eilander schreef:Waarom is er eigenlijk zo weinig aandacht voor Urk? Op dit moment 30% volledig gevaccineerd (ter vergelijking: bij ons op Tholen is dat 68%), maar het hoogste aantal besmettingen op één dag dit jaar is 18 = 84,8 per 100.000 (bij ons 35 = 134,2). Ziekenhuisopnamen zijn er nauwelijks, minder dan bij ons - hoewel er hier ook weinig zijn.
Ik las in het blad Fit met voeding over Urk, en daar werd ook opgemerkt dat er zeer weinig aandacht voor is in de landelijke media. Als het aantal besmettingen het dubbele van het gemiddelde zou zijn, zou dat heel anders zijn vermoed ik.
Dat is inderdaad wel een interessant punt. Ik zou best eens naar de data willen kijken. Wat zijn de Covid sterfgevallen op Urk (in welke leeftijd, wanneer?) Hadden ze mee besmettingen in de eerste golf (met variant die al ernstig was, maar niet zo ernstig als alpha of delta). Helpt een kinderrijke omgeving (is eerder gesuggereerd, mogelijk door deels besmetting met andere Coronavirussen). Als Urk echt een relatief laag aantal doden heeft kunnen we daar vast veel van leren over het virus.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."