Het beleid van president Trump

gallio

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:Hoe luister je naar de democratie? Betekent dat dat een gekozen volksvertegenwoordiger boven de wet staat? Wat vind je eigenlijk van het stuk in Christianity Today?

Wat fatsoen is, is inderdaad arbitrair, maar heel veel onwaarheden verspreiden, scheldnamen gebruiken en andere regels gebruiken voor dingen of rechters die je aanstaan dan voor wetten en rechters die je niet aanstaan lijkt me enkel te rechtvaardigen als fatsoen helemaal irrelevant is geworden.
Ik ga Trump niet verdedigen hierin, dit gedrag heb ik in 2016 al op dit forum als niet mijn stijl bekritiseerd.
Tegelijk vind ik het onnodig een splinter te verwijderen om er een balk voor terug te krijgen.

en dat Christianity Today is, denk ik, vergeten wie nu wie behoort te dienen. De "God wil het" slogan staat de christen niet.
Trump geeft iig aan dat CT hem hoort te dienen want hij heeft veel voor de Evangelicals gedaan. Voor wat hoort wat denkt hij. Zoals hij vanmorgen op Twitter liet weten:
Trump tweeted Friday morning that the magazine, Christianity Today, an evangelical magazine founded by the late Rev. Billy Graham, is a “far left“ publication, which “has been doing poorly and hasn’t been involved with the Billy Graham family for many years.”
He adds that it “knows nothing about reading a perfect transcript of a routine phone call,” a reference to his July call with the president of Ukraine that led to his impeachment. Trump claims the magazine would rather have “a Radical Left non-believer, who wants to take your religion & your guns, than Donald Trump as your President.”
…..
Trump is deeply popular among Evangelicals , with roughly 8 in 10 white evangelical Protestants saying they approve of the way he is handling his job as president, according to a December poll from The AP-NORC Center. And many prominent Evangelicals have stood by him – despite a coloured personal history, multiple allegations of sexual misconduct, deeply divisive policies and profanity-laced comments. That includes Graham’s son, Rev. Franklin Graham.
Indeed, Trump said in his tweets that, “No President has done more for the Evangelical community, and it’s not even close.” And he declared that he “won’t be reading ET again!” using the wrong initials to describe the publication.
Grappig dat hij het over ET heeft. Misschien dacht hij aan de film E.T. waar de hoofdpersonen met behulp van telekinese aan de politie ontsnappen. Iets wat voor DT op dit moment ook wel handig zou zijn.
parsifal

Bericht door parsifal »

elbert schreef:
parsifal schreef:De eerste voorbeelden zijn niet echt relevant. Hoewel je technisch gezien gelijk hebt. Het doel was echter niet naar impeachment werken. Dit waren gesuggereerde straffen om Trump te dwingen geen twee petten te dragen. Achteraf blijkt het terecht dat men Trump niet geloofde dat hij afstand zou doen van zijn zakelijke belangen en zijn zakelijke belangen in Rusland is ook te veel over gelogen. Maar om te zeggen dat bijvoorbeeld Warren uit was op impeachment is uit de lucht gegrepen. Het is als zeggen dat als men bij een baan een taaleis stelt die binnen twee jaar met diploma onderbouwt moet worden (anders ontslag) dat men van het begin af aan uit is op ontslag.
De timing is hier bepalend voor de motivatie natuurlijk. Dat deze wet in december 2016 werd ingediend, zegt alles over de motivatie erachter. Daar was men tijdens de jaren onder Obama niet op gekomen en als Hillary Clinton gekozen was, dan was deze wet ook niet ingediend. Maar toen Trump gekozen was, wist men niet hoe snel deze wet ingediend moest worden. Het zegt natuurlijk weldegelijk iets: het is gelegenheidswetgeving met een politieke motivatie.
Het maakt natuurlijk een levensgroot verschil dat Trump een bedrijf heeft waar hij misbruik van kan maken en maakt. Hoeveel tijd brengt de president door in zijn eigen gebouwen, op kosten van de belastingbetaler en hoeveel invloed hebben buitenlandse leiders op Trump persoonlijk door dat zijn bedrijf daar zit? Afstand doen van dit soort belangen was de gewoonte en Trump beloofde het ook te doen, maar niet iedereen vertrouwde hem op zijn woord (en terecht). In het geval van Bushes, Clinton en Obama was er veel minder om afstand van te doen en de belangen waren een stuk minder. Het lijkt me dan niet verwonderlijk dat je als er gevaar voor belangenverstrengeling is, dat je het dan extra onder de loep neemt. Net als men in Nederland wat regels in de kamer over veiligheid aanpaste toen Denk in de kamer kwam.
parsifal schreef:Dat er rond het ontslaan van de FBI chef over impeachment genoemd en onderzocht wordt lijkt me gezien de geschiedenis vreemd. Dat is ongeveer waar Nixon (direct) over viel.
Toegegeven, het ontslag van Comey was omstreden. Maar gezien de onregelmatigheden in het FISA proces in het Rusland dossier (dat vorige week naar buiten is gekomen door het Horowitz rapport), is het achteraf gezien niet geheel onterecht. Momenteel wordt Comey mede onderzocht door aanklager Durham vanwege deze zaak.
Er zijn fouten gemaakt. Maar het lijkt er niet op dat Trump ook maar aan die fouten dacht bij het ontslaan van Comey. De fouten gingen beide kanten op blijkt ook uit het rapport en er waren FBI agenten betrokken met een Trump voorkeur en afkeer. Ook zijn er volgens het rapport geen aanwijzingen voor doelbewuste fouten.
parsifal schreef:Wat betreft de Senaat en Congres powerplay. Pelosi heeft inderdaad niets te zeggen over hoe het er in de senaat aan toegaat, maar ze is ook niet verplicht de artikelen naar de senaat te sturen. McConnell heeft zeker niets te klagen, die man houdt al tijden stemmingen tegen waar hij een voor hem ongunstige uitkomst voor verwacht. Dat is heel slecht voor de democratie, het is ook heel slecht voor de democratie dat McConnell al heeft aangegeven niets serieus te gaan doen met de impeachment artikelen van het congres.
De Senaat is niet verplicht om bepaalde getuigen te horen of op een fishing expedition te gaan naar bewijs. Dat kan de Senaat natuurlijk doen, maar dan heeft Trump bijv. ook het recht om Joe Biden en Barack Obama als getuigen onder ede te horen. Dat wil hij zelf nl. het liefste: een groot spektakel waarbij hijzelf van beklaagde aanklager wordt.
Maar de Republikeinse senatoren hebben daar (terecht mijns inziens) geen zin in. Men kan volstaan met een zaak op basis van het rapport zelf. Iedereen weet dat de stemmen voor impeachment er simpelweg niet zijn. Dan kunnen ze beter de zaak zo spoedig mogelijk afhandelen.
Je kunt trouwens ook zeggen dat Pelosi nu de impeachment artikelen achterhoudt omdat ze verwacht dat die impeachment artikelen snel weggestemd worden. Ook wat dat betreft is duidelijk dat ze deze artikelen gebruikt om er politiek gewin uit te slaan. Ze zou natuurlijk kunnen wachten op een voor haar politiek gezien opportuun moment, zoals tijdens de verkiezingscampagne, om de artikelen naar de Senaat te sturen.
Pelosi handelt ook naar haar recht en het is wel heel duidelijk dat Bolton, Mulvaney en co onder ede veel ontlastends of veel beschadigend voor Trump kunnen zeggen (en het is niet te verwachten dat het iets er tussenin is) Het Witte Huis heeft het hun getuigenis geblokkeerd, voor welke reden dan ook, en is bereid om het tot het hooggerechtshof uit te vechten (om welke reden dan ook). Pelosi wilde duidelijk de impeachment discussie niet tijdens de verkiezingen hebben, maar ze heeft ook niet veel keus, als de voorzitter van de senaatscommissie die er over gaat al zegt geen onpartijdige juror te zijn, een strategie overlegt met het Witte Huis en daarmee dus zegt het congres niet serieus te nemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: Ik ga Trump niet verdedigen hierin, dit gedrag heb ik in 2016 al op dit forum als niet mijn stijl bekritiseerd.
Tegelijk vind ik het onnodig een splinter te verwijderen om er een balk voor terug te krijgen.

en dat Christianity Today is, denk ik, vergeten wie nu wie behoort te dienen. De "God wil het" slogan staat de christen niet.
Wat is de balk? Een moeras dat droog gemaakt moet worden? En kun je het laatste uitleggen. Ik begrijp je kritiek op Christianity Today niet helemaal.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef: Ik ga Trump niet verdedigen hierin, dit gedrag heb ik in 2016 al op dit forum als niet mijn stijl bekritiseerd.

Wat is de balk? Een moeras dat droog gemaakt moet worden? En kun je het laatste uitleggen. Ik begrijp je kritiek op Christianity Today niet helemaal.
De balk zijn alle alternatieven van nog 5 jaar Trump. Dat blaadje lijkt de in de veronderstelling dat God hun dienaar is i.p.v andersom.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:

De balk zijn alle alternatieven van nog 5 jaar Trump. Dat blaadje lijkt de in de veronderstelling dat God hun dienaar is i.p.v andersom.
Waar haal je dat laatste vandaan?
De Republikeinen komen inderdaad niet met een alternatief voor Trump. Op het moment zie ik nog niet veel problemen met Warren en Pete-met-de-moeilijke-achternaam dan met Trump. Maar de huidige lijn van successie met Pence en Pelosi lijkt ook beter dan Trump.
Hollander

Bericht door Hollander »

Ja, Trump is een vreemde. Maar naast Trump staat een biddende christen op een zeer vooraanstaande positie. Ik denk de invloed van Pence niet onderschat moet worden. Als ik zou moeten kiezen, dan zou ook na deze jaren Trump, nog steeds mijn stem naar de Republikeinen gaan. De pro-democraten houding van sommige christenen heb ik eigenlijk nooit begrepen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hollander schreef:Ja, Trump is een vreemde. Maar naast Trump staat een biddende christen op een zeer vooraanstaande positie. Ik denk de invloed van Pence niet onderschat moet worden. Als ik zou moeten kiezen, dan zou ook na deze jaren Trump, nog steeds mijn stem naar de Republikeinen gaan. De pro-democraten houding van sommige christenen heb ik eigenlijk nooit begrepen.
En als Trump afgezet wordt, dan wordt Pence president, en als die ook afgezet wordt, Pelosi en
Ik zie weinig reden om er aan te twijfelen dat ook Pelosi een biddende Christen is.

Veel Christenen zijn niet perse pro-democraat. Veel zullen zich over morele vragen meer bij de Republikeinen thuis voelen, maar op economisch en sociaal vlak soms meer bij de Democraten. Hier in Nederland zijn we goed verzekerd, in de VS kan een been breken je bankroet maken. Hier is onderwijs goedkoop in de VS kun je na je studie met een ton schuld zitten. In de VS is er echt de kans dat de geboorte van een kind een alleenstaande moeder in diepe armoede brengt en als daar niets aangedaan wordt kan ik me voorstellen dat mensen Christenen die tegen abortus zijn hypocriet vinden. Ik heb dan respect voor Obama die afname van de vraag naar abortus als doel zag (en de dalende lijn zette onder zijn beleid door)

De rijkdom in de VS is vreselijk verdeeld en de Democraten lijken daar meer aan te willen doen dan de Republikeinen. Trump heeft het mijn zijn belastinghervorming zelfs nog wat erger gemaakt. Voor de duidelijkheid, deze kritiek heb ik ook op Bezos van Amazon, een man die vreselijk rijk is, maar werknemers heeft die nauwelijks rond kunnen komen van hun baan.
Hollander

Bericht door Hollander »

parsifal schreef:
Hollander schreef:Ja, Trump is een vreemde. Maar naast Trump staat een biddende christen op een zeer vooraanstaande positie. Ik denk de invloed van Pence niet onderschat moet worden. Als ik zou moeten kiezen, dan zou ook na deze jaren Trump, nog steeds mijn stem naar de Republikeinen gaan. De pro-democraten houding van sommige christenen heb ik eigenlijk nooit begrepen.
En als Trump afgezet wordt, dan wordt Pence president, en als die ook afgezet wordt, Pelosi en
Ik zie weinig reden om er aan te twijfelen dat ook Pelosi een biddende Christen is.
Ik heb het niet over allerhande politieke keuzes. Daarover kan je verschillen en over tal van onderwerpen kan je als christen je de ene keer meer bij de Democraten en andere keer meer bij de Republikeinen thuis voelen. Daarbij komt ook nog eens dat voor ons Europeanen heel moeilijk de binnenlandse politiek in de VS concreet is te beoordelen.

Ik heb het over de houding die de Volkskrant in augustus 2019 heel mooi heeft verwoord: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b462ac4f/
parsifal

Bericht door parsifal »

Hollander schreef:
parsifal schreef:
Ik heb het niet over allerhande politieke keuzes. Daarover kan je verschillen en over tal van onderwerpen kan je als christen je de ene keer meer bij de Democraten en andere keer meer bij de Republikeinen thuis voelen. Daarbij komt ook nog eens dat voor ons Europeanen heel moeilijk de binnenlandse politiek in de VS concreet is te beoordelen.

Ik heb het over de houding die de Volkskrant in augustus 2019 heel mooi heeft verwoord: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b462ac4f/
Is dit de houding die alle Christenen zouden moeten hebben denk je? Ook tov van Rutte in Nederland?
Hollander

Bericht door Hollander »

parsifal schreef:Is dit de houding die alle Christenen zouden moeten hebben denk je? Ook tov van Rutte in Nederland?
Ja. Op inhoud kan je hartgrondig met elkaar discussiëren en moet het zelfs als de Bijbelse boodschap met voeten wordt getreden. Maar een christen is zich verplicht te onderwerpen aan de aardse overheid, tenzij men wordt verplicht tot goddeloze daden. Scherp op de inhoud, mild en liefdevol op de zondige medemens. Kennende het eigen hart.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hollander schreef:
parsifal schreef:Is dit de houding die alle Christenen zouden moeten hebben denk je? Ook tov van Rutte in Nederland?
Ja. Op inhoud kan je hartgrondig met elkaar discussiëren en moet het zelfs als de Bijbelse boodschap met voeten wordt getreden. Maar een christen is zich verplicht te onderwerpen aan de aardse overheid, tenzij men wordt verplicht tot goddeloze daden. Scherp op de inhoud, mild en liefdevol op de zondige medemens. Kennende het eigen hart.
Maar dat betekent echt niet kritiekloos. En dat betekent ook niet dat je de controlerende macht van congres afkeurt. Ik zie niet in waar de Democraten in deze de mist in gaan. Ze blijven over het algemeen juist heel formeel.
Hollander

Bericht door Hollander »

parsifal schreef:
Hollander schreef:
Maar dat betekent echt niet kritiekloos. En dat betekent ook niet dat je de controlerende macht van congres afkeurt. Ik zie niet in waar de Democraten in deze de mist in gaan. Ze blijven over het algemeen juist heel formeel.
Zei ik ergens kritiekloos? De Democraten hebben doorsnee genomen vanaf het allereerste begin zich tegen Trump verzet. Ik heb vrij weinig berichtgeving gelezen in de afgelopen jaren, waar een dienende, onderwerpende houding terug te lezen was wanneer het over de persoon ging. Ja, in het huidige proces blijft men heel formeel, dat is correct. Maar het woord "impeachment" zong al rond vóór zijn inauguratie. Nancy Pelosi greep op een keurige wijze in bij de impeachment-stemming, maar het was te laat om de euforisch (klappende) stemming van de Democraten te verbloemen. Daar openbaarde zich even een deel van de grondhouding ten opzichte van Trump.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hollander schreef:
parsifal schreef:
Hollander schreef:
Zei ik ergens kritiekloos? De Democraten hebben doorsnee genomen vanaf het allereerste begin zich tegen Trump verzet. Ik heb vrij weinig berichtgeving gelezen in de afgelopen jaren, waar een dienende, onderwerpende houding terug te lezen was wanneer het over de persoon ging. Ja, in het huidige proces blijft men heel formeel, dat is correct. Maar het woord "impeachment" zong al rond vóór zijn inauguratie. Nancy Pelosi greep op een keurige wijze in bij de impeachment-stemming, maar het was te laat om de euforisch (klappende) stemming van de Democraten te verbloemen. Daar openbaarde zich even een deel van de grondhouding ten opzichte van Trump.
Maar het congres doet juist zijn werk. Zij zijn deel van de regeringsvorm en de president staat daar niet boven. Waar president Trump over (of in ieder geval heel dichtbij) de grens van de wet balanceert en beloftes aangaande het voorkomen van belangenverstrengeling niet nakomt, blijft het congres zijn democratische werk doen. Waarbij je ook kunt kijken naar de hearings en zien of de Democraten of de Republikeinen meer respectvol zijn.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Vreemd dat "respectvol" zo'n beetje alle geboden overstijgt.

Killen als een gentleman is prima, als een boer stoppen met doden is daarentegen te verafschuwen......
Hollander

Bericht door Hollander »

parsifal schreef:Maar het congres doet juist zijn werk. Zij zijn deel van de regeringsvorm en de president staat daar niet boven. Waar president Trump over (of in ieder geval heel dichtbij) de grens van de wet balanceert en beloftes aangaande het voorkomen van belangenverstrengeling niet nakomt, blijft het congres zijn democratische werk doen. Waarbij je ook kunt kijken naar de hearings en zien of de Democraten of de Republikeinen meer respectvol zijn.
Ik heb gezegd wat ik heb gezegd. En dat geldt voor beide partijen. Verder is "respectvol" een begrip met een andere lading dan "dienstbaarheid" en "nederigheid". Hier laat ik het bij. ;)
Plaats reactie