Vakantie

merel

Re: Vakantie

Bericht door merel »

DDD schreef:
Wim Anker schreef:Wat een materialisme, egoisme en ikke, ikke in deze pagina's.
Wat is dit voor onzin. Ik zit in een sector die vrijwel is stilgevallen, en ik moet ook gewoon alle rekeningen en alle salarissen betalen. Maar klanten hoeven niet te betalen voor niet geleverde diensten. Dat is een heel normaal principe.
Wat vervelend DDD! Je zou denken dat jouw sector toch ook gewoon doorgaat? De problemen zijn toch niet ineens opgelost?

Mocht onze vakantie niet doorgaan, wil ik best een voucher hebben voor aankomend jaar. De camping waar wij heengaan, bevalt ons erg goed. De kans is best groot dat wij daar aankomend jaar weer heen willen.

Al teruglezend in dit topic werd mij verbazing wel steeds groter. Ik wist niet dat er vakantie parken waren met kledingvoorschriften. Ik kan mij voorstellen dat je een bepaalde identiteit hebt, maar deze klanten verkrijg je toch al als je adverteert in bepaalde bladen? Je kan toch geen kledingvoorschriften opleggen? Wat is de 'straf' als je je daar niet aan houdt?
Laatst gewijzigd door merel op 18 mei 2020, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Die vouchers snap ik niet zo goed. Het komt er dan toch op neer dat volgend jaar alle klanten gratis op vakantie kunnen?
Dan vallen de organisaties in 2021 om.
merel

Bericht door merel »

Wij hebben nu de helft betaald, dus daar heb je nu wat aan. Volgend jaar de andere helft en hopen op nieuwe klandizie en dan kan je iig dit jaar overbruggen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

refo schreef:Die vouchers snap ik niet zo goed. Het komt er dan toch op neer dat volgend jaar alle klanten gratis op vakantie kunnen?
Goed punt. Ik heb er ook al over nagedacht. Ik snap het ook niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

@merel De problemen zijn er wel, maar besluiten daarover worden uitgesteld.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het voordeel van vouchers is dat mensen ze 'vergeten' in te leveren. De reisorganisaties zullen echt niet aandringen om de vouchers te gaan verzilveren.
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef:Het voordeel van vouchers is dat mensen ze 'vergeten' in te leveren. De reisorganisaties zullen echt niet aandringen om de vouchers te gaan verzilveren.
Bij vakanties kan ik met dat niet voorstellen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

refo schreef:
Tiberius schreef:Het voordeel van vouchers is dat mensen ze 'vergeten' in te leveren. De reisorganisaties zullen echt niet aandringen om de vouchers te gaan verzilveren.
Misschien tien procent, maar meer ook niet.

De branche kan hoogstens regels gaan stellen: dus proberen vouchers buiten het hoogseizoen te laten inwisselen.

Terechte opmerking van Refo. Je ruilt iets in voor een verplichting in de toekomst. Hoe ga je dat ooit oplossen? Maar 20% per jaar laten verzilveren?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Ik denk toch een beetje 'geld nu, is beter dan geld later'. Neem bv horeca, ze maken volop gebruik van steunmaatregelen. Als je dan nu ook vouchers voor later verkoopt, wordt toch wat omzet gegenereerd, die zorgt voor het net niet omvallen, doordat de vaste lasten toch kunnen worden betaald.
Bij vakanties evenzo. De lasten lopen deels door, maar lang niet allemaal. Neem bv de animatieteams die niet nodig zijn.
refo

Bericht door refo »

Het kan natuurlijk ook zijn dat de prijzen volgend jaar verdubbelen.
Mijn kapper is ook 10% duurder geworden. We gaan dat meer zien, denk ik. Als je per tijdseenheid een kleiner aantal klanten kunt bedienen, moet je toch wat.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:Het kan natuurlijk ook zijn dat de prijzen volgend jaar verdubbelen.
Mijn kapper is ook 10% duurder geworden. We gaan dat meer zien, denk ik. Als je per tijdseenheid een kleiner aantal klanten kunt bedienen, moet je toch wat.
Ook dat. Maar die kapper mag m.i. ook simpelweg wat van zijn omzetverlies goedmaken en de kosten van het nemen van maatregelen terug verdienen. Qua vakanties zou het dit jaar uiteindelijk misschien nog best eens mee kunnen vallen in de zomer- en najaarsvakanties. Alleen het voorjaar is volledig verloren.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:Ik denk toch een beetje 'geld nu, is beter dan geld later'. Neem bv horeca, ze maken volop gebruik van steunmaatregelen. Als je dan nu ook vouchers voor later verkoopt, wordt toch wat omzet gegenereerd, die zorgt voor het net niet omvallen, doordat de vaste lasten toch kunnen worden betaald.
Bij vakanties evenzo. De lasten lopen deels door, maar lang niet allemaal. Neem bv de animatieteams die niet nodig zijn.
Horeca en hotels baseren hun verdienmodel voornamelijk door het beschikbaar stellen van een ruimte voor een bepaald moment. Als die tijd is verstreken, heb je gewoon geen omzet en dat is onmogelijk in te halen omdat je de dienst nooit meer kunt leveren. De ruiloplossing die nu ingezet wordt is dan die ruimte een volgende keer ter beschikking te stellen, maar dat betekent dat je op dat moment geen omzet hebt. Dit gaat hem voor dit soort bedrijven gewoon niet worden.

Bij handel werkt dat anders. Omdat je daar altijd de kans hebt om de misgelopen verkopen van deze week, volgende week alsnog in te halen als je klanten dan alsnog naar de winkel komen. En dat zie je hier en daar ook gebeuren.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Het gaat erom dat hun de tijd hebben om het magere jaar te overbruggen. Stel dat ze volgend jaar weer goed draaien, vallen ze echt niet om hoor. Dan hebben ze al weer voldoende inkomsten om de boel strak te trekken. Ze zullen geen dikke winsten boeken, waarschijnlijk zelfs verliezen, maar niet zo erg dat ze om vallen. Ik weet bijna zeker dat er bijna geen een bedrijf om gaat vallen in deze sector.

We hebben echt een sterke economie hoor.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Hollander

Bericht door Hollander »

refo schreef:Die vouchers snap ik niet zo goed. Het komt er dan toch op neer dat volgend jaar alle klanten gratis op vakantie kunnen?
Het houdt je liquiditeit voor dit jaar op orde, terwijl je in 2020 wel aanspraak kan maken op overheidssteun door gemiste omzet. Voor volgend jaar is de verwachting dat je deze overheidssteun niet meer ontvangt en weer op eigen benen moet kunnen staan. Dan is het handig als je mogelijke (kleine) buffers uit 2020 over hebt gehouden. Vouchers voor de zonvakanties uit de topperiode in de zomer, zijn natuurlijk ook in de te zetten in de herfst-, kerstvakantie van 2020 of de voorjaarsvakantie van 2021. Mensen kunnen dan op vakantie van de vouchers, terwijl de normale prijzen voor die vakanties veelal veel lager liggen. Een verrekenmogelijkheid geeft een voucher niet. Bedrijven zullen zeker gaan sturen om de minder populaire vakanties volop aan te gaan prijzen, zodat de topperiode van zomer 2021 weer grotendeels goed benut kan gaan worden.
Bovendien geeft de voucher-mogelijkheid bedrijven een jaar lang 'lucht' om nieuwe verdienmodellen te introduceren. Ongetwijfeld zullen ook prijsverhogingen een rol gaan spelen. Als je een voucher van € 750,- hebt liggen, dan ga je die € 250,- prijsverhoging echt wel betalen. Mensen zijn nu eenmaal angstiger om te verliezen wat ze hebben (betaald), waardoor de bereidheid tot een 'kleine' extra investering veel groter is.

Als geld je drijfveer is, dan zou ik een voucher niet accepteren.
Laatst gewijzigd door Hollander op 18 mei 2020, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Ik kan niet in de keukens kijken van de vakantieondernemingen, maar alleen als de kosten ook grotendeels wegvallen dit jaar heeft het zin.
Plaats reactie