refo schreef:*girly* schreef:Lassie schreef:Tsja Alfa's zijn dure auto's in onderhoud. Maar het zijn mooie auto's.
Dat valt op zich nog wel mee, we hebben 'm nu 3/4 jaar, en de kosten waren steeds heel normaal, maar dit ligt niet aan de Alfa (die 100 euro) maar aan de garage's die mallote tarieven hebben!
Garagehouder: "Als de mensen een nieuwe auto willen geven ze duizenden uit, maar als er iets mee is is een tientje nog te veel. Rara!!?"
Ik bedoel; bij ons vallen de kosten tot nu toe nog behoorlijk mee!!
En dat we niks voor de auto over hebben; zeker wel! Ik heb er heel wat voor over, maar ik ga niet ergens 100 euro per uur betalen om 'te laten onderzoeken' wat het probleem is, terwijl ze bij andere garage's misschien zo kunnen zeggen wat het is, en het dus ook zo snel mogelijk opgelost hebben!
En mijn zoekactie is wel nuttig geweest, al zeg ik het zelf; ik ben naar een garage gegaan, die jongens hebben m'n auto helemaal uitgelezen met 'n computer, en binnen no time hadden ze het probleem te pakken, ze hebben gelijk een offerte opgemaakt, en het onderdeel kostte 200 euro, er kwame nog wlat kleine onderdeeltjes bij, én een half uur werktijd; en in totaal moet ik 230 euro betalen...Dat vind ik netjes!
Want ik ben heus geen type dat het onderste uit de kan wil halen, maar een beeeetje zoeken levert meestal al aardig wat minder onkosten op!
En dat Alfa's duur in onderhoud zijn, dat klopt, maar tot nu toe heeft m'n vriend z'n 2e Alfa, en bij beide auto's heeft hij tot nu toe weinig onkosten gehad!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...