GG links schreef:pierre27 schreef: ↑Vandaag, 13:25
GG links schreef: ↑Vandaag, 13:18
Geeske_1991 schreef: ↑Vandaag, 13:15
Waarom zal Hij lachen en spotten als u verderf en vreze komt?
Waarom is het evangelie een reuke des doods den doden?
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik vind dit schokkend, gif en volstrekt onbijbels. Zijn de tranen van Jezus niet gemeend tien Hij huilde over de onbekeerlijkheid van Jeruzalem ? Hij had er verdriet over.
Gezien je blijvende woorden van gif heb ik jouw reactie gemeld bij de moderators.
Doe wat je denkt dat moet. Ik merk het wel.
Ik vind het echt schokkend als er gezegd wordt dat God zal lachen om de dood van de niet uitverkorene. Dat is zo niet waar ! Ezechiël 33:11: "Zo waar Ik leef, spreekt de Heere HEERE, Ik heb geen behagen in de dood van de goddeloze, maar daarin, dat de goddeloze zich bekeert van zijn weg en leeft".
Geeske doet God oneer aan. Dat lijkt me meer iets om aan de moderators te melden. Ik heb het niet op de persoon bedoeld maar wel op hetgene wat zij zegt. Ik kan niet anders als dit als zeer onbijbels te betitelen. Wat is er erger iemand betichten van onbijbelse opvattingen (Dat vind Geeske van mij ook en jij misschien ook wel) of dat als gif te betitelen. Ik vind "onbijbels" een hardere kwalificatie dan "gif". Ik neem keihard afstand van hetgene Geeske schrijft en doe dat, naar mening, op Bijbelse gronden. Het is geen discussie voor mij in de zin van: jij jouw mening en ik de mijne en even goede vrienden. Hier wordt Gods woord en daarmee God zelf, dat geloof ik echt, oneer aangedaan.
Hoe lees jij dan de teksten zoals:
Spreuken 1 vers 24-28 met de kern: Zo zal Ik ook in ulieder verderf lachen; Ik zal spotten, wanneer uw vreze⁶³ komt.
Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn om de Heere God alleen als een liefhebbend God te zien. Hij is ook een rechtvaardig God. Een God die wil dat Zijn schepping tot Zijn eer zal leven en waarin Hij de zaligheid heeft aangeboden aan een ieder die het hoort.
Een ieder die niet met een waar en geschonken geloof tot de zaligheid komt, zal met Zijn rechtvaardig oordeel worden geconfronteerd. Dat is huiveringwekkend en tegelijk ook God verheerlijkend (lees daarvoor ook Openbaringen). In het oordeel van de natuurlijke mens is geen mededogen bij de Heere.
De leer van de verkiezing en verwerping (Lees dat in de DL) maakt dat niet uitverkorenen niet zalig zullen worden en onder het rechtvaardig oordeel van God vallen, onder het heilig lachen van God om ons verderf .
Het grote gevaar is dat we het aanbod van genade (waarin de teksten vervat dat de Heere wil dat een ieder zalig wordt) leggen onder het beslag van de uitverkiezing. Het andere gevaar is dat we de ernst van Gods rechtvaardigheid niet zien en denken dat we met wat eigen gevoel van geloof wel al aardig bekeerd zijn. Ik zie in deze discussie dat er graag aan beide kant van het bootje gehangen wordt. Daarmee blijft het bootje niet recht varen, maar gaat het rechtsom of linksom.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.