Gezinsvorming
- Dodo
Re: Gezinsvorming
Mijn ouders hebben een paar jaar moeten wachten op kinderen. Daardoor is met name mijn moeder altijd heel sensitief geweest op dit gebied. Ze hadden vrienden zonder kinderen. Als mijn moeder zwanger was, vertelde ze het hen altijd als eerste. Juist omdat veel mensen dat vermijden, terwijl het vermijden misschien wel pijnlijker is dat het vertellen.
Het was wel een andere tijd. Zij vertelde wel eens dat het gebeurde dat een echtpaar zonder kinderen vaak 'te laat' was op bijvoorbeeld een verjaardag. Dan was er soms zo'n lomperik die grappig wilde zijn: zo, moest je eerst de kinderen nog naar bed doen?
Mijn moeder kon dat slecht hebben.
Het was wel een andere tijd. Zij vertelde wel eens dat het gebeurde dat een echtpaar zonder kinderen vaak 'te laat' was op bijvoorbeeld een verjaardag. Dan was er soms zo'n lomperik die grappig wilde zijn: zo, moest je eerst de kinderen nog naar bed doen?
Mijn moeder kon dat slecht hebben.
Dat is wel uitzonderlijk lomp.
- Dodo
Dat was ook daar lomp. Mijn oma (ook Veluwe) kwam uit een gezin van 15 en meerdere broers konden geen kinderen krijgen (waarschijnlijk door de bof op oudere leeftijd). Daar werden nooit grappen over gemaakt.
Laatst gewijzigd door merel op 30 aug 2024, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Weer een genoeglijk roddel topic over de fouten van anderen.
Het gaat erom om duidelijke voorbeelden te geven van wat pijn doet uit onachtzaamheid, zonder enige goede reden. En ik kan je melden dat daar nog steeds een wereld is te winnen.
@Heidebloem je mag er best wel over komen praten als je dat fijn vindt. Ik doe het liever niet op refoforum. Wij hebben 9 kinderen ontvangen, ook in moeilijke omstandigheden.
Mijn mailadres is mijn naam maar dan een streepje ertussen. hel-ma
Daarna het apestaartje solcon.nl
Als het jouw helpt om voortaan dergelijke opmerkingen niet te maken heeft het wel nog enig nut idd.
- Heidebloem
Bedankt Helma, lief van je!helma schreef: ↑31 aug 2024, 12:25 @Heidebloem je mag er best wel over komen praten als je dat fijn vindt. Ik doe het liever niet op refoforum. Wij hebben 9 kinderen ontvangen, ook in moeilijke omstandigheden.
-
- Verbannen
-
Ik moest nog even denken aan datingapps en datingwebsites voor christenen in hetzelfde licht. Enerzijds staat het mij een beetje tegen, het is te geforceerd in mijn ogen. Ook een partner krijg je van God, moet je dat dan op die manier opzoeken? Het komt toch over als een soort marktplaats voor relaties. Aan de andere kant zijn er inmiddels genoeg gelukkige huwelijken uit voort gekomen, het kan dus wel.
Hoe zien jullie dit?
Hoe zien jullie dit?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Je moet wat sinds hotel Irene gesloten is…
Zou niet weten waarom die sites niet onder Gods voorzieningen zou vallen.
Zou niet weten waarom die sites niet onder Gods voorzieningen zou vallen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
- Verbannen