Het is inderdaad opvallend dat de 'tegenstanders' zich zo druk maken over een probleem dat volgens hen niet speelt. Waarom zou je daar zoveel aandacht aan besteden? Je hebt je dan toch niet te verdedigen?Ditbenik schreef:Ik heb ds Van den Brink tientallen keren horen preken en met de boodschap die hij vanaf de kansel verkondigt stem ik van harte in. De hele discussie die hier speelt is een 'ver van mijn bed-show' waarin ik mij niet heb verdiept en ik heb ook geen plannen in die richting maar gelet op sommige felle reacties hier en op de vele artikelen die er over verschijnen vermoed ik zomaar dat hij een gevoelig punt heeft aangeraakt. Ik zou zeggen laat degenen die zich aangesproken voelen eens in de spiegel kijken of er misschien toch iets uit te leren valt. Als dat niet zo is kun je weer verder met de orde van de dag. Ik kan me haast niet voorstellen dat je als voorganger kunt denken dat je preken perfect zijn dus als iemand daar kritiek op heeft is het de moeite waard om dat er even naast te leggen.GerefGemeente-lid schreef:Laten we het hebben over de artikelen zelf.
Zijn er voorstanders van de boodschap van dr. Van den Brink die deze artikelen hebben gelezen en hier iets over kunnen delen?
Ook opvallend is dat er op het forum (bijna) niet inhoudelijk op de lezing en op de bijbehorende serie lezingen over de Dordtse Leerregels wordt ingegaan.
Het wordt aan de kerkelijke leiding overgelaten om er over te schrijven in bladen uit de eigen kring. Degenen op het forum die het hier (vanzelfsprekend) mee eens zijn, komen ook niet met meer dan dat ze het met instemming hebben kunnen lezen.
En daar blijft het bij.