Wat doen we vandaag ? [6]

Mariavt

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door Mariavt »

Na een tip van het mod.team hard aan het werk geweest met mijn ' oude' nieuwe weblog, d.w.z. een oud weblog wat al was afgesloten dat ik weer heb laten activeren, dus vanaf gisteren en vandaag daar mee bezig geweest.
benieuwd naar mijn log? klik maar op de link hieronder. Let op de linkerkolom wordt nog aan gewerkt.

Gezegende zondag allemaal,,,,,,,
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Sjo... loge's liggen op bed, demo is naar een verjaardag, en ik kom even rf-en....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
vlinder

Bericht door vlinder »

huisman schreef:Werken tot 21:00 :garde (dit type ik dus op mijn werk ::bye )
En dit lees ik op mijn werk. Nog 1 uurtje, dan mag ik naar huis. Het is tot nog toe rustig. Heb nog aan een opdracht kunnen werken, en nu ff rf.

@ Martha, geslaagd voor een andere auto?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:
En dit lees ik op mijn werk. Nog 1 uurtje, dan mag ik naar huis. Het is tot nog toe rustig. Heb nog aan een opdracht kunnen werken, en nu ff rf.

@ Martha, geslaagd voor een andere auto?
e.e.a. gezien, maar nog geen besluit genomen, dat gaat demo met zijn garage-man regelen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

vlinder schreef:
En dit lees ik op mijn werk. Nog 1 uurtje, dan mag ik naar huis. Het is tot nog toe rustig. Heb nog aan een opdracht kunnen werken,
Met deze posting maak je mijn gedachten weer levend aan vorig jaar toen ik langdurig in het ziekenhuis moest verblijven.
Echt alle verpleegkundigen van welke rang of klasse dan ook hebben bij mij diep respect opgeroepen.
Ik lag bij de verpleegsterspost (hoe je het ook noemen mag), maar juist in de nacht waren ze altijd beschikbaar voor lichamelijke en psychische noden.

Ik heb heel vaak mijn petje daarvoor afgenomen, los van welk of geen kerkverband dan ook.

Al mijn complimenten!
vlinder

Bericht door vlinder »

jvdg schreef:
vlinder schreef:
En dit lees ik op mijn werk. Nog 1 uurtje, dan mag ik naar huis. Het is tot nog toe rustig. Heb nog aan een opdracht kunnen werken,
Met deze posting maak je mijn gedachten weer levend aan vorig jaar toen ik langdurig in het ziekenhuis moest verblijven.
Echt alle verpleegkundigen van welke rang of klasse dan ook hebben bij mij diep respect opgeroepen.
Ik lag bij de verpleegsterspost (hoe je het ook noemen mag), maar juist in de nacht waren ze altijd beschikbaar voor lichamelijke en psychische noden.

Ik heb heel vaak mijn petje daarvoor afgenomen, los van welk of geen kerkverband dan ook.

Al mijn complimenten!
Fijn Jan, dat je de zorg al prettig hebt ervaren. Sommige mensen mopperen al als je binnen komt en stoppen pas als je weer weg gaat, daar wordt je wel eens moedeloos van. Het is zulk heerlijk werk!
Enne...verpleegpost zeg je precies goed. Ik zeg nog heel vaak zusterpost, maar dan kijken die broeders je zo zielig aan.... :huhu
jvdg

Bericht door jvdg »

vlinder schreef:
jvdg schreef:
vlinder schreef:

Al mijn complimenten!
Fijn Jan, dat je de zorg al prettig hebt ervaren. Sommige mensen mopperen al als je binnen komt en stoppen pas als je weer weg gaat, daar wordt je wel eens moedeloos van. Het is zulk heerlijk werk!
Enne...verpleegpost zeg je precies goed. Ik zeg nog heel vaak zusterpost, maar dan kijken die broeders je zo zielig aan.... :huhu
Wat ik er nog aan toe wil voegen, is, dat de verpleegkundigen mij, ondanks of juist dankzij hun achtergrond, mij meer pastorale zorg hebben geboden dan de "vakbroeders" uit de eigen gemeente.
Dat alleen al was voor mij een groot wonder.

Ondanks alles, is de "ziekenhuistijd" voor mij een bijzondere tijd geweest.
De Heere was ook daar.

En, Vlinder, wat ik uit jouw postings bespeur, heb jij dat ook niet gemist.
vlinder

Bericht door vlinder »

Absoluut. Soms heb je zomaar een gesprek, waarvan je die nooit had gehad als je die zou plannen. Soms hoor je in het ziekenhuis hoe goed de Heere is, en dan voel ik me rondhuppelen in mijn gezonde lichaam en zie patiënten in de meest moeilijke omstandigheden in bed liggen. Dat raakt me wel eens. Soms ook ontzettend moeilijk om te getuigen. Als mensen met elkaar op zaal bespreken dat er geen God kan bestaan omdat die dit nooit zou toelaten. Met één persoon kun je een gesprek hebben, met een hele zaal die elkaar bijvallen is dat soms zo moeilijk.

Ooit zei een vrouw dat ze geraakt was door mijn houding. Dat was de zondag van het EK. De spanning was voelbaar op de afdeling. Alle patiënten en personeel achter de TV. Ik liep op zaal drinken in te schenken. Zegt een vrouw: meid, ga zitten, dat drinken komt zo wel. Dit kun je nooit meer zien. Ik gaf aan dat ik niet wilde kijken uit principe. De vrouw zei: Nou meisje, dan moet je dat zeker niet doen. Als je ergens voor staat, moet je dat zo houden. Toen ik wel liep keken 3 paar ogen mij na, om later te zeggen dat ze toch respect hadden voor mijn houding en consequente gedrag. Maar ik besef ook dat ik wel eens moet getuigen terwijl ik liever wegloop. Dan ben ik geen zoutend zout en een lichtend licht.....
jvdg

Bericht door jvdg »

vlinder schreef:Absoluut. Soms heb je zomaar een gesprek, waarvan je die nooit had gehad als je die zou plannen. Soms hoor je in het ziekenhuis hoe goed de Heere is, en dan voel ik me rondhuppelen in mijn gezonde lichaam en zie patiënten in de meest moeilijke omstandigheden in bed liggen. Dat raakt me wel eens. Soms ook ontzettend moeilijk om te getuigen. Als mensen met elkaar op zaal bespreken dat er geen God kan bestaan omdat die dit nooit zou toelaten. Met één persoon kun je een gesprek hebben, met een hele zaal die elkaar bijvallen is dat soms zo moeilijk.

Ooit zei een vrouw dat ze geraakt was door mijn houding. Dat was de zondag van het EK. De spanning was voelbaar op de afdeling. Alle patiënten en personeel achter de TV. Ik liep op zaal drinken in te schenken. Zegt een vrouw: meid, ga zitten, dat drinken komt zo wel. Dit kun je nooit meer zien. Ik gaf aan dat ik niet wilde kijken uit principe. De vrouw zei: Nou meisje, dan moet je dat zeker niet doen. Als je ergens voor staat, moet je dat zo houden. Toen ik wel liep keken 3 paar ogen mij na, om later te zeggen dat ze toch respect hadden voor mijn houding en consequente gedrag. Maar ik besef ook dat ik wel eens moet getuigen terwijl ik liever wegloop. Dan ben ik geen zoutend zout en een lichtend licht.....
Ik snap het, en heb diep respect voor jou.
Zelfs al was je een EK'er, je zou toch je plicht hebben vervuld.
Gezegend de ZH die zulke verpleegkundigen mogen herbergen.
Ik wil jou niet prijzen, maar Hem die in dit alles te prijzen is.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Wat fijn dat dat kan in een ziekenhuis he, ik heb jaren geleden als vrijwilligster in het ziekenhuis in Ede gewerkt.
Daar trof ik tot mijn grote verbazing een ouderling aan uit mijn toenmalige gemeente.
Hij was blij mij daar te zien en we hebben zo'n goed gesprek gehad, hij had die nacht mogen beleven dat Christus aan hem werd geopenbaard, hij bleef maar getuigen en ik heb nog nooit zo'n fijne dag gehad in het ziekenhuis als na dat gesprek.
Hij mocht getuigen van Het wachtwoord der hervormers dat hij daar nu ook bij mocht horen.
Ik heb het nét op mijn weblog geplaatst in de linkerkolom voor als je het eens door wilt lezen.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Lassie

Bericht door Lassie »

werken.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mariavt schreef:Wat fijn dat dat kan in een ziekenhuis he, ik heb jaren geleden als vrijwilligster in het ziekenhuis in Ede gewerkt.
Daar trof ik tot mijn grote verbazing een ouderling aan uit mijn toenmalige gemeente.
Hij was blij mij daar te zien en we hebben zo'n goed gesprek gehad, hij had die nacht mogen beleven dat Christus aan hem werd geopenbaard, hij bleef maar getuigen en ik heb nog nooit zo'n fijne dag gehad in het ziekenhuis als na dat gesprek.
Hij mocht getuigen van Het wachtwoord der hervormers dat hij daar nu ook bij mocht horen.
Ik heb het nét op mijn weblog geplaatst in de linkerkolom voor als je het eens door wilt lezen.
Ik zie dat er direct 3 lezers op mijn weblog zitten, ik moet even mededelen dat ik het bericht van "Na droefheid.........."heb aangepast zodat niemand zich aangevallen hoeft te voelen..

helma

Bericht door helma »

vanmorgen 2 gesprekken á 1 uur bij Eleos...

nadenken over de preken van gister; wat een rijke boodschap.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rustig aan doen. Voel me al een paar dagen niet erg fit.
Vanmiddag hoop ik een trouwdienst te bezoeken van een gemeentelid die met een Indonesische gaat trouwen. Wat ik wel heel bijzonder vindt!
Er is een tolk aanwezig, dus wie weet steek ik nog wat op van mijn geboortetaal......
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Orchidee

Bericht door Orchidee »

JolandaOudshoorn schreef:Rustig aan doen. Voel me al een paar dagen niet erg fit.
Vanmiddag hoop ik een trouwdienst te bezoeken van een gemeentelid die met een Indonesische gaat trouwen. Wat ik wel heel bijzonder vindt!
Er is een tolk aanwezig, dus wie weet steek ik nog wat op van mijn geboortetaal......
:super Bijzonder, zeker ook voor jou...en op maandag, is ook wel een beetje afwijkend, van de doorsnee trouwdienst :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten