Hollander schreef:Ja, Trump is een vreemde. Maar naast Trump staat een biddende christen op een zeer vooraanstaande positie. Ik denk de invloed van Pence niet onderschat moet worden. Als ik zou moeten kiezen, dan zou ook na deze jaren Trump, nog steeds mijn stem naar de Republikeinen gaan. De pro-democraten houding van sommige christenen heb ik eigenlijk nooit begrepen.
En als Trump afgezet wordt, dan wordt Pence president, en als die ook afgezet wordt, Pelosi en
Ik zie weinig reden om er aan te twijfelen dat ook Pelosi een biddende Christen is.
Veel Christenen zijn niet perse pro-democraat. Veel zullen zich over morele vragen meer bij de Republikeinen thuis voelen, maar op economisch en sociaal vlak soms meer bij de Democraten. Hier in Nederland zijn we goed verzekerd, in de VS kan een been breken je bankroet maken. Hier is onderwijs goedkoop in de VS kun je na je studie met een ton schuld zitten. In de VS is er echt de kans dat de geboorte van een kind een alleenstaande moeder in diepe armoede brengt en als daar niets aangedaan wordt kan ik me voorstellen dat mensen Christenen die tegen abortus zijn hypocriet vinden. Ik heb dan respect voor Obama die afname van de vraag naar abortus als doel zag (en de dalende lijn zette onder zijn beleid door)
De rijkdom in de VS is vreselijk verdeeld en de Democraten lijken daar meer aan te willen doen dan de Republikeinen. Trump heeft het mijn zijn belastinghervorming zelfs nog wat erger gemaakt. Voor de duidelijkheid, deze kritiek heb ik ook op Bezos van Amazon, een man die vreselijk rijk is, maar werknemers heeft die nauwelijks rond kunnen komen van hun baan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."