Ik was voor een euro klaar, lapjes van de kringloop en zelf naaien.helma schreef:Leuk! Zoiets had ik vorige week ook. Mooie jurk voor €3. De dag erna vond ik een mooi jasje voor €1. En een paar dagen later een hoed voor €3.liz boer schreef:Jurk met bijpassende legging en bijpassende hoofddoek.
Ben ik ook weer netjes voor de zondag
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Je hebt altijd baas boven baasliz boer schreef:Ik was voor een euro klaar, lapjes van de kringloop en zelf naaien.helma schreef:Leuk! Zoiets had ik vorige week ook. Mooie jurk voor €3. De dag erna vond ik een mooi jasje voor €1. En een paar dagen later een hoed voor €3.liz boer schreef:Jurk met bijpassende legging en bijpassende hoofddoek.

Hahahahahelma schreef:Je hebt altijd baas boven baasliz boer schreef:Ik was voor een euro klaar, lapjes van de kringloop en zelf naaien.helma schreef:Leuk! Zoiets had ik vorige week ook. Mooie jurk voor €3. De dag erna vond ik een mooi jasje voor €1. En een paar dagen later een hoed voor €3.liz boer schreef:Jurk met bijpassende legging en bijpassende hoofddoek.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Een duimpje van Jantje op Refoforum. Daar ben ik dan wel weer trots op!
Uitnodiging voor een overdoop. Eens kijken hoe ik daar op de juiste manier 'nee' tegen zeg. Alleen 'bedankt voor je uitnodiging maar ik kom niet' of ook nog '...want....'?
Waarom ga je er niet heen dan?Zita schreef:Uitnodiging voor een overdoop. Eens kijken hoe ik daar op de juiste manier 'nee' tegen zeg. Alleen 'bedankt voor je uitnodiging maar ik kom niet' of ook nog '...want....'?
Een nieuw huisdier!
Tot op heden nog wild en ongetemd.
Hij/zij is wel aardig, mooi,
maar is niet echt aaibaar.
Wat het is, dat weet ik ook niet.
Een paar dingen die ik wel weet:
Hij/zij is een insect,
nader bepaald: een vlinder.
Nog nader bepaald behoort hij/zij tot de nachtvlinders.
Hij/zij is nog erg wel erg wild...
Hij/zij fladdert als een op hol geslagene wild om de lamp!
Maar hij/zij is binnen!
Een huisdier!
Bij mij thuis!
Zo lief!
Mijn nieuwste aanwinst!!!
Nu rest me nog het dierke te determineren!

Tot op heden nog wild en ongetemd.
Hij/zij is wel aardig, mooi,
maar is niet echt aaibaar.

Wat het is, dat weet ik ook niet.
Een paar dingen die ik wel weet:
Hij/zij is een insect,
nader bepaald: een vlinder.
Nog nader bepaald behoort hij/zij tot de nachtvlinders.
Hij/zij is nog erg wel erg wild...

Hij/zij fladdert als een op hol geslagene wild om de lamp!
Maar hij/zij is binnen!
Een huisdier!
Bij mij thuis!
Zo lief!

Mijn nieuwste aanwinst!!!
Nu rest me nog het dierke te determineren!

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Elke avond als ik de voordeur op slaat wil draaien, fladdert er zo'n dier rond. Met een paraplu proberen naar buiten te jagen, maar dat lukt steeds niet. Ik heb al twee keer de trap er bij gezet, smorgens, maar dan is ie niet te vinden.
Brrr ik houd niet van dat onbestemde gefladder.

Brrr ik houd niet van dat onbestemde gefladder.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ongetwijfeld kent hij jouw en de gereformeerde leer goed(is mijn verwachting). Dan kun je toch volstaan met de toelichting dat hij ongetwijfeld weet hoe je er tegen aan kijkt en daarom niet komt?Zita schreef:Uitnodiging voor een overdoop. Eens kijken hoe ik daar op de juiste manier 'nee' tegen zeg. Alleen 'bedankt voor je uitnodiging maar ik kom niet' of ook nog '...want....'?
Zwembad in de tuin.
Dus jij hebt geen last van sproeischaamte Helmahelma schreef:Zwembad in de tuin.

U kent het vast wel: aan het einde van de eerste tropische dag staan de hortensia’s in de tuin erbij alsof ze niet lang meer te leven hebben. Wij pakken in zo’n geval onbeschaamd en zonder enig schuldbesef de tuinslang en gaan uit pure plantenliefde de hortensia’s een halfuurtje besproeien. Gisteren schreef de NOS op haar site dat echter steeds meer mensen dat niet of slechts met enige schroom doen. Ze hebben last van sproeischaamte.
Sproeischaamte is een nieuwe loot aan de almaar groeiende reeks samenstellingen met schaamte die hun opwachting maken in onze taal sinds vorig jaar vliegschaamte courant is geworden.
Defintie
sproeischaamte (de, g.mv.) schaamte die iemand ervaart als hij in een droge periode de tuin sproeit in het volle besef dat er waterschaarste dreigt
bron: Taalbank
Die schaamte is geheel terecht. Het lijkt me dat het landsbelang voor het belang van de hortensia van huize Mara gaat.
Ik wel. Maar de rest van mijn gezin nietMara schreef:Dus jij hebt geen last van sproeischaamte Helmahelma schreef:Zwembad in de tuin.![]()
U kent het vast wel: aan het einde van de eerste tropische dag staan de hortensia’s in de tuin erbij alsof ze niet lang meer te leven hebben. Wij pakken in zo’n geval onbeschaamd en zonder enig schuldbesef de tuinslang en gaan uit pure plantenliefde de hortensia’s een halfuurtje besproeien. Gisteren schreef de NOS op haar site dat echter steeds meer mensen dat niet of slechts met enige schroom doen. Ze hebben last van sproeischaamte.
Sproeischaamte is een nieuwe loot aan de almaar groeiende reeks samenstellingen met schaamte die hun opwachting maken in onze taal sinds vorig jaar vliegschaamte courant is geworden.
Defintie
sproeischaamte (de, g.mv.) schaamte die iemand ervaart als hij in een droge periode de tuin sproeit in het volle besef dat er waterschaarste dreigt
bron: Taalbank

helma schreef:
Ik wel. Maar de rest van mijn gezin niet

Maar ik vlieg niet.refo schreef:Het lijkt me dat het landsbelang voor het belang van de hortensia van huize Mara gaat.

En toch heb ik ernstig bezwaar tegen die tendens. Ik zie in mijn vriendenkring dat sommige mensen extreem consciëntieus leven, anderen gaan vier keer per jaar met het vliegtuig weg. Ik heb een heel mooie en bloeiende tuin, dat vind ik belangrijk, daar investeer ik ook flink in en de vlinders en bijen zijn er ook blij mee. En dan wil ik niet dat de bloemen dood gaan. Anderen zullen zeggen: je neemt maar planten die passen in jouw klimaat. Dat gaat niet, want mijn klimaat is meer toegesneden op tuinen van 20 vierkante kilometer en zo'n tuin heb ik gelukkig niet.
Als er te weinig water is, dan halen we maar wat water uit de (Noord)zee, dat doen ze in Israël ook. Of de waterberging elders in het rivierengebied wordt geoptimaliseerd.
Er is welvaart genoeg in Nederland om de tuinen er netjes en verzorgd bij te laten liggen.
Als er te weinig water is, dan halen we maar wat water uit de (Noord)zee, dat doen ze in Israël ook. Of de waterberging elders in het rivierengebied wordt geoptimaliseerd.
Er is welvaart genoeg in Nederland om de tuinen er netjes en verzorgd bij te laten liggen.