Wat bracht de post vandaag o.a.?

Gijs83

Re: Wat bracht de post vandaag o.a.?

Bericht door Gijs83 »

De post bracht vandaag:
-De Saambinder
-nieuwsbrief Dep.Israel van de Ger.Gem.
refo

Bericht door refo »

helma schreef:
Marco schreef:Gijs, dat is een ander topic. Dit is Wat bracht de post vandaag, niet Wie brengt de post ;)

Maar even serieus: Als het zover komt, denk je dan dat je zelf voor de keus komt te staan (als de sorteercentra niet werken, zijn de postbodes 'technisch werkloos')? En zo ja: Staken moet een keus zijn. Niet-staken dus een optie. De FNV kan je niet dwingen te staken, toch? <maar ik hoop wel dat je collega's dat ook begrijpen>...

Maar ook: Staken is een recht in Nederland. Ik geloof niet dat het voor een christen verboden zou zijn, ooit te staken. Maar of ik het zelf zou doen..? Weet ik ook niet.

Sterkte!
en ik geloof niet dat je als christen mag staken
1. zonde tegen 5 e gebod
2. als je de dagen toch uitbetaald krijgt (ik weet niet hoe dat zit) maar dan is het zonde tegen het 6e gebod

maar dat is misschien een nieuw topic waard....
Op de één of andere manier zien velen de verhouding werkgever/werknemer nog als een van heer/knecht. Dat is niet zo. Er is een overeenkomst met bepaalde voorwaarden. Zowel de werkgever als de werknemer willen deze overeenkomst regelmatig aanpassen. Daar is enige druk bij toegestaan, anders is er teveel ongelijkheid.

Of het nou zo slim is van de TPG-ers om te gaan staken is een ander verhaal. Sandd en selektpost liggen op de loer. Je kunt zomaar overbodig worden.
Werkgevers zijn net mensen: als er ontslagen moeten vallen nemen ze zoveel mogelijk de vevelendsten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:De post bracht vandaag:
-De Saambinder
-nieuwsbrief Dep.Israel van de Ger.Gem.
wat een degelijke postbode hebben jullie toch :OO2
Josephus

Bericht door Josephus »

refo schreef:Op de één of andere manier zien velen de verhouding werkgever/werknemer nog als een van heer/knecht. Dat is niet zo. Er is een overeenkomst met bepaalde voorwaarden. Zowel de werkgever als de werknemer willen deze overeenkomst regelmatig aanpassen. Daar is enige druk bij toegestaan, anders is er teveel ongelijkheid.
Ik ben dat op zich met je eens. Punt is wel dat er nog steeds bedrijven en instanties zijn met een zeer hiërarchische structuur, waar je bij wijze van spreken nog je schoenen uit moet doen als je de kamer van de directeur wilt betreden. Gelukkig worden dat soort organisaties wel zeldzamer. Een ander iets is dat juridisch gezien er wel sprake moet zijn van een 'gezagsverhouding', wil iets als arbeidsovereenkomst bestempeld kunnen worden. Dat betekent alleen niet dat hij 'over je gesteld moet zijn', maar slechts dat de mogelijkheid om instructies te geven aanwezig moet zijn.

Ik heb overigens weinig met het stakingsrecht. Als ultimum remedium kan ik het nog wel billijken, maar dan moet er wel echt sprake zijn van misstanden. Er wordt mijns inziens vaak te snel naar dit middel gegrepen en dan krijgt het al snel het karakter van chantage.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Josephus schreef:
refo schreef:Op de één of andere manier zien velen de verhouding werkgever/werknemer nog als een van heer/knecht. Dat is niet zo. Er is een overeenkomst met bepaalde voorwaarden. Zowel de werkgever als de werknemer willen deze overeenkomst regelmatig aanpassen. Daar is enige druk bij toegestaan, anders is er teveel ongelijkheid.
Ik ben dat op zich met je eens. Punt is wel dat er nog steeds bedrijven en instanties zijn met een zeer hiërarchische structuur, waar je bij wijze van spreken nog je schoenen uit moet doen als je de kamer van de directeur wilt betreden. Gelukkig worden dat soort organisaties wel zeldzamer. Een ander iets is dat juridisch gezien er wel sprake moet zijn van een 'gezagsverhouding', wil iets als arbeidsovereenkomst bestempeld kunnen worden. Dat betekent alleen niet dat hij 'over je gesteld moet zijn', maar slechts dat de mogelijkheid om instructies te geven aanwezig moet zijn.

Ik heb overigens weinig met het stakingsrecht. Als ultimum remedium kan ik het nog wel billijken, maar dan moet er wel echt sprake zijn van misstanden. Er wordt mijns inziens vaak te snel naar dit middel gegrepen en dan krijgt het al snel het karakter van chantage.
Tja, staken. het doet me altijd denken aan een voorval dat mijn man eens vertelden. Werknemers van een fabriek wilden in staking gaan. Omstandigheden waren slecht, loon was te laag, etc. Ze stonden aan het begin demonstratief voor het hek op de directeur te wachten, om hem eens goed de waarheid te vertellen en dat ze zouden gaan staken als hij niet op hun eisen in ging. De directeur kwam eraan rijden en de woordvoerder stak driftig van wal. Toen hij uit was gepraat, zei de directeur rustig: Weet je, je hebt helemaal gelijk. Ik sluit de toko, dan hoeven jullie er nooit meer voor te werken. De werknemers gingen daarna heel snel aan het werk :oO
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:

Tja, staken. het doet me altijd denken aan een voorval dat mijn man eens vertelden. Werknemers van een fabriek wilden in staking gaan. Omstandigheden waren slecht, loon was te laag, etc. Ze stonden aan het begin demonstratief voor het hek op de directeur te wachten, om hem eens goed de waarheid te vertellen en dat ze zouden gaan staken als hij niet op hun eisen in ging. De directeur kwam eraan rijden en de woordvoerder stak driftig van wal. Toen hij uit was gepraat, zei de directeur rustig: Weet je, je hebt helemaal gelijk. Ik sluit de toko, dan hoeven jullie er nooit meer voor te werken. De werknemers gingen daarna heel snel aan het werk
:oO
super!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lassie

Bericht door Lassie »

een kaartje (verjaardag)
en twee brieven voor m'n vriend.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

vandaag:
-SGP partijblad "De Banier"
-brief van Belastingdienst Toeslagen
-HAH: een folder van de plaatselijke Rabobank
Rens

Bericht door Rens »

De rekening voor de ambulance..........€ 735,=.......uiteindelijke eigen bijdrage € 150,= in het kader van het "eigen risico", maar die 150,= had ik bij de eerste medicatiebestelling al ruim 10-voudig overschreden....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Een folder over de mogelijkheid tot het volgen van een 'computeropleiding' bij ons in de regio....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
wim

Bericht door wim »

- Donald Duck :yahoo
- Intermediair :baille
vlinder

Bericht door vlinder »

Wilma van den Berg schreef:Een folder over de mogelijkheid tot het volgen van een 'computeropleiding' bij ons in de regio....
Scheidegger..... :bobo
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
helma

Bericht door helma »

wim schreef:- Donald Duck :yahoo
:jongle echt niveau
snap je 'm wel??
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

helma schreef:
snap je 'm wel??
Zo Helma, dus jij krijgt altijd post op niveau? :slurp
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
helma

Bericht door helma »

Wilma van den Berg schreef:
helma schreef:
snap je 'm wel??
Zo Helma, dus jij krijgt altijd post op niveau? :slurp
daar zal ik me maar niet over uit laten :? ;)
Gesloten