Gereformeerde Gemeenten

CvdW

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door CvdW »

HHR schreef: Vandaag, 11:51 Eens met alles wat hier geschreven wordt.
Kerkrechtelijk zijn er fouten gemaakt en was het menselijkerwijs gesproken wachten op het volgende.

Tegelijkertijd: we mogen er nooit boven gaan staan. Als we iets van ons eigen hart kennen zullen we moeten belijden dat het een wonder is dat wij er tot nu toe voor bewaard zijn. En die bewaring hebben we blijvend nodig.
En dat bedoel ik echt niet als vromigheid. Maar zo is het echt. We zijn echt niet beter.
De kerkelijke weg functioneert niet. Schijnbaar is men niet bij machte om hier verandering in aan te brengen. Is hulp inroepen van een externe (partij) een idee?
MGG

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: Vandaag, 11:42 na 3x ontheven te zijn geweest, had er wel ergens bij iemand een lampje moeten gaan branden.
Ouddorp was wel een goede periode als ik het zo hier en daar hoor.
Doen feiten er toe?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

excuses
1 x ontheven
2 x met ellende vertrokken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Het is voor heel veel partijen droevig. Voor een groep die een dominee op handen droeg. Voor een groep die heel veel pijn ervaren heeft in het handelen van een dominee, nu begrijpend reageren maar toch niet in juichstemming zijn.

Ik vind het vooral verdrietig voor de KR en gemeente van Waardenburg. Wat moet dit moeilijk zijn.

Het lijkt wel dat we steeds meer moeten leren dat dominees heel gewone mensen zijn. We hebben ze zelf op een enorm voetstuk geplaatst. Dominees kunnen struikelen en van een voetstuk is het extra hard vallen. Zoals HHR al zegt, eens met zijn post. Want zo is het.
MGG

Bericht door MGG »

CvdW schreef: Vandaag, 12:06
HHR schreef: Vandaag, 11:51 Eens met alles wat hier geschreven wordt.
Kerkrechtelijk zijn er fouten gemaakt en was het menselijkerwijs gesproken wachten op het volgende.

Tegelijkertijd: we mogen er nooit boven gaan staan. Als we iets van ons eigen hart kennen zullen we moeten belijden dat het een wonder is dat wij er tot nu toe voor bewaard zijn. En die bewaring hebben we blijvend nodig.
En dat bedoel ik echt niet als vromigheid. Maar zo is het echt. We zijn echt niet beter.
De kerkelijke weg functioneert niet. Schijnbaar is men niet bij machte om hier verandering in aan te brengen. Is hulp inroepen van een externe (partij) een idee?
Niet beroepen zou een idee zijn. Na Ridderkerk beriep alleen Ouddorp hem en dat lijkt wel geslaagd.

Waarom functioneert de kerkelijke weg niet? Heeft iemand gevraagd hem uit het ambt te zetten?
Job

Bericht door Job »

Voor classis Utrecht mogen we ook wel temeer bidden. Wat een velerlei zorgen hebben die op hun bord zeg.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Job, je wakkert de nieuwsgierigheid aan, er speelt dus meer daar... is dat handig?

Wel een forse groei in Waardenburg de afgelopen 5 jaar. Waar komt dat vandaan?
Een parallel aan Driedorp die ook zo fors steeg en het toch fout loopt
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: Vandaag, 12:16 Job, je wakkert de nieuwsgierigheid aan, er speelt dus meer daar... is dat handig?

De gemeente in Nieuw Zeeland bezint zich op haar plaats binnen het kerkverband en deze gemeente valt net als de gemeente in Zuid-Afrika onder de classis Utrecht. Als ik mij niet vergis staat dit punt ook op de agenda van de synode.
CvdW

Bericht door CvdW »

Bertiel schreef: Vandaag, 12:16 Job, je wakkert de nieuwsgierigheid aan, er speelt dus meer daar... is dat handig?

Dat is geen nieuwsgierigheid aanwakkeren. Een ieder kan weten van de problemen in Geldermalsen.
Henk J

Bericht door Henk J »

Bertiel schreef: Vandaag, 12:16 Wel een forse groei in Waardenburg de afgelopen 5 jaar. Waar komt dat vandaan?
In Driedorp hebben de kerkenraad en de dominee een onderling verschil waardoor er ook in de gemeente twee kampen zijn, in Waardenburg spreekt men van overtreding van het zevende en het negende gebod door de predikant. Dat is een hele andere situatie.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

de parallel is dat een gemeente in korte tijd een opmerkelijke groei laat zien en er nu wat aan de hand is.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bertiel schreef: Vandaag, 12:23 De parallel is dat een gemeente in korte tijd een opmerkelijke groei laat zien en er nu wat aan de hand is.
Dit is tot vandaag altijd positief uitgelegd in mijn omgeving. En dat hangt ook gewoon samen met het gegeven dat Waardenburg demografisch in een groeigebied zit.
Gerardus2

Bericht door Gerardus2 »

Job schreef: Vandaag, 12:13 Voor classis Utrecht mogen we ook wel temeer bidden. Wat een velerlei zorgen hebben die op hun bord zeg.
Anders dan in andere classes?
GGotK

Bericht door GGotK »

Herman schreef: Vandaag, 12:28
Bertiel schreef: Vandaag, 12:23 De parallel is dat een gemeente in korte tijd een opmerkelijke groei laat zien en er nu wat aan de hand is.
Dit is tot vandaag altijd positief uitgelegd in mijn omgeving. En dat hangt ook gewoon samen met het gegeven dat Waardenburg demografisch in een groeigebied zit.
De prediking van deze dominee was o.a in Waardenburg ook zeer geliefd en heeft daar ook veel voor de jeugd gedaan.
Terri

Bericht door Terri »

Blijkbaar wrikt het dan tussen leer en leven. Verdrietig.
Plaats reactie