eilander schreef:@Lilian1975, van beide zijden, zeg je. Je werkt echter maar één zijde uit.
Nee in mijn vorige bericht staat ook deze zin
. M.a.w. Enige nuchterheid is geboden van beiden zijden. Uit liefde.
Dus ik draag met liefde gewoon een rok.
Maar mijn dochters mogen van mij een broek aan als zij daar gegronde bezwaren tegen zouden hebben. Ik zal er geen halszaak van maken. Als zij zich maar wel als zedelijke vrouw kleden

Waarom? Ik kan geen argumenten verzinnen die bijbels te verantwoorden en vol te houden zijn. Zonder dat het belangrijkste, namelijk het gerechtvaardigd zijn in Christus ondergesneeuwd raakt in een discussie van wat mag wel en niet.
tegelijkertijd is dat nog niet aan de orde. Ze vragen het wel. Ze accepteren nog dat we het liever niet zien. Maar de roklengte begint wel een discussie/strijd te worden. Met legging! Eenmaal uit het oog van ons, gaat de rok subiet omhoog, bij de oudste. Of ze een legging, panty of blote benen heeft. Maakt niet uit. De rest doet ook korte rokken aan, en de groepsdruk is enorm op die leeftijd. Dat doet mijn moederhart zeer. Omdat dat wel rechtstreeks tegen het zedig gedrag wat de Heere ons vraagt gaat. En op dat gebied o zo veel gewenning op gaat treden.
En eerlijk velen ook binnen de HHK en Gergem dragen in hun vrije tijd wel een broek. Je bent inmiddels een uitzondering als het anders is. En dan krijgen wij het stempel stug daarin te zijn. Alsof wij van uiterlijkheden halszaken maken. Terwijl dat dus niet zo is.
Vroeger was het vanzelfsprekend dat je een rok aandeed bij kerkelijke activiteiten. Die vanzelfsprekendheid is aan het verdwijnen, in een rap tempo. Het moet nu regelmatig gevraagd worden. En dan rijst de vraag. Hoelang accepteren ze het nog? En is het voor mij een halszaak? En mag een predikant/ambtsdragers, wij de indruk geven dat het een halszaak is?
Onze jongste heeft kennisgemaakt op de middelbare school. Keurige rok. Maar zei ze. Mama alle meisjes dragen veel kortere... groepsdruk. En dan denk ik. Waar zijn we mee bezig. Willen wij liever onze dochters onzedelijk laten lopen als door mensen nader ingevulde richtlijn van onderscheid tussen man en vrouw kost wat kost vasthouden?
Alleen omdat we ons er veilig bij voelen?