De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Erskinees

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erskinees »

CvdW schreef:Ze moeten natuurlijk geen aanslag plegen, maar Schiphol bij aanvang zomervakanties afsluiten. Dit geeft maximale aandacht van de burgers en groot aandeelhouder.
Dat snap ik niet. N.a.v. de laatste nieuwsberichten wordt ook de luchtvaartsector hard aangepakt. Boeren en luchtvaart kunnen beter samenwerken en gezamenlijk acties voeren tegen deze belabberde stikstofregels.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

CvdW schreef:Ze moeten natuurlijk geen aanslag plegen, maar Schiphol bij aanvang zomervakanties afsluiten. Dit geeft maximale aandacht van de burgers en groot aandeelhouder.
Gaat meteen hun resterende maatschappelijk draagvlak in rook op.
CvdW

Bericht door CvdW »

Het leger kiest de zijde van de boeren. Immers als alles beton is geworden kan het leger niets meer. Nu kunnen ze nog lekker toeren op het platteland.
DDD

Bericht door DDD »

Daar geloof ik niets van. Dan zouden we in een junta terechtkomen. Er zullen vast individuele soldaten zijn die de boeren steunen, maar ik heb er geen enkele twijfel over dat er geen generaals zijn die de regering willen overnemen.

En wat bedoel je met 'alles beton'? Er is toch niemand die daarvoor pleit. Het pleidooi is dat boeren gemiddeld genomen wat groener werken, niet dat er meer beton in Nederland komt.
Klavart

Bericht door Klavart »

DDD schreef:En wat bedoel je met 'alles beton'? Er is toch niemand die daarvoor pleit. Het pleidooi is dat boeren gemiddeld genomen wat groener werken, niet dat er meer beton in Nederland komt.
Dat zegt zelfs de minister voor Natuur en Stikstof. Door boeren uit te kopen kunnen ze weer huizen bouwen en wegen aanleggen.
DDD

Bericht door DDD »

Huizen bouwen lijkt mij wel een goed plan, in ieder geval.

Maar kennelijk kun je zelfs daarover nog van mening verschillen in Nederland.
Klavart

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Huizen bouwen lijkt mij wel een goed plan, in ieder geval.

Maar kennelijk kun je zelfs daarover nog van mening verschillen in Nederland.
Je kunt overal over van mening verschillen, dus zo bijzonder is dat niet.

Hopelijk zie je wel het verband tussen beton en huizen bouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Niet echt. Ik denk dan meer aan kunstwerken en kantoorgebouwen. Maar dat hindert niet. Het is nu duidelijk.

Als er boeren zijn die vinden dat andere mensen maar buiten moeten slapen omdat zij graag gras willen zonder kruiden en bloemen, dan vind ik dat op zich prima, maar dan denk ik ook; daar moet je je niet teveel van aantrekken.
CvdW

Bericht door CvdW »

Klavart schreef:
DDD schreef:En wat bedoel je met 'alles beton'? Er is toch niemand die daarvoor pleit. Het pleidooi is dat boeren gemiddeld genomen wat groener werken, niet dat er meer beton in Nederland komt.
Dat zegt zelfs de minister voor Natuur en Stikstof. Door boeren uit te kopen kunnen ze weer huizen bouwen en wegen aanleggen.
In het Parool https://www.parool.nl/nederland/d66-wil ... ~b12c63f4/ is dit te lezen.
Dus boeren eruit en Schiphol vergroten, daarom mijn eerste opmerking over Schiphol blokkeren aan begin van zomervakanties. Natuur interesseert de overheid niet zo veel. Wanneer gaswinning nodig is onder de Waddenzee, dan gaan ze dit gewoon een doen.
Klavart

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Niet echt. Ik denk dan meer aan kunstwerken en kantoorgebouwen. Maar dat hindert niet. Het is nu duidelijk.
Mooi. Daarnaast zijn die kunstwerken vaak nodig als er wegen aangelegd worden.
DDD schreef:Als er boeren zijn die vinden dat andere mensen maar buiten moeten slapen omdat zij graag gras willen zonder kruiden en bloemen, dan vind ik dat op zich prima, maar dan denk ik ook; daar moet je je niet teveel van aantrekken.
Boeren willen geen gras zonder kruiden en bloemen, en al helemaal niet als andere mensen daardoor buiten moeten slapen (hoe kom je erbij!?).
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Niet echt. Ik denk dan meer aan kunstwerken en kantoorgebouwen. Maar dat hindert niet. Het is nu duidelijk.

Als er boeren zijn die vinden dat andere mensen maar buiten moeten slapen omdat zij graag gras willen zonder kruiden en bloemen, dan vind ik dat op zich prima, maar dan denk ik ook; daar moet je je niet teveel van aantrekken.

Jij lijkt mij slimmer dan jij nu post. Deze stikstof reductie doen we namelijk om twee redenen. Voor de natuur en om Nederland van het slot te halen zo dat er maximaal vergunningen uitgegeven kunnen worden voor wegen en bebouwing.
GroenLinks/PvdD zegt natuur. VVD zegt bouwen!

Dit zijn best tegengestelde doelen of je moet natuur beperken tot wat kleine gebiedjes. Dat is wat er nu gebeurd en daaruit blijkt dat ons land een aangeharkt plantsoentje al als ruige wildernis beschouwd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

Klavart schreef:
Mooi. Daarnaast zijn die kunstwerken vaak nodig als er wegen aangelegd worden.
DDD schreef:Als er boeren zijn die vinden dat andere mensen maar buiten moeten slapen omdat zij graag gras willen zonder kruiden en bloemen, dan vind ik dat op zich prima, maar dan denk ik ook; daar moet je je niet teveel van aantrekken.
Boeren willen geen gras zonder kruiden en bloemen, en al helemaal niet als andere mensen daardoor buiten moeten slapen (hoe kom je erbij!?).
Over dat laatste : dat willen ze wel. Koeien vermijden de giftige en onsmakelijke kruiden in de wei. Maar door de inkuilpraktijk wil een boer een kruidenloos gras.
Misschien dat ze niet willen dat daardoor mensen buiten moeten slapen, dat zou ik niet weten. Maar als dat de enige belemmering zou zijn? Quisque tibi proximus.
Klavart

Bericht door Klavart »

refo schreef:
Klavart schreef:Boeren willen geen gras zonder kruiden en bloemen, en al helemaal niet als andere mensen daardoor buiten moeten slapen (hoe kom je erbij!?).
Over dat laatste: dat willen ze wel. Koeien vermijden de giftige en onsmakelijke kruiden in de wei. Maar door de inkuilpraktijk wil een boer een kruidenloos gras.
Nee hoor. Ze willen alleen niet dat Jacobskruiskruid in het kuilvoer terecht komt. Andere kruiden zijn geen probleem.
refo

Bericht door refo »

Ik las onlangs een artikel en daar werden veel planten in genoemd, die niet deugen.
Klavart

Bericht door Klavart »

refo schreef:Ik las onlangs een artikel en daar werden veel planten in genoemd, die niet deugen.
Planten die niet deugen... Waar gaat het heen met de natuur?
Plaats reactie