Oorlog in Oekraine
Re: Oorlog in Oekraine
Dat is inderdaad hoe een democratie werkt. Maar kiezers mogen wel weten wat de standpunten zijn, wat mij betreft.
Dat laatste is natuurlijk de naïviteit ten top. Rusland is een kernmacht. Daarmee wil je geen oorlog, zeker niet gezien de Russische nucleaire doctrine.DDD schreef:Een heleboel natuurlijk. Althans, dat zou ik mogen hopen, want de standpunten van Mark Rutte vind ik volstrekt onvoldoende. Mijns inziens hadden er al weken troepen klaar moeten staan bij de grensovergangen Polen en Oekraïne om zodra Rusland de neutraliteit zou schenden, aan de andere kant naar binnen te rijden.
Wat veel erger vind is dat Rutte nogal zuinigjes was toen werd gevraagd over de opvang van Oekraïense vluchtelingen.
We worden nog vrienden @Ambtenaar maar ook nu eens met beide punten.Ambtenaar schreef:Dat laatste is natuurlijk de naïviteit ten top. Rusland is een kernmacht. Daarmee wil je geen oorlog, zeker niet gezien de Russische nucleaire doctrine.DDD schreef:Een heleboel natuurlijk. Althans, dat zou ik mogen hopen, want de standpunten van Mark Rutte vind ik volstrekt onvoldoende. Mijns inziens hadden er al weken troepen klaar moeten staan bij de grensovergangen Polen en Oekraïne om zodra Rusland de neutraliteit zou schenden, aan de andere kant naar binnen te rijden.
Wat veel erger vind is dat Rutte nogal zuinigjes was toen werd gevraagd over de opvang van Oekraïense vluchtelingen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik wil ook geen oorlog. Maar als je maar lang genoeg geen oorlog wilt, is er geen oorlog meer nodig. Dan ben je gewoon je hele zelfstandigheid kwijt. En dat is een belachelijke toestand met een land dat enkel vanwege zijn kernwapens en geschiedenis een rol heeft op het wereldtoneel.
Nog even los daarvan dat de mensen in Oekraine ook geen oorlog willen, maar die wel krijgen. Mede door het lange wegkijken van het westen, om precies te zijn. Al is Poetin natuurlijk de eerstverantwoordelijke voor deze misdaden.
Nog even los daarvan dat de mensen in Oekraine ook geen oorlog willen, maar die wel krijgen. Mede door het lange wegkijken van het westen, om precies te zijn. Al is Poetin natuurlijk de eerstverantwoordelijke voor deze misdaden.
Laatst gewijzigd door DDD op 25 feb 2022, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bent goed op de hoogte, @Maanenschijn. Bedankt voor je leerzame bijdragen.
We hebben juist niet weggekeken. Door de betrokkenheid van het westen op de Oekraïne en het niet uitsluiten van Oekraïne als toekomstig EU en/of NAVO lid is Poetin zijn wantrouwen steeds groter geworden.DDD schreef:Ik wil ook geen oorlog. Maar als je maar lang genoeg geen oorlog wilt, is er geen oorlog meer nodig. Dan ben je gewoon je hele zelfstandigheid kwijt. En dat is een belachelijke toestand met een land dat enkel vanwege zijn kernwapens en geschiedenis een rol heeft op het wereldtoneel.
Hij leeft nog in het Sovjet tijdperk waar Rusland bufferstaten verzamelde om het moederland veilig te houden.
Als ik de militaire situatie nu beschouw heeft Poetin twee doelen.
1. Landbrug tussen de Krim en Oost-Oekraïne te creëeren en dat permanent bij Rusland te voegen.
2. Kiev te bezetten en de huidige regering af te zetten en dan een marionettenregering daarvoor terug te plaatsen die het “vrije” Oekraïne gaat besturen.
Als hij dat heeft bereikt komt Poetin met een staakt het vuren voorstel.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat is -wat we er ook van vinden- toch hoe het altijd werkt? Ik vergelijk het maar met het sterkste jongetje van de klas.DDD schreef:Ik wil ook geen oorlog. Maar als je maar lang genoeg geen oorlog wilt, is er geen oorlog meer nodig. Dan ben je gewoon je hele zelfstandigheid kwijt. En dat is een belachelijke toestand met een land dat enkel vanwege zijn kernwapens en geschiedenis een rol heeft op het wereldtoneel.
(...)
- J.C. Philpot
De tweet van het Oekraïense ministerie van Defensie. Vrij vertaald staat er: "De vijand is in Obolon (noordelijke wijk van Kiev, red). We vragen de burgers om de ontwikkelingen te blijven volgen. Maak molotovcocktails, neutraliseer de bezetter! Burgers, wees waakzaam en verlaat je huis niet."
De voorwaarden voor vrijwilligers om zich aan te melden bij de Oekraïense strijdkrachten, worden versoepeld. Dat maakt de Oekraiënse opperbevelhebber Yuri Galushkin bekend. Volgens hem heeft "Oekraïne op dit moment alle bijdragen nodig". Er gelden nu geen leeftijdsbeperkingen meer, vrijwilligers hebben alleen hun paspoort en identificatiecode nodig.
Bron: nu.nl
Het lijkt erop dat ze de burgers ook breed inzetten voor de verdediging.
De voorwaarden voor vrijwilligers om zich aan te melden bij de Oekraïense strijdkrachten, worden versoepeld. Dat maakt de Oekraiënse opperbevelhebber Yuri Galushkin bekend. Volgens hem heeft "Oekraïne op dit moment alle bijdragen nodig". Er gelden nu geen leeftijdsbeperkingen meer, vrijwilligers hebben alleen hun paspoort en identificatiecode nodig.
Bron: nu.nl
Het lijkt erop dat ze de burgers ook breed inzetten voor de verdediging.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Je hebt een wel heel naïeve kijk op de werkelijkheid.DDD schreef:Ik wil ook geen oorlog. Maar als je maar lang genoeg geen oorlog wilt, is er geen oorlog meer nodig.
Militaire macht speelt altijd een belangrijke rol, dat heeft het ook altijd gedaan en zal het altijd blijven doen. Het lijkt erop dat jij een blinde vlek hebt daarvoor.En dat is een belachelijke toestand met een land dat enkel vanwege zijn kernwapens en geschiedenis een rol heeft op het wereldtoneel.
Zeker, maar daar valt niets aan te doen. En hetzelfde geldt voor heel veel andere burgers in tal van conflicten.Nog even los daarvan dat de mensen in Oekraine ook geen oorlog willen, maar die wel krijgen.
Jij laat eenzelfde naïviteit of wensdenken zien als al die achtereenvolgende kabinetten die enorm hebben bezuinigd op defensie.Mede door het lange wegkijken van het westen, om precies te zijn. Al is Poetin natuurlijk de eerstverantwoordelijke voor deze misdaden.
De betrokkenheid van het westen op Oekraïne is juist volstrekt onvoldoende geweest. De liefde kwam voornamelijk van de kant van de zwakke partij. In plaats van deze hartelijk in de EU en NAVO te ontvangen, heeft men halfslachtig gehandeld.huisman schreef:We hebben juist niet weggekeken. Door de betrokkenheid van het westen op de Oekraïne en het niet uitsluiten van Oekraïne als toekomstig EU en/of NAVO lid is Poetin zijn wantrouwen steeds groter geworden.DDD schreef:Ik wil ook geen oorlog. Maar als je maar lang genoeg geen oorlog wilt, is er geen oorlog meer nodig. Dan ben je gewoon je hele zelfstandigheid kwijt. En dat is een belachelijke toestand met een land dat enkel vanwege zijn kernwapens en geschiedenis een rol heeft op het wereldtoneel.
Hij leeft nog in het Sovjet tijdperk waar Rusland bufferstaten verzamelde om het moederland veilig te houden.
Als ik de militaire situatie nu beschouw heeft Poetin twee doelen.
1. Landbrug tussen de Krim en Oost-Oekraïne te creëeren en dat permanent bij Rusland te voegen.
2. Kiev te bezetten en de huidige regering af te zetten en dan een marionettenregering daarvoor terug te plaatsen die het “vrije” Oekraïne gaat besturen.
Als hij dat heeft bereikt komt Poetin met een staakt het vuren voorstel.
De beide vermeende doelen van Poetin zijn absoluut verwerpelijk en ik mag hopen dat de ChristenUnie heldere taal bezigt over de vraag of zij dat op lange termijn wil accepteren. Overigens denk ik dat hij veel meer wil en eerst eens afwacht hoe dit bevalt.
De Europese stabiliteit is mijns inziens niet gebaat bij een soort koude oorlog waarbij Rusland vanwege grote mond en onbetrouwbaarheid in vérgaande mate tegemoet wordt gekomen. De Europese rechtvaardigheid staat daar zelfs volledig aan in de weg.
Laatst gewijzigd door DDD op 25 feb 2022, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zijn de gevolgen van de zondeval. Maar een samenleving waarin de bijbelse normen en waarden door de heilige Geest werkzaam zijn, gaat daar niet in mee. Dat geldt op school en ook in de internationale politiek.Ararat schreef:Dat is -wat we er ook van vinden- toch hoe het altijd werkt? Ik vergelijk het maar met het sterkste jongetje van de klas.DDD schreef:Ik wil ook geen oorlog. Maar als je maar lang genoeg geen oorlog wilt, is er geen oorlog meer nodig. Dan ben je gewoon je hele zelfstandigheid kwijt. En dat is een belachelijke toestand met een land dat enkel vanwege zijn kernwapens en geschiedenis een rol heeft op het wereldtoneel.
(...)
Dat is niet naïef. Dat is een dure roeping, waarbij onze naasten als eerste in aanmerking komen.
Als iedereen volgens dezelfde regels het spel speelt, dan klopt jouw bewering. Het probleem is dat heel veel landen niet volgens onze regels het spel spelen of willen spelen. Rusland en China zijn daarvan de twee meest belangrijke landen.DDD schreef: De Europese stabiliteit is mijns inziens niet gebaat bij een soort koude oorlog waarbij Rusland vanwege grote mond en onbetrouwbaarheid in vérgaande mate tegemoet wordt gekomen. De Europese rechtvaardigheid staat daar zelfs volledig aan in de weg.
Er rest de Europese landen niets anders dan flink te investeren in defensie en de strijdkrachten verder op te bouwen en te moderniseren om tegenwicht te kunnen bieden en stabiliteit te kunnen garanderen.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 25 feb 2022, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat laatste ben ik natuurlijk me je eens. Maar juist mensen die niet volgens de algemeen menselijke moraal werken, verdienen een stevig pak slaag. Daar moet je niet mee samenwerken als je daarmee hun positie versterkt en zeker niet in je eigen werelddeel, ook al kost dat 10 procent van de huidige welvaart.
Wat is de algemeen menselijke moraal? Er is geen universele moraal. Dat is wat mij betreft de eerste denkfout.DDD schreef:Dat laatste ben ik natuurlijk me je eens. Maar juist mensen die niet volgens de algemeen menselijke moraal werken, verdienen een stevig pak slaag. Daar moet je niet mee samenwerken als je daarmee hun positie versterkt en zeker niet in je eigen werelddeel, ook al kost dat 10 procent van de huidige welvaart.
En voor jou is het misschien mogelijk om 10% van je welvaart in te leveren, voor een groot deel van de Nederlanders niet. Die hebben nu al grote moeite om rond te komen.
Die moraal is er wel. Die is vastgelegd in de universele verklaring van de rechten van de mens. Dan heb ik het nog niet eens over de bijbelse normen en waarden.
Ik beweer overigens niet dat iedereen hoofd voor hoofd 10 procent zou moeten inleveren. In jouw geval kan dat misschien 20 procent zijn, en in een ander geval 0.
De toespraak van de Minister-president van Oekraïne aan het Russische volk is in ieder geval zeer de moeite waard.
https://twitter.com/i/status/1497092211145687049
Ik beweer overigens niet dat iedereen hoofd voor hoofd 10 procent zou moeten inleveren. In jouw geval kan dat misschien 20 procent zijn, en in een ander geval 0.
De toespraak van de Minister-president van Oekraïne aan het Russische volk is in ieder geval zeer de moeite waard.
https://twitter.com/i/status/1497092211145687049