Het sarcasme tegen de GG druipt er weer vanaf... Wat heb je toch voor anthipathie tegen dit kerkverband? Ben je zelf ook een voorbeeld van iemand die 'de kerk uitgestuurd is'? Als de tucht toegepast wordt, moet men als lid die altijd ondergaan, tenzij met overtuigend bewijs kan aangetoond worden dat het niet juist is.DDD schreef:Waarom is dat provocatie? Zaten de dames pontificaal voorin, of met de tollenaar achterin?huisman schreef:
Voorbeeld van provocatie:Ds Zondag van GG Woerden heeft in het kerkblad een stuk moeten schrijven waar o.a. in stond dat verschillende jonge vrouwen zonder hoed in de kerk kwamen ook nadat zij daar op aangesproken waren.
Als de hoed afgaat heeft dat nooit te maken met een beter verstaan van Gods Woord maar met ongehoorzaamheid en wereldgelijkvormigheid .
Ik vind het jammer dat een dominee stukken in de kerkbode schrijft over zulke dingen. Maar goed, dat komt, omdat ik die hoed nogal onbelangrijk vind. Wel mooi overigens, dus ik ben blij dat ik weinig hoofddoekjes zie.
Ik ben het er mee eens dat veel keuzes op dit punt meer zijn ingegeven door wereldgelijkvormigheid dan door een beter verstaan van de bijbel. Maar ondertussen blijft staan dat hierover wel degelijk verschil van mening mogelijk is, en ik vind het droevig dat dominees zich druk maken om zulke uiterlijkheden en zo delen van het huisgezin Gods mijns inziens onnodig irriteren. Maar goed, het zal de bedoeling zijn om de sociologische eigenheid/eigenaardigheden van het kerkverband zo goed mogelijk te bewaren. En als je voortdurend mensen de kerk uit stuurt, dan lukt dat relatief beter.
Het is gewoon Bijbels DDD én daarom heel goed dat ds. Zondag dat geschreven heeft!
Jij vind de hoed onbelangrijk. Maar daarom mag je die mening niet expliciet aan anderen opdringen, zeker niet als je geen Bijbels argument daarvoor kunt aandragen.
Ik hoor graag een Bijbels argument van jouw waar instaat dat de hoed niet belangrijk is.