Wat doen we vandaag ? [6]

Tiberius
Administrator

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:Ik weet niet waar jij de roddel signaleert?
Hier:
Mister schreef:
Gijs83 schreef:Dat kan ja. De langstzittende ouderling zit al sinds 1964 in de kerkenraad. Weliswaar de eerste 15 jaar als diaken. Het komt in de Ger.Gem. best wel eens voor dat iemand 50 jaar in het ambt staat.
Hetgeen volgens de Dordtse kerkorde niet kan.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
Hier:
Mister schreef:
Gijs83 schreef:Dat kan ja. De langstzittende ouderling zit al sinds 1964 in de kerkenraad. Weliswaar de eerste 15 jaar als diaken. Het komt in de Ger.Gem. best wel eens voor dat iemand 50 jaar in het ambt staat.
Artikel 27:
De diensttijd van ouderlingen en diakenen
De ouderlingen en diakenen zullen twee jaren dienen en alle jaar zal het halve deel veranderd, en anderen in de plaats gesteld worden, tenware dat de gelegenheid en het profijt van enige kerken anders vereist.

Boekje van Ds. K. de Gier:
Welke diensttijd noemt artikel 27 en wat was hierover de mening van Voetius?
Artikel 27 noemt twee jaar dienen. Voetius achtte de diensttijd van drie of vier jaar beter. Twee jaar vond hij te kort om goed met de kerkelijke zaken op de hoogte te komen.
*girly*

Bericht door *girly* »

refo schreef:
*girly* schreef:
Lassie schreef:Tsja Alfa's zijn dure auto's in onderhoud. Maar het zijn mooie auto's.
Dat valt op zich nog wel mee, we hebben 'm nu 3/4 jaar, en de kosten waren steeds heel normaal, maar dit ligt niet aan de Alfa (die 100 euro) maar aan de garage's die mallote tarieven hebben!
Garagehouder: "Als de mensen een nieuwe auto willen geven ze duizenden uit, maar als er iets mee is is een tientje nog te veel. Rara!!?"
Ik bedoel; bij ons vallen de kosten tot nu toe nog behoorlijk mee!!

En dat we niks voor de auto over hebben; zeker wel! Ik heb er heel wat voor over, maar ik ga niet ergens 100 euro per uur betalen om 'te laten onderzoeken' wat het probleem is, terwijl ze bij andere garage's misschien zo kunnen zeggen wat het is, en het dus ook zo snel mogelijk opgelost hebben!
En mijn zoekactie is wel nuttig geweest, al zeg ik het zelf; ik ben naar een garage gegaan, die jongens hebben m'n auto helemaal uitgelezen met 'n computer, en binnen no time hadden ze het probleem te pakken, ze hebben gelijk een offerte opgemaakt, en het onderdeel kostte 200 euro, er kwame nog wlat kleine onderdeeltjes bij, én een half uur werktijd; en in totaal moet ik 230 euro betalen...Dat vind ik netjes!
Want ik ben heus geen type dat het onderste uit de kan wil halen, maar een beeeetje zoeken levert meestal al aardig wat minder onkosten op!
En dat Alfa's duur in onderhoud zijn, dat klopt, maar tot nu toe heeft m'n vriend z'n 2e Alfa, en bij beide auto's heeft hij tot nu toe weinig onkosten gehad!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
Tiberius schreef:
Hier:
Mister schreef:
Artikel 27:
De diensttijd van ouderlingen en diakenen
De ouderlingen en diakenen zullen twee jaren dienen en alle jaar zal het halve deel veranderd, en anderen in de plaats gesteld worden, tenware dat de gelegenheid en het profijt van enige kerken anders vereist.

Boekje van Ds. K. de Gier:
Welke diensttijd noemt artikel 27 en wat was hierover de mening van Voetius?
Artikel 27 noemt twee jaar dienen. Voetius achtte de diensttijd van drie of vier jaar beter. Twee jaar vond hij te kort om goed met de kerkelijke zaken op de hoogte te komen.
Dat weet ik ook wel, maar dat was je eerdere vraag niet. :)
refo

Bericht door refo »

*girly* schreef:
refo schreef:
*girly* schreef:
Lassie schreef:Tsja Alfa's zijn dure auto's in onderhoud. Maar het zijn mooie auto's.
Dat valt op zich nog wel mee, we hebben 'm nu 3/4 jaar, en de kosten waren steeds heel normaal, maar dit ligt niet aan de Alfa (die 100 euro) maar aan de garage's die mallote tarieven hebben!
Garagehouder: "Als de mensen een nieuwe auto willen geven ze duizenden uit, maar als er iets mee is is een tientje nog te veel. Rara!!?"
Ik bedoel; bij ons vallen de kosten tot nu toe nog behoorlijk mee!!

En dat we niks voor de auto over hebben; zeker wel! Ik heb er heel wat voor over, maar ik ga niet ergens 100 euro per uur betalen om 'te laten onderzoeken' wat het probleem is, terwijl ze bij andere garage's misschien zo kunnen zeggen wat het is, en het dus ook zo snel mogelijk opgelost hebben!
En mijn zoekactie is wel nuttig geweest, al zeg ik het zelf; ik ben naar een garage gegaan, die jongens hebben m'n auto helemaal uitgelezen met 'n computer, en binnen no time hadden ze het probleem te pakken, ze hebben gelijk een offerte opgemaakt, en het onderdeel kostte 200 euro, er kwame nog wlat kleine onderdeeltjes bij, én een half uur werktijd; en in totaal moet ik 230 euro betalen...Dat vind ik netjes!
Want ik ben heus geen type dat het onderste uit de kan wil halen, maar een beeeetje zoeken levert meestal al aardig wat minder onkosten op!
En dat Alfa's duur in onderhoud zijn, dat klopt, maar tot nu toe heeft m'n vriend z'n 2e Alfa, en bij beide auto's heeft hij tot nu toe weinig onkosten gehad!
Het is de aanpak die je aanstaat, maar je weet helemaal niet of je goed behandeld bent.

Stel dat je naar zo'n 'oplichter' gegaan was.
Dat je auto aan de computer gehangen werd (doen ze allemaal)
Hij gezegd had: ik zie het al.
Onderdeeltje vervangen: kost u vijf tientjes.

Als je een auto 3/4 jaar hebt, dan ga je toch naar degene die de auto verkocht heeft?
Mara

Bericht door Mara »

Ik had ook ooit bijna een auto gekocht bij zo'n oplichter.
De koop was bijna rond, ik nam mn zwager nog mee om even te kijken, die zag dat de auto in het midden gelast was.
De voorkant was aan een andere achterkant gelast :bobo
Toen ben ik maar naar een officiele dealer gegaan, ik was iets meer kwijt, maar reed wel veiliger :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef: Dat weet ik ook wel, maar dat was je eerdere vraag niet. :)
Nou, wordt eens concreet met mijn roddel. Ik ben benieuwd. Overigens, inhoudelijk reageer je niet?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik denk dat je een posting gemist hebt.
Tiberius schreef:
Hier:
Mister schreef:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Ik denk dat je een posting gemist hebt.
Tiberius schreef:
Hier:
Mister schreef:
Ik mis helemaal niets. Behalve de roddel. Concreet is het niet. Inhoudelijk ook niet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:Ik mis helemaal niets. Behalve de roddel. Concreet is het niet. Inhoudelijk ook niet.
Dat zijn roddels zelden.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
Mister schreef:Ik mis helemaal niets. Behalve de roddel. Concreet is het niet. Inhoudelijk ook niet.
Dat zijn roddels zelden.
Voor de laatste keer, word nu eens concreet. Leg eens uit waar jij een roddel signaleert. En ga dan ook eens inhoudelijk op de kwestie in.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hier signaleer ik een roddel:
Mister schreef:
Wat wil je er precies voor inhoudelijks aan horen?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Hier signaleer ik een roddel:
Mister schreef:
Beste Tib, er staat geen roddel. Er staat wel in een vorige bijdrage artikel 27 DKO met uitwerking van Ds. K. de Gier. Waar het dus hier over gaat.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
Tiberius schreef:Hier signaleer ik een roddel:
Mister schreef:
Beste Tib, er staat geen roddel. Er staat wel in een vorige bijdrage artikel 27 DKO met uitwerking van Ds. K. de Gier. Waar het dus hier over gaat.
Toch wel hoor, Mister. Er wordt hier in veroordelende zin gesproken over iemand die al 64 jaar in het ambt staat, zonder dat hij zelf zijn beweegredenen daartoe kan toelichten of zich anderszins kan verdedigen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

@ Tiberius: ik spreek hier glad geen oordeel uit. Ik constateer dat als dat zo is dat het in tegenspraak met de DKO. Finito.
En als we hier invoeren dat personen die hier niet vertegenwoordigd zijn hier niet besproken mogen worden, is het een goed moment om RF te sluiten.
Gesloten