Beste Afgewezen,Afgewezen schreef:SecorDabar heeft zelf zijn scheldwoord teruggenomen, wat ik waardeer. Maar dan moet jij het niet goed gaan zitten praten. Ook al ben je het met iemand eens, dan hoef je nit alles goed te keuren wat hij doet.Mara schreef:Ik voelde niks opborrelen bij dit woord. Ik begrijp zijn verontwaardiging wel, dan komen de dingen er soms wel eens scherp uit.
In een gesprek komt dit toch ook wel eens voor?
Ik denk dat meerdere forummers hier zich van tijd tot tijd alleen voelen staan en daar verdrietig over zijn.
Dat kun je dan zeurderig vinden, maar ook zien als een treurige aanklacht.
We mogen toch allemaal hier zijn, zoals we zijn?
Ik heb niet het gevoel dat Secor Dabar zich opsluit in een vesting, hij blijft reacties geven.
Maar het is nogal tien tegen één, tenminste, ik denk dat hij dat gevoel heeft.
Verder gaat SecorDabar nergens inhoudelijk op in, hij blijft alleen maar zeggen hoe verkeerd en verdrietig alles is. Met een verwijzing naar Willem Teellinck, dat dan wel.
ik ben gelukkig al over mijn emotie heen.
Het spreekwoord zegt: kwaad worden is menselijk, kwaad blijven is duivels.
Het is nu eenmaal zo, dat we niet dingen kunnen veranderen, maar dingen soms moeten accepteren, zoals ze zijn. Ook al is men in de conscientie er bezwaard onder.
Het is dan ook meer een zaak dat de kennis der waarheid geheiligd dient te worden door de Heilige Geest.
Het voordeel van dit forum is, dat we niet spreken, maar schrijven.
Zodoende kan men beter tot 10 tellen dan tot 3.
Het is eenvoudiger om een stad te veroveren, dan dat een man zijn geest kan beheersen,
Zegt ergens het boek der Spreuken.