Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%

Totaal aantal stemmen: 44

huisman

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door huisman »

Luther schreef:
Zita schreef:Mij lijkt dat de SGP er van overtuigd is dat de rechtse signatuur van de partij het best de Bijbelse gegevens over de taak van overheid en individu weergeeft. In dat geval is het niet heel raar dat de SGP er voor kiest om in dit geval, waarbij de partij grote invloed heeft op het uitvoeren van de rechtse agenda, ervoor kiest om het christelijke CDA te steunen in plaats van het christelijke CU (al erken ik wel dat op bepaalde ethische terreinen de CU dichterbij staat dan het CDA). Dit nog afgezien van de bijzondere positie (en de mogelijkheden die daaruit kunnen voortvloeien) die de SGP op dit moment heeft.
Hèhè, dit heb ik bedoeld.

En @huisman:
Uiteraard kom ik steeds met de CU aan, omdat het stemgedrag van de SGP alles te maken heeft met...
- de opstelling van de CU t.o.v. dit kabinet
- de opstelling van de CU t.o.v. de SGP in het recente verleden

En wellicht is het ook de allergie die de SGP inmiddels ontwikkeld heeft voor de enorme pretentieusheid van de linkerflank (inclusief de CU) in de politiek. Men doet alsof alleen linkse standpunten getuigen van menselijkheid, sociaal en moreel gedrag, etc.

Gisteren hoorde ik op radio 1 nog een politicoloog zeggen: Haal uit de CU- en het SGP-program de medisch-etische paragraaf weg, en dan heb je bij de CU voor 90% het PvdA/GroenLinks-programma en bij de SGP voor 90% het VVD-programma. Hij zei er nog bij dat de CU daarin is veranderd het laatste decennium. In het GPV zat men veelal op dezelfde lijn als de SGP. Onder invloed van de evangelische stroming is men langzamerhand zich meer gaan oriënteren op de linksere politiek.

Mooier kan ik het niet maken, en daarmee zijn SGP en CU dus twee heel verschillende partijen geworden, dus dat men andere keuzes maakt is daarmee volstrekt legitiem.
En ik houd de CU bewust uit deze discussie. Een SGP gedeputeerde heeft CDA gestemd dat is een feit. Dat dat door velen met politieke argumenten wordt rechtgepraat is in en in triest. Dit zal de SGP misschien op korte termijn wat winst opleveren maar dan wel met verkwanseling van de Staatkundig gereformeerde beginselen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Auto

Bericht door Auto »

huisman schreef:En ik houd de CU bewust uit deze discussie. Een SGP gedeputeerde heeft CDA gestemd dat is een feit. Dat dat door velen met politieke argumenten wordt rechtgepraat is in en in triest. Dit zal de SGP misschien op korte termijn wat winst opleveren maar dan wel met verkwanseling van de Staatkundig gereformeerde beginselen.
Of ze leveren zich uit aan een groepje jonge politici die als ze hun capaciteiten niet verder kunnen ontwikkelen zonder problemen in 1x overstappen naar het CDA. Ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling dat er politici op staan in de partij en dat staatkundig gereformeerden langzamerhand verdwijnen.
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

huisman schreef:
Luther schreef:
Zita schreef:Mij lijkt dat de SGP er van overtuigd is dat de rechtse signatuur van de partij het best de Bijbelse gegevens over de taak van overheid en individu weergeeft. In dat geval is het niet heel raar dat de SGP er voor kiest om in dit geval, waarbij de partij grote invloed heeft op het uitvoeren van de rechtse agenda, ervoor kiest om het christelijke CDA te steunen in plaats van het christelijke CU (al erken ik wel dat op bepaalde ethische terreinen de CU dichterbij staat dan het CDA). Dit nog afgezien van de bijzondere positie (en de mogelijkheden die daaruit kunnen voortvloeien) die de SGP op dit moment heeft.
Hèhè, dit heb ik bedoeld.

En @huisman:
Uiteraard kom ik steeds met de CU aan, omdat het stemgedrag van de SGP alles te maken heeft met...
- de opstelling van de CU t.o.v. dit kabinet
- de opstelling van de CU t.o.v. de SGP in het recente verleden

En wellicht is het ook de allergie die de SGP inmiddels ontwikkeld heeft voor de enorme pretentieusheid van de linkerflank (inclusief de CU) in de politiek. Men doet alsof alleen linkse standpunten getuigen van menselijkheid, sociaal en moreel gedrag, etc.

Gisteren hoorde ik op radio 1 nog een politicoloog zeggen: Haal uit de CU- en het SGP-program de medisch-etische paragraaf weg, en dan heb je bij de CU voor 90% het PvdA/GroenLinks-programma en bij de SGP voor 90% het VVD-programma. Hij zei er nog bij dat de CU daarin is veranderd het laatste decennium. In het GPV zat men veelal op dezelfde lijn als de SGP. Onder invloed van de evangelische stroming is men langzamerhand zich meer gaan oriënteren op de linksere politiek.

Mooier kan ik het niet maken, en daarmee zijn SGP en CU dus twee heel verschillende partijen geworden, dus dat men andere keuzes maakt is daarmee volstrekt legitiem.
En ik houd de CU bewust uit deze discussie. Een SGP gedeputeerde heeft CDA gestemd dat is een feit. Dat dat door velen met politieke argumenten wordt rechtgepraat is in en in triest. Dit zal de SGP misschien op korte termijn wat winst opleveren maar dan wel met verkwanseling van de Staatkundig gereformeerde beginselen.
Dan noteer ik nog de volgende twee aspecten die betrokken moeten worden bij deze casus:

1. afgelopen verkiezingen voor de 1e kamer was er ALTIJD een lijstverbinding met ook het CDA
2. CU leek de afgelopen maanden meer sympathie te hebben voor D66 dan voor het CDA.
parsifal

Bericht door parsifal »

Jean le Fontain schreef: 2. CU leek de afgelopen maanden meer sympathie te hebben voor D66 dan voor het CDA.
Ik mis wel eens wat Nederlands nieuws. Kun je hier voorbeelden van geven?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

parsifal schreef:
Jean le Fontain schreef: 2. CU leek de afgelopen maanden meer sympathie te hebben voor D66 dan voor het CDA.
Lees deze analyse van een CU afdeling maar:
http://woerden.christenunie.nl/k/n6184/ ... erden.html
parsifal

Bericht door parsifal »

Jean le Fontain schreef:
parsifal schreef:
Lees deze analyse van een CU afdeling maar:
http://woerden.christenunie.nl/k/n6184/ ... erden.html
Maar de afkeer die hier genoemd wordt (en wat ik meer gelezen heb) betreft niet zozeer CDA, eerder de PVV.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

Jean le Fontain schreef:Dan noteer ik nog de volgende twee aspecten die betrokken moeten worden bij deze casus:

1. afgelopen verkiezingen voor de 1e kamer was er ALTIJD een lijstverbinding met ook het CDA
2. CU leek de afgelopen maanden meer sympathie te hebben voor D66 dan voor het CDA.
1. Een lijstverbinding met de twee andere christelijke partijen zorgt ervoor dat de reststemmen binnen dat blok blijven maar er werd niet door een SGP'er actief op het CDA gestemt.
2. Het gaat niet om de CU/CDA/PVV of welke partij dan ook, de principe vraag is mag je Bijbels gezien een partij/regering steunen die veel onchristelijke opvattingen heeft om daarmee zelf wat verwaterde principes binnen te halen?

Mijn mening is duidelijk: De SGP moet weer meer een getuigenispartij worden, als de SGP het niet doet welke partij dan wel?
Maar durven wij nog Bijbels te spreken over b.v. Godslastering, de sexuele moraal, zondagsrust, het vergeten van wie de HEERE voor ons volk geweest is in het verleden. Durven wij dan ook erbij te zeggen welk oordeel de HEERE uitspreekt over zo'n natie,volk,persoon ?
En nog een nabrander: Durven wij de PVV voor te houden hoe de Bijbel zegt hoe wij moeten omgaan met de vreemdeling in onze poorten?
Of...zijn wij zo blij dat wij eindelijk eens politiek meetellen en is het denken toen gestopt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Jean le Fontain schreef:Dan noteer ik nog de volgende twee aspecten die betrokken moeten worden bij deze casus:

1. Een lijstverbinding met de twee andere christelijke partijen zorgt ervoor dat de reststemmen binnen dat blok blijven maar er werd niet door een SGP'er actief op het CDA gestemt.
2. Het gaat niet om de CU/CDA/PVV of welke partij dan ook, de principe vraag is mag je Bijbels gezien een partij/regering steunen die veel onchristelijke opvattingen heeft om daarmee zelf wat verwaterde principes binnen te halen?

Mijn mening is duidelijk: De SGP moet weer meer een getuigenispartij worden, als de SGP het niet doet welke partij dan wel?
Maar durven wij nog Bijbels te spreken over b.v. Godslastering, de sexuele moraal, zondagsrust, het vergeten van wie de HEERE voor ons volk geweest is in het verleden. Durven wij dan ook erbij te zeggen welk oordeel de HEERE uitspreekt over zo'n natie,volk,persoon ?
En nog een nabrander: Durven wij de PVV voor te houden hoe de Bijbel zegt hoe wij moeten omgaan met de vreemdeling in onze poorten?
Of...zijn wij zo blij dat wij eindelijk eens politiek meetellen en is het denken toen gestopt.
Sorry huisman, maar je hebt geen verstand van politiek. Wat jij zegt is allemaal waar, maar dat hoort op de preekstoel thuis.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:

Sorry huisman, maar je hebt geen verstand van politiek. Wat jij zegt is allemaal waar, maar dat hoort op de preekstoel thuis.
Sorry Luther ik heb altijd gedacht dat wij een boodschap hadden voor de hele wereld maar de politiek is daarvan dus uitgesloten. Ik schrik hier van en hoop dat dit niet het SGP gedachtengoed wordt. Preken voor de kerkelijke gemeente op zondag en voor ons land mogen wij dat laten.

Verder denk ik dat je wel moet toegeven dat de SGP een ontwikkeling aan het maken is van een getuigenispartij naar een gewone politieke partij. Dat mag ik toch jammer vinden in deze eindtijd waarin wij leven. Wij hebben "Noachs" en "Jona's" nodig ook in de politiek.
Maak u op, ga naar de grote stad Nineve; en predik tegen haar de prediking, die Ik tot u spreek.
refo

Bericht door refo »

Een jonge man met een goed inkomen en een eigen huis denkt dat hij met dit kabinet goed af is.
Ik schat dat Luther onder die categorie valt en vd Staaij ook.
Dan krijg je deze kortsluitingen.

De achterban slikt toch alles, als het maar SGP is, zal het hoofdbestuur gedacht hebben.
De CU heeft meer op met d66. Dat is een lelijke belediging. Maar stel dat, waarom dan VVD gestemd? Dan had je net zo goed CU kunnen stemmen. Want d66 is uiteindelijk ook niet tegen het kabinet op zich, maar zal ze op hun daden beoordelen. Dat kun je van de VVD niet zeggen, want die vindt álles goed van dit kabinet.

En die PVV is ook een koekoeksjong. Dat is dan binnengehaald om een 'rechts' kabinet te steunen. Een lelijk ongeleid projectiel. Dat blijkt wel weer met z'n antikoninginnevoorstel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:

Sorry Luther ik heb altijd gedacht dat wij een boodschap hadden voor de hele wereld maar de politiek is daarvan dus uitgesloten. Ik schrik hier van en hoop dat dit niet het SGP gedachtengoed wordt. Preken voor de kerkelijke gemeente op zondag en voor ons land mogen wij dat laten.

Verder denk ik dat je wel moet toegeven dat de SGP een ontwikkeling aan het maken is van een getuigenispartij naar een gewone politieke partij. Dat mag ik toch jammer vinden in deze eindtijd waarin wij leven. Wij hebben "Noachs" en "Jona's" nodig ook in de politiek.
Je begrijpt me verkeerd. Jouw beeld van politiek, althans jouw verhaal daar is op een wijze geformuleerd die in de politiek op die wijze niet thuishoort, althans niet als je het daar bij laat.

We hebben vooral Daniëls nodig: bidden en tegelijk minister in het kabinet van koning Nebukadnezar.
Ik ben blij dat de SGP een gewone politieke partij is en derhalve ook gewoon aan politiek doet.

Op de sneren van refo ga ik niet in.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

Afbeelding
helma

Bericht door helma »

Bijdrage van 'een onzer':
(uit mijn hart gegrepen)

http://www.refdag.nl/opinie/wees_zuinig ... s_1_566232
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:Afbeelding
:humhihi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

helma schreef:Bijdrage van 'een onzer':
(uit mijn hart gegrepen)

http://www.refdag.nl/opinie/wees_zuinig ... s_1_566232
Volstrekt oneens met deze bijdrage van één onzer!
Jammer datv de auteur het CDA in feite afschrijft als christelijke partij.
Jammer dat hij stelt dat de CU ideologisch dicht bij de SGP staat. vergelijk de programma's en trek zelf de conclusie.
De CU is zo behept met het linkse virus (onder Rouvoet; hopen dat het nu bijdraait) dat de SGP hen die 3e zetel niet toevertrouwde. De CU zou zomaar met de linkse en paarse oppositie kunnen meestemmen en dit kabinet ten val brengen.

Daarom van harte eens met de zin uit het persbericht van het SGP-hoofdbestuur dat met een SGP-stem op het CDA de christelijke politiek het beste gediend is.
Plaats reactie