Ik voel me bijna verleid om er serieus op in te gaan. Maar sorry, dat ga ik niet doen.De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 23:33Zeker ben ik daar toebereid! Kijk, je moet het zo zien. Jij als onderwijzer moet leren denken als een ondernemer. Nu vraag je natuurlijk: hoe denkt zo’n ondernemer? Dat kan ik je uitleggen. Die stelt zichzelf altijd de volgende vraag: “hoe haal ik met zo min mogelijk moeite zoveel mogelijk geld binnen?” Dat moet ook jouw vraag worden. Elke dag als je op school aankomt stel je deze vraag. Je kijkt om je heen naar wat je kunt laten liggen. Wat niet nodig is wordt niet gedaan. Prachtig.. Dat is namelijk voor je collega’s of de verantwoordelijkheid van de studenten. Dus dat is de basis houding.Zita schreef: ↑Gisteren, 22:40Dat puntje over onderwijs vind ik het meest - hoe zeg ik dat netjes? - intrigerend. Kun je die wat nader toelichten? Dan kan ik daar volgende week mijn voordeel mee doen.De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 20:02 Je hoeft niet op die plekken te wonen heh, niemand dwingt je om daar te wonen. Maar wel een goed idee om Groningen leeg te pompen. Zit miljarden in de grond, dat moeten we gaan beleggen. Verder zou het mooi zijn als ze hele IJsselmeer en Waddenzee droogleggen. Heb je meteen meer grond voor bouwen, ondernemen en boeren. Dat zijn nou nog eens plannen die de boel veranderen..
Hier nog wat top plannen:
- En dan flink de bezem door medialandschap.
- Pensioenleeftijd fors verhogen. De ouderen kunnen best nog aan het werk.
- Politie achter het bureau weghalen en echt op boevenjacht sturen. Ze moeten meer vrijheid hebben om bij iemand binnen te vallen, waar ze ook maar willen. Ook mogen ze met meer vrijheid hun wapen gebruiken.
- Onderwijs flink hervormen. Niet eindeloos gepraat. Gewoon straffen uitdelen. Niet allerlei onderzoeken etc..
- Zorg premie omhoog voor mensen die ongezond leven.
- Ambtenaren flink reduceren.
Kortom: gewoon een wat mannelijkere en volwassen samenleving
Dan is de vraag: wat kan in het onderwijs geschrapt worden? Dit:
- alle cursussen die leraren hebben (allemaal nutteloos tijdverdrijf, ze kunnen ons in die tijd ook gewoon les geven)
- alle administratieve rompslomp laten weghalen
- niet kijken naar gedragsproblemen oid, lost toch niks op, dit personeel per direct ontslaan
- onzinnige projecten en dagen schrappen.
- als er geen orde in klas is moeten en per direct stevige sancties zijn voor leerlingen. Geen discussies. Gehoorzaamheid. Klaar.
Het is wel duidelijk dat je werkelijk geen idee hebt waar je over praat.