Kleine ergernissen

merel

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:Is toch prima?
Ik ga er vanuit dat van ouders met kinderen op de basisschool sowieso er altijd eentje thuis is.
Wat bedoel je met ' thuis zijn' ? Niet werken of thuiswerken?
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:Wij werken ook met het 5 gelijke dagenmodel. Heerlijk. Wil nooit meer terug.
In een kwartier eten is kwestie van opvoeden. Ik merk in deze eerste schoolweek dat ik een beetje moet jutten. Ze eten hier in de klas stil, en dan kun je echt wel veel opeten in 15 minuten hoor.

Verder: Je kwam snel na hen thuis voorheen, toen ze tot 15 uur les hadden. Nu zijn ze 14 uur klaar en zijn ze ineens 's middags een paar uur alleen thuis. Die snap ik niet. Is BSO een optie?
Raad je nou BSO aan?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

HersteldHervormd schreef:
Ad Anker schreef:Wij werken ook met het 5 gelijke dagenmodel. Heerlijk. Wil nooit meer terug.
In een kwartier eten is kwestie van opvoeden. Ik merk in deze eerste schoolweek dat ik een beetje moet jutten. Ze eten hier in de klas stil, en dan kun je echt wel veel opeten in 15 minuten hoor.

Verder: Je kwam snel na hen thuis voorheen, toen ze tot 15 uur les hadden. Nu zijn ze 14 uur klaar en zijn ze ineens 's middags een paar uur alleen thuis. Die snap ik niet. Is BSO een optie?
Raad je nou BSO aan?
Ik vraag iets. Raad niets aan. Inderdaad, bij basisschoolkinderen hoort 1 ouder thuis te zijn. Niet werkend. Dat is mijn visie.
merel

Bericht door merel »

Thuis zijn tijdens schooltijd of na schooltijd?
DDD

Bericht door DDD »

merel schreef:
Ad Anker schreef:Nou ja, smaken verschillen. Wij zijn het derde jaar ingegaan met het 5 gelijke dagenmodel en we zijn er reuzeblij mee. Ik wil niet meer terug, en ik hoor weinig ouders die zuchten.

Ze zijn nu al een uur naar huis. Met dit weer helemaal lekker. :)
Zuchten heeft ook geen zin. Het verandert toch niet. We maken er maar wat van. Ze zijn nu inderdaad alweer een uur naar huis. Normaliter zou dat 12.00 uur geweest zijn
Maar jullie zijn toch geraadpleegd als ouders? Je zou zeggen dat zoiets alleen doorgaat als er een meerderheid van de ouders vóór is.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

merel schreef:
Ik ga er vanuit dat van ouders met kinderen op de basisschool sowieso er altijd eentje thuis is.

Een van de twee in ieder geval. Dat een ouder er voor het kind kan zijn.
merel

Bericht door merel »

Tijdens corona was ook een continurooster. Alleen een andere variant. Aan de ouders is de vraag voorgelegd of zij voorstander waren van een continu rooster. Dat was ( bijna) iedereen. Vervolgens is deze variant ingevoerd. Daar was veel weerstand op. Alleen de andere optie, 75 minuten overblijf, was zo waardeloos dat iedereen zich erin geschikt heeft.
merel

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:
merel schreef:
Wij hadden die situatie eerder ook. Nu met het wijzigen van het rooster helaas niet meer.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

merel schreef:
Bezorgd schreef:
merel schreef:
Wij hadden die situatie eerder ook. Nu met het wijzigen van het rooster helaas niet meer.
Daar ben jezelf bij. Ligt er net aan waar de prioriteiten liggen.
merel

Bericht door merel »

Wat een dooddoener. Doordat de spelregels veranderd zijn, schuiven de prioriteiten niet ineens.
DDD

Bericht door DDD »

merel schreef:Tijdens corona was ook een continurooster. Alleen een andere variant. Aan de ouders is de vraag voorgelegd of zij voorstander waren van een continu rooster. Dat was ( bijna) iedereen. Vervolgens is deze variant ingevoerd. Daar was veel weerstand op. Alleen de andere optie, 75 minuten overblijf, was zo waardeloos dat iedereen zich erin geschikt heeft.
Wat een rare gang van zaken. De bedoeling is natuurlijk te kijken naar meerdere opties en dan de beste te kiezen. Als dit inderdaad waar is, dan hebben zowel de directeur als de MR niet goed gefunctioneerd.
merel

Bericht door merel »

De directrice was nieuw en had vanuit haar vorige baan haar opvang op dit systeem aangepast. Daarom werd het zo ingevoerd.
Ik denk steeds vaker ' nog maar drie jaar'. ;)
DDD

Bericht door DDD »

Dat is gewoon in strijd met de wet en het is vreemd dat de MR bij zoiets belangrijks zo zit te slapen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:
HersteldHervormd schreef:

Raad je nou BSO aan?
Ik vraag iets. Raad niets aan. Inderdaad, bij basisschoolkinderen hoort 1 ouder thuis te zijn. Niet werkend. Dat is mijn visie.
Je vraagt inderdaad iets, maar wel alsof het een optie is? In de trend van: Ik ben christelijk, maar is DJ geen leuke baan voor je?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wat is DJ?
Plaats reactie