Klopt, ik kan begrijpen dat voor sommige ondernemingen de coronapas ook wel een uitkomst is. Maar ik had graag gezien dat men de keuze aan de ondernemer had gelaten, of 1,5 meter, of coronapas. Nog liever helemaal geen coronapas maar op een andere manier in stapjes terug gaan naar het oude.Herman schreef:Een paar maanden geleden kon je een bruiloft helemaal niet met goed fatsoen vieren.
Vaccinatie met het oog op COVID-19
-
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Het is ook een optie dat de bruid en bruidegom even een testje op locatie aanbieden. Wel zo chique.Henk J schreef:Klopt, ik kan begrijpen dat voor sommige ondernemingen de coronapas ook wel een uitkomst is. Maar ik had graag gezien dat men de keuze aan de ondernemer had gelaten, of 1,5 meter, of coronapas. Nog liever helemaal geen coronapas maar op een andere manier in stapjes terug gaan naar het oude.Herman schreef:Een paar maanden geleden kon je een bruiloft helemaal niet met goed fatsoen vieren.
Ha ha, en bij een positieve uitslag geef je iedereen nog even een hand vóór je naar huis gaat, om iedereen een fijne dag te wensen.
Kortom, het zijn hele moeilijke mensen.Mara schreef: Testen moet waarschijnlijk op flinke afstand van hun huis en daar zien ze erg tegenop.
Het komt om mij nogal egocentrisch over, mensen die geen vaccin willen en ook niet willen laten testen. Het is helder, die mensen denken enkel aan zichzelf.Henk J schreef: Daarom is het ook geen dwang, maar wel drang. Continue testen is ook een heel gedoe. Ik weet van meerdere mensen die eigenlijk geen vaccin willen, maar het vanwege de coronapas toch maar halen. Want om de dag testen is ook wat.... Dat is gewoon drang van de overheid, en daar ben ik op tegen. De overheid moet geen medische beslissingen gaan opdringen aan mensen.
-
Maar waarom dan? Je mag toch zelf beslissen of je een vaccin neemt of niet? Het vaccin helpt, dat weet ik, alhoewel het niet alle besmettingen tegenhoudt. Maar er zijn ook bijwerkingen bij het vaccin, zie ook de recente berichtgevingen rondom menstruatie. We gaan mensen met overgewicht toch ook niet verplichten om af te vallen? Ik vind dat mensen hierin een vrije keuze moeten kunnen maken.Ambtenaar schreef:Het komt om mij nogal egocentrisch over, mensen die geen vaccin willen en ook niet willen laten testen. Het is helder, die mensen denken enkel aan zichzelf.Henk J schreef: Daarom is het ook geen dwang, maar wel drang. Continue testen is ook een heel gedoe. Ik weet van meerdere mensen die eigenlijk geen vaccin willen, maar het vanwege de coronapas toch maar halen. Want om de dag testen is ook wat.... Dat is gewoon drang van de overheid, en daar ben ik op tegen. De overheid moet geen medische beslissingen gaan opdringen aan mensen.
Ambtenaar schreef: Kortom, het zijn hele moeilijke mensen.
Krijg je thuis nooit opmerkingen over je zwartwitte mening?Ambtenaar schreef:Het komt om mij nogal egocentrisch over, mensen die geen vaccin willen en ook niet willen laten testen. Het is helder, die mensen denken enkel aan zichzelf.
Je kent hun achtergrond toch niet?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Je kunt vaccineren, je kunt testen of je kunt thuisblijven. Een enorme keuzevrijheid. Mensen moeten stoppen met zielig doen en de consequenties aanvaarden van de eigen keuzes. En zo denkt mevrouw Ambtenaar er ook over.Mara schreef: Je kent hun achtergrond toch niet?
Inderdaad, je hebt nog meer keus dan vroeger! Toen kon je alleen maar kiezen: ik ga naar het concert, of ik ga niet!Ambtenaar schreef:Je kunt vaccineren, je kunt testen of je kunt thuisblijven. Een enorme keuzevrijheid. Mensen moeten stoppen met zielig doen en de consequenties aanvaarden van de eigen keuzes. En zo denkt mevrouw Ambtenaar er ook over.Mara schreef: Je kent hun achtergrond toch niet?

-
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo heel goed begrijp waarom de mevrouw en meneer zich niet laten testen. Nergens lees ik dat ze daar moeite mee hebben, wel dat het erg ver is, nou ja als dat het is…eilander schreef:Inderdaad, je hebt nog meer keus dan vroeger! Toen kon je alleen maar kiezen: ik ga naar het concert, of ik ga niet!Ambtenaar schreef:Je kunt vaccineren, je kunt testen of je kunt thuisblijven. Een enorme keuzevrijheid. Mensen moeten stoppen met zielig doen en de consequenties aanvaarden van de eigen keuzes. En zo denkt mevrouw Ambtenaar er ook over.Mara schreef: Je kent hun achtergrond toch niet?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Allemaal prima, maar begin alstublieft niet over keuzevrijheid. Er is minder vrijheid, dat is zo helder als glas. Het gaat mij te ver om dit dwang te noemen, maar het keuzevrijheid noemen vind ik in deze ook wel erg ver gaan.
Dat er keuzevrijheid is, vind de rechter ook. Dus dat is maatschappelijk breed gedragen.
Leg eens uit? Zoals Ambtenaar al zegt: er is keuze genoeg: vaccineren, testen, thuisblijveneilander schreef:Allemaal prima, maar begin alstublieft niet over keuzevrijheid. Er is minder vrijheid, dat is zo helder als glas. Het gaat mij te ver om dit dwang te noemen, maar het keuzevrijheid noemen vind ik in deze ook wel erg ver gaan.
- J.C. Philpot
Dat is toch zo klaar als een klontje?Framboos schreef:Leg eens uit? Zoals Ambtenaar al zegt: er is keuze genoeg: vaccineren, testen, thuisblijveneilander schreef:Allemaal prima, maar begin alstublieft niet over keuzevrijheid. Er is minder vrijheid, dat is zo helder als glas. Het gaat mij te ver om dit dwang te noemen, maar het keuzevrijheid noemen vind ik in deze ook wel erg ver gaan.
De keuze "Niet vaccineren + niet testen + naar een restaurant gaan" was er vroeger wel, en nu niet meer.
Dus is er minder keuzevrijheid als vroeger.
Meer keuzevrijheid als tijdens de lockdown, maar minder als daarvoor.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Je hebt gelijk, maar ik vind dit wel heel weinig om over te klagen. Ik ben tegen de maatregelen zoals ze zijn (ook denk ik dat ze contraproductief werken), maar we hebben te maken met een pandemie, waarin niet-gevaccineerden een groter risico lijken te vormen om het zorgstelsel te belasten dan gevaccineerden en we leven in een situatie waarin veel mensen heel bang zijn voor het virus (zelfs gevaccineerden).J.C. Philpot schreef:Dat is toch zo klaar als een klontje?Framboos schreef:Leg eens uit? Zoals Ambtenaar al zegt: er is keuze genoeg: vaccineren, testen, thuisblijveneilander schreef:Allemaal prima, maar begin alstublieft niet over keuzevrijheid. Er is minder vrijheid, dat is zo helder als glas. Het gaat mij te ver om dit dwang te noemen, maar het keuzevrijheid noemen vind ik in deze ook wel erg ver gaan.
De keuze "Niet vaccineren + niet testen + naar een restaurant gaan" was er vroeger wel, en nu niet meer.
Dus is er minder keuzevrijheid als vroeger.
Meer keuzevrijheid als tijdens de lockdown, maar minder als daarvoor.
Ook als er geen QRcode wordt gevraagd is de situatie anders dan voor de pandemie en dat beperkt ook de vrijheid wat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."