Ad Anker schreef:Wij werken ook met het 5 gelijke dagenmodel. Heerlijk. Wil nooit meer terug.
In een kwartier eten is kwestie van opvoeden. Ik merk in deze eerste schoolweek dat ik een beetje moet jutten. Ze eten hier in de klas stil, en dan kun je echt wel veel opeten in 15 minuten hoor.
Verder: Je kwam snel na hen thuis voorheen, toen ze tot 15 uur les hadden. Nu zijn ze 14 uur klaar en zijn ze ineens 's middags een paar uur alleen thuis. Die snap ik niet. Is BSO een optie?
Alle docenten vinden het fijn en dat snap ik. Voor de rest van weekend Nederland is het minder. Ouders die schooltijden werken hebben hun kinderen veel eerder thuis en BSO kost behoorlijk wat.
Zes boterhammen eten en een halve liter water drinken in een kwartier vind ik behoorlijk krap.
Eerder hadden ze tot 15.15 uur les. Dan waren zij rond 15.45/16.00 uur thuis en ik iets later. Dan hoefde ik niet meer te werken, aten/ dronken we wat, muziekles, sport of lekker niets. Het liep als een trein. Inmiddels zijn wij verhuisd en stappen ze om 14.10 uur het huis binnen. Dan zijn ze een paar uur alleen voordat ik thuis kom. Voor hun gevoel is het nu altijd woensdagmiddag. Als ik thuiswerk vinden ze dat verbazingwekkend, omdat ik altijd ' klaar' was als zij thuiskwamen.
BSO is geen optie. Daar gruwelt ( bijna) elk kind van.