Wat bedoel je met ' thuis zijn' ? Niet werken of thuiswerken?Bezorgd schreef:Is toch prima?
Ik ga er vanuit dat van ouders met kinderen op de basisschool sowieso er altijd eentje thuis is.
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
-
Raad je nou BSO aan?Ad Anker schreef:Wij werken ook met het 5 gelijke dagenmodel. Heerlijk. Wil nooit meer terug.
In een kwartier eten is kwestie van opvoeden. Ik merk in deze eerste schoolweek dat ik een beetje moet jutten. Ze eten hier in de klas stil, en dan kun je echt wel veel opeten in 15 minuten hoor.
Verder: Je kwam snel na hen thuis voorheen, toen ze tot 15 uur les hadden. Nu zijn ze 14 uur klaar en zijn ze ineens 's middags een paar uur alleen thuis. Die snap ik niet. Is BSO een optie?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ik vraag iets. Raad niets aan. Inderdaad, bij basisschoolkinderen hoort 1 ouder thuis te zijn. Niet werkend. Dat is mijn visie.HersteldHervormd schreef:Raad je nou BSO aan?Ad Anker schreef:Wij werken ook met het 5 gelijke dagenmodel. Heerlijk. Wil nooit meer terug.
In een kwartier eten is kwestie van opvoeden. Ik merk in deze eerste schoolweek dat ik een beetje moet jutten. Ze eten hier in de klas stil, en dan kun je echt wel veel opeten in 15 minuten hoor.
Verder: Je kwam snel na hen thuis voorheen, toen ze tot 15 uur les hadden. Nu zijn ze 14 uur klaar en zijn ze ineens 's middags een paar uur alleen thuis. Die snap ik niet. Is BSO een optie?
Thuis zijn tijdens schooltijd of na schooltijd?
Maar jullie zijn toch geraadpleegd als ouders? Je zou zeggen dat zoiets alleen doorgaat als er een meerderheid van de ouders vóór is.merel schreef:Zuchten heeft ook geen zin. Het verandert toch niet. We maken er maar wat van. Ze zijn nu inderdaad alweer een uur naar huis. Normaliter zou dat 12.00 uur geweest zijnAd Anker schreef:Nou ja, smaken verschillen. Wij zijn het derde jaar ingegaan met het 5 gelijke dagenmodel en we zijn er reuzeblij mee. Ik wil niet meer terug, en ik hoor weinig ouders die zuchten.
Ze zijn nu al een uur naar huis. Met dit weer helemaal lekker.
merel schreef:Wat bedoel je met ' thuis zijn' ? Niet werken of thuiswerken?Bezorgd schreef:Is toch prima?
Ik ga er vanuit dat van ouders met kinderen op de basisschool sowieso er altijd eentje thuis is.
Een van de twee in ieder geval. Dat een ouder er voor het kind kan zijn.
Tijdens corona was ook een continurooster. Alleen een andere variant. Aan de ouders is de vraag voorgelegd of zij voorstander waren van een continu rooster. Dat was ( bijna) iedereen. Vervolgens is deze variant ingevoerd. Daar was veel weerstand op. Alleen de andere optie, 75 minuten overblijf, was zo waardeloos dat iedereen zich erin geschikt heeft.
Wij hadden die situatie eerder ook. Nu met het wijzigen van het rooster helaas niet meer.Bezorgd schreef:Een van de twee in ieder geval. Dat een ouder er voor het kind kan zijn.merel schreef:Wat bedoel je met ' thuis zijn' ? Niet werken of thuiswerken?Bezorgd schreef:Is toch prima?
Daar ben jezelf bij. Ligt er net aan waar de prioriteiten liggen.merel schreef:Wij hadden die situatie eerder ook. Nu met het wijzigen van het rooster helaas niet meer.Bezorgd schreef:Een van de twee in ieder geval. Dat een ouder er voor het kind kan zijn.merel schreef:Wat bedoel je met ' thuis zijn' ? Niet werken of thuiswerken?Bezorgd schreef:Is toch prima?
Wat een dooddoener. Doordat de spelregels veranderd zijn, schuiven de prioriteiten niet ineens.
Wat een rare gang van zaken. De bedoeling is natuurlijk te kijken naar meerdere opties en dan de beste te kiezen. Als dit inderdaad waar is, dan hebben zowel de directeur als de MR niet goed gefunctioneerd.merel schreef:Tijdens corona was ook een continurooster. Alleen een andere variant. Aan de ouders is de vraag voorgelegd of zij voorstander waren van een continu rooster. Dat was ( bijna) iedereen. Vervolgens is deze variant ingevoerd. Daar was veel weerstand op. Alleen de andere optie, 75 minuten overblijf, was zo waardeloos dat iedereen zich erin geschikt heeft.
De directrice was nieuw en had vanuit haar vorige baan haar opvang op dit systeem aangepast. Daarom werd het zo ingevoerd.
Ik denk steeds vaker ' nog maar drie jaar'.
Ik denk steeds vaker ' nog maar drie jaar'.

Dat is gewoon in strijd met de wet en het is vreemd dat de MR bij zoiets belangrijks zo zit te slapen.
-
Je vraagt inderdaad iets, maar wel alsof het een optie is? In de trend van: Ik ben christelijk, maar is DJ geen leuke baan voor je?Ad Anker schreef:Ik vraag iets. Raad niets aan. Inderdaad, bij basisschoolkinderen hoort 1 ouder thuis te zijn. Niet werkend. Dat is mijn visie.HersteldHervormd schreef:Raad je nou BSO aan?Ad Anker schreef:Wij werken ook met het 5 gelijke dagenmodel. Heerlijk. Wil nooit meer terug.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Wat is DJ?