Bron: Preeklinks.nl
"Ik heb gehoord dat u het voornemen heeft mij te beroepen. Ik hoop het aan te nemen, dan weet u dat alvast!"
Het staat er inderdaad redelijk droogjes, maar het ligt toch iets genuanceerder. Binnen de PKN kunnen predikanten die een bijzondere taak krijgen namelijk beroepen worden door een plaatselijke kerkenraad, een classis of de synode. Bovenstaand bericht is dus minder onlogisch dan het lijkt. Aan de functie van zendings- of legerpredikant gaat immers een opleidingstraject vooraf. Wanneer een betrokkene dan, om wat voor reden dan ook, beroepen wordt door bijvoorbeeld de synode, is het logisch dat dit beroep ook wordt aangenomen.Jan schreef:Legerpredikant: beroep voornemens op ds. P. van Duijvenboden te Apeldoorn die dit beroep zal aannemen.![]()
![]()
![]()
Bron: Preeklinks.nl
"Ik heb gehoord dat u het voornemen heeft mij te beroepen. Ik hoop het aan te nemen, dan weet u dat alvast!"
Gijs83 schreef:Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te Den Ham (Ov.) en te Kantens i.c.m. Uithuizermeeden, D. de Jong te ’s-Gravenhage-Zuid/Rijswijk.
bron: http://www.refdag.nl
Student Labee is nog niet eens officieel beroepbaar, dan kun je hem toch ook nog niet op een dubbeltal zettenWilma van den Berg schreef:Dubbeltal GG Utrecht:
Ds. A. Schot en student Labee
Nog niet beroepbaar;Gijs83 schreef:Student Labee is nog niet eens officieel beroepbaar, dan kun je hem toch ook nog niet op een dubbeltal zettenWilma van den Berg schreef:Dubbeltal GG Utrecht:
Ds. A. Schot en student Labee![]()
"...onder behoud van beroepbaarstelling" zeggen ze er dan bijHendrikus schreef:Nog niet beroepbaar;Gijs83 schreef:Student Labee is nog niet eens officieel beroepbaar, dan kun je hem toch ook nog niet op een dubbeltal zettenWilma van den Berg schreef:Dubbeltal GG Utrecht:
Ds. A. Schot en student Labee![]()
kennelijk al wel optweetalzetbaar
Laten we dan bidden dat dat bij hem, i.t.t. de heer Weststrate, wel door mag gaan. Dat heeft meer nut dan nu niets te doen en straks te gaan bomen over het hoe en waarom.Wilma van den Berg schreef:"...onder behoud van beroepbaarstelling" zeggen ze er dan bij
Ds. vd Heiden heeft toch een hele tijd geleden bedankt?Wilma van den Berg schreef:Gijs83 schreef:Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te Den Ham (Ov.) en te Kantens i.c.m. Uithuizermeeden, D. de Jong te ’s-Gravenhage-Zuid/Rijswijk.
bron: http://www.refdag.nl
Bedankt voor GG Utrecht: Ds. vd Heiden.