Zo kunnen we over en weer wel wat nare dingen zeggen toch, ik zou het ook juist over jou kunnen zeggen? Feit is dat de geloofsdoop in onze kerken ook gepraktiseerd wordt naast de kinderdoop, dus dat de geloofsdoop onbijbels is en daarom Gods toorn zou opwekken dat is wel heel bijzonder. Vind je zelf ook niet?huisman schreef:Is het een bijzaak? Naar mijn stelligste overtuiging niet. Moet hierbij vaak denken aan gedeelte uit het O.T. :Exodus 4 waar de zoon van Mozes de besnijdenis was onthouden en de toorn van de HEERE daarover bijna uitliep op de dood van Mozes.4kinderen schreef:Fijn deze reactie! ZO is het... ik noem het altijd een belangrijke bijzaak, maar uiteindelijk draait het om het geloof in de Heere. En daarin kunnen we elkaar vinden. We mogen elkaar bestrijden maar moeten ook leren dat we toch één kunnen zijn, ondanks dit verschil.Brbndr schreef:Allemaal - ik vond dit een leerzame discussie. Ik denk dat het goed is om af en toe deze zaken uitgebreid te bespreken. Alleen al om te zien de verschillende visies en te zien dat het niet altijd zo simpel is als we soms denken. Als jonge mensen meelezen ik hoop dat dit discussie jullie niet verward heb - het is ook niet een zaak waar de kerk mee valt of staat. Het is ook geen bijzaak. Wat we allemaal wel eens mee zijn (hoop ik), ondanks de verschillende gedachten over de doop, is dat Heere genadig wil zijn voor een zondig mens. Zoek Hem terwijl Hij te vinden is!
En ook uit het N.T. waar je de toorn van Jezus ziet als de discipelen willen verhinderen dat de kinderen tot Hem komen.
M.a.w. als de kinderdoop Bijbels is dan bega je een grote zonde om dat je kinderen te onthouden. Dat wekt blijkbaar Gods toorn op.
Graag zou ik deze tekst in je gedachten willen brengen uit handelingen 8: 37, daar staat duidelijk de voorwaarde wanneer iemand gedoopt mag worden.
"Indien u met heel uw hart geloofd, zo is het geoorloofd."
Als dit van de baby gezegd kan worden die gedoopt wordt, dan is het geoorloofd ja! Hoe beoordeel je dat?