Kerkgang aanstaande zondag?
Re: Kerkgang aanstaande zondag?
Als je weet dat dit gevoelig ligt, is het wijs om de kat niet tegen de haren in te strijken.
Who is John Galt? 

Daar werd verslag van gedaan op Rijnmond.Orchidee schreef:Ik weet een gemeente waar op dit moment gewoon een paar honderd man zingt, niet ingetogen.
Die man was wat assertiever dan in Staphorst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
https://www.rijnmond.nl/nieuws/200229/K ... oekers-toeMara schreef:Daar werd verslag van gedaan op Rijnmond.Orchidee schreef:Ik weet een gemeente waar op dit moment gewoon een paar honderd man zingt, niet ingetogen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- J.C. Philpot
Hij maakt zijn punt heel duidelijk voor de luisteraars met "wij hebben zo'n grote kerk, dat je met 200 mensen bijna een verrekijker nodig hebt om elkaar te kunnen zien"huisman schreef:https://www.rijnmond.nl/nieuws/200229/K ... oekers-toeMara schreef:Daar werd verslag van gedaan op Rijnmond.Orchidee schreef:Ik weet een gemeente waar op dit moment gewoon een paar honderd man zingt, niet ingetogen.

En verder geeft hij gewoon rustig, duidelijk en beknopt antwoord

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Mooi verslag, niks geheimzinnigs.J.C. Philpot schreef:Hij maakt zijn punt heel duidelijk voor de luisteraars met "wij hebben zo'n grote kerk, dat je met 200 mensen bijna een verrekijker nodig hebt om elkaar te kunnen zien"huisman schreef:https://www.rijnmond.nl/nieuws/200229/K ... oekers-toeMara schreef:Daar werd verslag van gedaan op Rijnmond.Orchidee schreef:Ik weet een gemeente waar op dit moment gewoon een paar honderd man zingt, niet ingetogen.
Die man was wat assertiever dan in Staphorst.![]()
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Dus je zou moeten vermelden dat er een opname van eerder te horen is i.p.v. mensen live aan het zingen zijn?John Galt schreef:Als je weet dat dit gevoelig ligt, is het wijs om de kat niet tegen de haren in te strijken.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Dat denk ik ook. Op dit moment wordt al (te) veel op kerken gelet en dan is het beter om een juiste weergave te geven.
Ik zou niet de beeldenstormers willen navolgen, door nu bijvoorbeeld ook oudere opnames te kuisen. Het draait er tenslotte op uit, dat men sorry moet zeggen als men een wat groter kerkgebouw in gebruik heeft.
- J.C. Philpot
Dus voor elke lezing en/of zondagse dienst moet de volgende tekst geplakt worden?merel schreef:Dat denk ik ook. Op dit moment wordt al (te) veel op kerken gelet en dan is het beter om een juiste weergave te geven.
Ik zou dat van een overdreven publieke-opinie-angst vinden getuigen.Disclaimer:
* Als kerkenraad nemen wij onze verantwoordelijkheid, onderschrijven wij de richtlijnen van de RIVM, en hebben de onderstaande maatregelen getroffen.
* De bijeenkomst waarvan deze opname is, werd door minder dan 30 mensen bezocht (exclusief dienstdoende functionarissen), die 1,5 meter afstand hebben gehouden, zich van te voren hebben geregistreerd, ondervraagd zijn op Corona verschijnselen, een mondkapje droegen tijdens verplaatsingen, en zonder verder sociaal contact weer naar huis zijn gegaan. Tevens was het gebouw voldoende geventileerd.
* De voorganger is Dr. A. Baars (of andere naam), die van te voren een mondkapje droeg, zijn handen heeft ontsmet en ingetogen heeft gesproken. Tevens heeft hij geen hand gekregen van de dienstdoende ouderling, maar is hij met een lichte buiging op 2 meter afstand naar de kansel begeleid.
* De samenzang is een opname van voor de Corona besmettingen. Tijdens de bijeenkomst is niet gezongen.
* Voor verdere informatie kan de media opnemen met de scriba, dhr Ras, telefoonnummer 05321-35233
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Er is nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs dat zingen het besmettingsrisico verhoogd.(bron o.a. RIVM) Zeker ingetogen zingen niet. Zaterdag haalde het RD een onderzoek uit het VK aan dat er geen verschil is tussen zingen en praten.merel schreef:Dat denk ik ook. Op dit moment wordt al (te) veel op kerken gelet en dan is het beter om een juiste weergave te geven.
Een Engels onderzoek zegt zelfs dat een persoon een week moet zingen om net zoveel uit te stoten als tijdens één hoestbui.
Wij laten ons van alles aanpraten door de niet al te genuanceerde media. Dit gaat zo in de hoofden zitten dat als deze pandemie over is nog jaren massaal samenzang als gevaarlijk wordt beschouwd.
Kerken zijn heel veel aan het kwijtraken en ik ben bang dat dit nooit meer terugkomt.
https://www.bbc.com/news/health-53853961
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
nee hoor, tijdens onze diensten wordt ook regelmatig Nederland Zingt gebruikt en dan staat het gewoon achter de liedaankondiging.J.C. Philpot schreef:Dus voor elke lezing en/of zondagse dienst moet de volgende tekst geplakt worden?merel schreef:Dat denk ik ook. Op dit moment wordt al (te) veel op kerken gelet en dan is het beter om een juiste weergave te geven.Ik zou dat van een overdreven publieke-opinie-angst vinden getuigen.Disclaimer:
* Als kerkenraad nemen wij onze verantwoordelijkheid, onderschrijven wij de richtlijnen van de RIVM, en hebben de onderstaande maatregelen getroffen.
* De bijeenkomst waarvan deze opname is, werd door minder dan 30 mensen bezocht (exclusief dienstdoende functionarissen), die 1,5 meter afstand hebben gehouden, zich van te voren hebben geregistreerd, ondervraagd zijn op Corona verschijnselen, een mondkapje droegen tijdens verplaatsingen, en zonder verder sociaal contact weer naar huis zijn gegaan. Tevens was het gebouw voldoende geventileerd.
* De voorganger is Dr. A. Baars (of andere naam), die van te voren een mondkapje droeg, zijn handen heeft ontsmet en ingetogen heeft gesproken. Tevens heeft hij geen hand gekregen van de dienstdoende ouderling, maar is hij met een lichte buiging op 2 meter afstand naar de kansel begeleid.
* De samenzang is een opname van voor de Corona besmettingen. Tijdens de bijeenkomst is niet gezongen.
* Voor verdere informatie kan de media opnemen met de scriba, dhr Ras, telefoonnummer 05321-35233
Wat raken wij dan nu kwijt? Zodra het weer kan, zullen wij als gezin gewoon alles weer oppakken qua kerkgang.huisman schreef:Er is nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs dat zingen het besmettingsrisico verhoogd.(bron o.a. RIVM) Zeker ingetogen zingen niet. Zaterdag haalde het RD een onderzoek uit het VK aan dat er geen verschil is tussen zingen en praten.merel schreef:Dat denk ik ook. Op dit moment wordt al (te) veel op kerken gelet en dan is het beter om een juiste weergave te geven.
Een Engels onderzoek zegt zelfs dat een persoon een week moet zingen om net zoveel uit te stoten als tijdens één hoestbui.
Wij laten ons van alles aanpraten door de niet al te genuanceerde media. Dit gaat zo in de hoofden zitten dat als deze pandemie over is nog jaren massaal samenzang als gevaarlijk wordt beschouwd.
Kerken zijn heel veel aan het kwijtraken en ik ben bang dat dit nooit meer terugkomt.
Ik ben daar niet zo bang voor. Dat is helemaal niet de bedoeling van de overheid. Waarom die angst?huisman schreef:.....merel schreef:Dat denk ik ook. Op dit moment wordt al (te) veel op kerken gelet en dan is het beter om een juiste weergave te geven.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Pierre27 zei: Mooi verslag, niks geheimzinnigs.pierre27 schreef:[quote="J.C. Philpot"Mara schreef: Daar werd verslag van gedaan op Rijnmond.
Hij maakt zijn punt heel duidelijk voor de luisteraars met "wij hebben zo'n grote kerk, dat je met 200 mensen bijna een verrekijker nodig hebt om elkaar te kunnen zien"![]()
Vond ik dus ook.

De journaliste krijgt van mij een onvoldoende, omdat ze niet zo goed luistert.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Graag even gemeente specifiek maken én op de deur timmeren, bvd.J.C. Philpot schreef:Disclaimer: