Zijn twee losstaande kerkverbanden, dus er is er gewoon 1 aangenomen.Ouddorp schreef:Eigenlijk 2 toch?...omdat er maar 1 is aangenomen.
Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)
-
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)
Klopt, maar wel over en weer beroepbaar.Zijn twee losstaande kerkverbanden, dus er is er gewoon 1 aangenomen.
Zegt de Heere zelf niet in Lucas 10:2 de oogst is wel groot, maar de arbeiders zijn weinige.
Ja, maar Hij zegt nog meer! Laten we dat in praktijk brengen.
- Niet meer zo actief -
-
Er worden er wel eens aangenomen die alleen maar Engels spreekt. Daar heb je dus helemaal niets aan.Ouddorp schreef:Klopt, maar wel over en weer beroepbaar.Zijn twee losstaande kerkverbanden, dus er is er gewoon 1 aangenomen.
Zou niet weten waarom niet. Hij zou toch Nederlands kunnen leren?Curatorium schreef:Er worden er wel eens aangenomen die alleen maar Engels spreekt. Daar heb je dus helemaal niets aan.
Lamain, of Gerritsen, konden ook geen Engels toen ze richting VS/Canada gingen.
Nu is Nederlands wel moeilijk te leren, maar het is prima te doen.
Hij zou bijvoorbeeld preken in het Engels kunnen schrijven, deze kunnen laten vertalen naar het Nederlands en vanaf de kansel voorlezen en zo het Nederlands steeds meer eigen maken.
- FlyingEagle
Hier heb je zeker een punt al zullen in de toekomst de het aantal emeritaten wel hard toenemen en er is nog steeds een tekort die zo nooit minder wordt.Luther schreef:Sorry, maar dit klopt gewoon niet.Erik schreef:De GG dient zich serieus te bezinnen op de manier van opleiden en selecteren van predikanten. Met de huidige mores zijn er over enkele decennia geen predikanten meer.
Ik heb in dit topic al eerder gezegd: er zijn op dit moment meer dienstdoende predikanten dan ooit in de GG (62 in Nederland). Het aantal studenten is al jaren hoger dan het aantal emeriteringen. Je mag best je teleurstelling uiten over het feit dat er weinig mensen zijn toegelaten dit jaar, maar ga dan geen suggesties doen, die strijdig zijn met de feiten.
Volgens mij maakt de Ger.Gem het zich niet zo gemakkelijk met de tamelijk stevige pretentie die het curatorium meegeeft - namelijk het kennen van Gods wil inzake het toelaten van predikanten. Als je iets gaat aanpassen aan de werkwijze, wek je daarmee de suggestie dat het door de Geest geleide instituut toch nog voor verbetering vatbaar is. Dat zullen ze niet makkelijk toegeven.
Precies. En niet klagen dat er te weinig arbeiders zijnMannetje schreef:Ja, maar Hij zegt nog meer! Laten we dat in praktijk brengen.
-
Gaat men gemakkelijker op 70 jarige leeftijd met emeritaat dan pakweg 20 jaar geleden?FlyingEagle schreef:Hier heb je zeker een punt al zullen in de toekomst de het aantal emeritaten wel hard toenemen en er is nog steeds een tekort die zo nooit minder wordt.Luther schreef:Sorry, maar dit klopt gewoon niet.Erik schreef:De GG dient zich serieus te bezinnen op de manier van opleiden en selecteren van predikanten. Met de huidige mores zijn er over enkele decennia geen predikanten meer.
Ik heb in dit topic al eerder gezegd: er zijn op dit moment meer dienstdoende predikanten dan ooit in de GG (62 in Nederland). Het aantal studenten is al jaren hoger dan het aantal emeriteringen. Je mag best je teleurstelling uiten over het feit dat er weinig mensen zijn toegelaten dit jaar, maar ga dan geen suggesties doen, die strijdig zijn met de feiten.
- FlyingEagle
Dat weet ik niet maar er zijn veel broeders die wel richting de leeftijd gaan
Ik tel ongeveer 15 dienstdoende predikanten die geboren zijn voor 1950.
Zegt meer over jezelf als je het zo leest..-DIA- schreef:Ik vraag me ook af waarom de mods dit laten staan.GG-er schreef:Dit vind ik wel wat te sarcastisch klinken.Jozef schreef:Zal de gg nu blij en dankbaar zijn of zuchten onder de straffende hand God omdat er maar 1 is aangenomen.
Laat ik het zo zeggen: het is minder dan we gehoopt hadden, maar meer dan we verdiend hadden.
Maar zoals gg-er redeneert, ook bij 0 kan je zo redeneren.. Wanneer is het dan wel de straffende hand.. Een zegende hand zou ik zeggen bij 20/30 nieuwe kandidaten. Dat is 'boven bidden en denken'.. Oftewel, dat verwacht niemand.