ontferming niet uit Zijn liefde tot de mensen voortkwam?? Of denk je dat al die mensen die daar op dat moment waren behouden zijn? Ik hoop het want ik gun het iedereen.
Daarbij is het dus volgens jou niet waar dat Jezus zichzelf aanbood (of dat Jezus niet meende wat Hij zei) toen Hij Zichzelf aanbood als het Brood des Levens? als de enige mogelijkheid om met God verzoend te worden? Dat werd tegen de hele schare die Hem volgde gezegd, zelfs tegen degenen die later om het hardst riepen: Kruisigd Hem. En zo zijn er veel meer voorbeelden te vinden.
Je haalt volgens mij God wel heel erg ver naar beneden en ik denk dat je Hem en ook (sommige) mensen op dit forum hier heel veel verdriet mee doet. In mijn beleving zet je Jezus voor Leugenaar. Hij heeft Zich tot en met aangeboden aan mensen die om hem heen waren, of dat nu uitverkorenen waren of verlorenen. Alleen hebben de mensen hem verworpen. En dat was niet alleen toen, dat geldt ook nu, want anders had het volgens mij niet in de Bijbel gestaan.
Hij heeft Zichzelf gegeven voor ALLE zonden, en niet alleen maar voor de zonden van Zijn kinderen. Het was een VOLMAAKT offer wat Hij bracht. En dat niet alle mensen hier deel aan krijgen is ZIJN GODDELIJKE VRIJMACHT, maar het offer was VOLMAAKT, dus genoeg voor de HELE wereld. En dat offer kwam voort uit Zijn VOLMAAKTE liefde, waar wij nog geen 100ste procent van kunnen bevatten.
Alleen door onze verdorven wil (onwil) verwerpen wij Hem van nature en is er een wonder van God nodig, maar daar hebben we het eerder over gehad, en die discussie wil ik niet meer aangaan.
Of loochen je ook de VOLMAAKTHEID van het offer van de Heere Jezus tot vergeving der zonden van het ganse menselijk geslacht en zeg je dat dit niet genoeg zou zijn voor alle zonden van de hele mensheid? Nogmaals: Ik wijs de alverzoening af. Niet iedereen zal zalig worden. Maar dit doet niets af van het feit dat Zijn offer genoeg is voor alle zonden van de hele mensheid.
Dan wordt het wonder des te groter als je mag weten in Hem geborgen te zijn. Dat Hij mij wel genade schenkt en een ander, die beter is dan ik niet. Dan mag ik Zijn liefde aanprijzen en aanbevelen (is voor mij hetzelfde als: Wil God Zijn liefde aanbieden door mijn gebrekkige en veel tekort schietende woorden) aan iedereen in mijn omgeving, soms zelfs aan mensen, die ronduit vijandig zijn.
Ik weet het, ik zou niet meer reageren, maar ik kan het nu niet laten. Het gaat nu om de eer, de almacht, de liefde van God. Van Hem, die mij zo oneindig lief heeft gehad. Als Hij zelfs
mij (het is maar goed dat je niet weet wie ik ben en wat ik gedaan heb, maar geloof maar dat bijvoorbeeld Paulus een "heilige" is vergeleken bij mij) zo verschrikkelijk lief heeft gehad, dan kan het voor iedereen. Die mogelijkheid is er, alleen besef ik dat de toepassing hiervan alleen in Gods handen ligt.
Gevoelens zijn meer dan woorden, woorden zijn slechts uitingen van gevoelens.