Wat doen we vandaag?

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ariene schreef:
Afgewezen schreef:
Margriet schreef:Ben het met jou eens , vlinder. Een van mijn dochters is ook zo'n speciaal kind . Waarom nou dat etiket PROBLEEM erop ??
Ze is creatief, heeft een open oog voor andermans noden , maar denkt en leeft volgens haar eigen paadjes . Nou en??
Het maakt haar echt niet minder dan de rest!!!
( ik denk een beetje beter , maar ik ben bevooroordeeld)
Is een PROBLEEM dan hetzelfde als FOUT??
Dat is dan jullie probleem!
in deze posting klinkt weinig empathie door.

het is door iedereen aan te voelen dat probleemkind een negatieve lading heeft.
We hebben het over probleem wijken, probleem jongeren enz. Dit heeft allemaal een negatieve lading.
Als wij een kind hebben dat "anders" is is het niet direct een "probleem"kind. het kind geeft extra zorgen, heeft extra zorg nodig, heeft het vaak zelf ook moeilijk,
maar is absoluut geen negatief kind. Door deze termen te gebruiken geef je het kind ongemerkt een negatief stempel.
Spreek daarom misschien liever van zorgen kind of bijzonder en speciaal kind.

wij hebben inderdaad al problemen genoeg, maak er dan niet meer bij dan er zijn!
Het spijt me, maar ik vind dit een uiterst onsympathieke reactie!
Lassie

Bericht door Lassie »

Laten we kappen!
wim

Bericht door wim »

Stelletje probleemforummers!
Jongere

Bericht door Jongere »

wim schreef:Stelletje probleemforummers!
:mrgreen:

Overigens nog wel even als reactie 'tegen' Ariene: ik vind persoonlijk het woord probleemkind geen negatieve lading hebben. Dus zo overduidelijk is dat niet. Wat ik wel overduidelijk zag - of meende te zien - is dat Afgewezen het niet negatief bedoelde. En dat er wel heel veel ophef over wordt gemaakt. Lijkt me ook beter om over op te houden.
Ariene

Bericht door Ariene »

Jongere schreef:
wim schreef:Stelletje probleemforummers!
:mrgreen:

Overigens nog wel even als reactie 'tegen' Ariene: ik vind persoonlijk het woord probleemkind geen negatieve lading hebben. Dus zo overduidelijk is dat niet. Wat ik wel overduidelijk zag - of meende te zien - is dat Afgewezen het niet negatief bedoelde. En dat er wel heel veel ophef over wordt gemaakt. Lijkt me ook beter om over op te houden.
De "ophef" wat mij betreft ging vooral om de laatste posting van Afgewezen.

Dan mag zij mijn posting onsympathiek noemen, dat zij dan zo.
Misschien is het van mij en anderen ook een last van jaren van onbegrip en strijd omdat anderen jouw kind inderdaad een "probleem" vinden.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
vlinder

Bericht door vlinder »

Ariene ik ben het met je eens. Ik heb al geprobeerd het uit te leggen, maar niemand lijkt het te begrijpen ( o wat ben ik zielig :mrgreen: ) Maar als je idd van iedereen het woordje probleem krijg op gedrukt ga je je negatief voelen. Omdat je een "probleem" hebt, gaat er vaak wat fout zodat je je nog negatiever gaat voelen. Medemensen bepalen heel vaak hoe je zelf tegen je gedrag aan kijkt!

Maar goed. Probleemkinderen of niet, laat het niet aan de persoon zelf merken, toon een beetje begrip dan kom je heel ver zelfs met probleem kinderen....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ariene

Bericht door Ariene »

vlinder schreef:Ariene ik ben het met je eens. Ik heb al geprobeerd het uit te leggen, maar niemand lijkt het te begrijpen ( o wat ben ik zielig :mrgreen: ) Maar als je idd van iedereen het woordje probleem krijg op gedrukt ga je je negatief voelen. Omdat je een "probleem" hebt, gaat er vaak wat fout zodat je je nog negatiever gaat voelen. Medemensen bepalen heel vaak hoe je zelf tegen je gedrag aan kijkt!

Maar goed. Probleemkinderen of niet, laat het niet aan de persoon zelf merken, toon een beetje begrip dan kom je heel ver zelfs met probleem kinderen....
Dank je!
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Onze zoon is niet met een probleem geboren.

Zelf zal hij het benoemen als: ik ben speciaal. Hij heeft een sociale beperking.
Autisme is een beetje ongrijpbaar. Zijn gedrag kan problematisch zijn. Daarbij heeft hij moeite om zich te concentreren, een kort lontje, en is hij super-impulsief. Hij kan niet goed tegen gezag.
Gebruikt ook medicijnen.

Hij is een lieverd. Gevoelig zelfs.
Maar soms vind ik hem meer een probleemzoon als een zorgenkind. En dat wil ik helemaal niet.
Je moet als ouders echt leren accepteren dat het niet anders is.
En dat God het zo geleid heeft. Ook als je twee zoons met Autisme hebt. Gelukkig in lichte mate.

Afgewezen, je bedoelde er niets mee. :cry: Alleen bij mij heeft het een andere lading. Daar kan jij gewoon niets aan doen.
Sorry.
Overigens heeft hij het heel leuk gevonden in het gastgezin.
Dat is echt super!!!
Zullen we de discussie erover nu sluiten?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Ariene

Bericht door Ariene »

Ook wij hebben een kind met een autistische stoornis.
Pas hadden we een heel fijn gesprek samen (hij is 11)
Omdat hij het zelf zo enorm moeilijk heeft zei ik tegen hem:
Ook als papa en mama je soms niet begrijpen, je weet toch dat de Heere precies weet wat je voelt en dat je altijd bij Hem terecht kan!
Daarop zei hij : Ik denk dat ik van heel mijn klas het meeste contact met de Heere heb"

Kijk, en als ik dan merk dat hij juist door zijn stoornis de Heere zo nodig heeft, dan ben ik alleen maar dankbaar dat de Heere dit kind aan mijn/onze zorgen heeft toevertrouwd!

Hoezo dan een probleemkind?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gelijk heb je, uitgeworpen.

Wat doen we vandaag?
mentos

Bericht door mentos »

Wat doen we vandaag?

Een uur lang gezocht naar aantekeningen waarvan een verslag gemaakt moet worden... En niks gevonden :?
O, ik ben zo zielig :mrgreen:
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

mentos schreef:Wat doen we vandaag?

Een uur lang gezocht naar aantekeningen waarvan een verslag gemaakt moet worden... En niks gevonden :?
Niet leuk.
En nu?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
judith

Bericht door judith »

uitgeworpen schreef:
mentos schreef:Wat doen we vandaag?

Niet leuk.
En nu?
en wat nou mentosje? :( Das echt balen voor je.. :roll: waar moet je aantekeningen van hebben..? :!: :?:

gr juut
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Brood bakken
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
judith

Bericht door judith »

Margriet schreef:Brood bakken
leuk he. :P ..zal wel lekker zijn :wink:
Gesloten